OtomobilEfsane yaratığı bulduk!

Efsane yaratığı bulduk!

21.08.2010 - 05:39 | Son Güncellenme:

Karakoncolos, Germakoçi, Oçi Koçi , Kocaayak veya en çok bilinen adı ile Yeti... Dünyanın değişik bölgelerinde efsane olmuş bu yaratık, Skoda'nın yeni modelinde de isim babası oldu. Bizde Skoda Yeti'yi bulduk sizin için test ettik.

Efsane yaratığı bulduk

1991 yılında Volkswagen grubuna katılmasıyla adeta evrim geçiren Skoda son yılların gözde sınıfına ilk adımını Yeti ile attı. Yeti adı Himalaya dağlarında yaşadığına inanılan koca ayaktan geliyor. 2006 yılında sergilenen Yeti konseptine sadık kalarak üretime geçen modelin resmi tanıtımı 2009 Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. Yeti, farklı tasarımı ve 1.2 TSI motor seçeneğine DSG şanzıman entegre etmenin avantajlarını kullanarak crossover piyasasında iyi bir yer almayı planlıyor.

Haberin Devamı

Tasarım
Yeti kübik tasarımıyla kiminin çok hoşuna giderken kimileri tarafından itici bulunuyor. Dört farla süslenen ön tasarım, yüksek kaput ve büyük hava ızgarasıyla dikkat çekiyor. Özellikle gündüz farlarını da barındıran yuvarlak farlar Yeti’nin eğlenceli karakterini yansıtıyor. Tavanın D sütununa kadar uzanan düz çizgisi arka kısımda keskin bir şekilde sonlanmış. Yanlara doğru yuvarlak hatlarla uzanan stop grubu arka kısımda düz çizgilerini koruyor. Tamponun alt kısmında yer alan farklı renkteki difüzör benzeri parça aracın dinamik kimliğini vurguluyor.

İç mekan
Skoda Yeti’nin iç mekanı VW grubundan izler taşıyor. Orta konsola yerleştirilen Bolero müzik sistemi dokunmatik ekranı sayesinde hem görsel hem de işlevsel olarak çok başarılı. Sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma tuşlarının, tiz ses veren mini hoparlörlerin üzerine yerleştirilmiş olması dışında ergonomik bir problem bulunmuyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinden yol bilgisayarı ve müzik sistemini kontrol etmek mümkün. Test aracımızda sol aynayı kontrol etmek istediğinizde iki aynayı birden yönlendiren buton dışında sorun yoktu. Bolca ufak saklama gözünün yer aldığı Yeti’nin iç mekanında fonksiyonellik ön planda tutulmuş.

Yeterli diz mesafesinin sunulduğu arka kısımda orta koltuk yatırılarak kol dayama sehpası haline getirilebiliyor. Ayrıca ileri geri kaydırılabilir arka koltuklar sayesinde diz mesafesini arttırmak mümkün. 4223 mm uzunluğa, 1793 mm genişliğe ve 1691 mm yüksekliğe sahip aracın bagaj hacmi 322 litre. Yeti, en büyük rakibi Nissan Qashqai’den 10,7 cm daha kısa fakat 1 cm daha geniş ve 7,6 cm daha yüksek.

Haberin Devamı

Motor
İlk defa test etme imkanı bulduğumuz 1.2 litrelik TSI motor, Yeti’yi beklediğimizden iyi taşıyor. 1375 kg ağırlığa sahip test aracımızı 11,8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabilen TSI motor, 5000 d/dk’da 105hp güç üretiyor. Ünite asıl marifetini ise 1500 d/dk’dan itibaren ürettiği 175 Nm tork sayesinde gösteriyor. Düşük devirde üretilen tork sayesinde Yeti’nin ara hızlanma zamanları da başarılı. 1.2 TSI motorun ortaya koyduğu değerler birçok kişinin performans beklentisini karşılar nitelikte. Çift kavramalı şanzıman sayesinde gücü, hızlı ve çok az kayıpla yere ileten motor, düşük yakıt tüketim değerleriyle de göz dolduruyor. Testimiz süresince Yeti ortalama 7 litre yakıt tüketti. Bu değeri uzun yolda 6 litre civarlarına indirmek mümkün.

Konfor ve yol tutuş

Haberin Devamı

Skoda Yeti yüksek oturma pozisyonuyla problemsiz görüş açılarına sahip. Rahat koltukların yan destekleri az olsa da fazla sıkıntı yaratmıyorlar. Skoda ses yalıtımı konusunda Yeti üzerinde çok emek harcamış. İç mekana çok az ses alan Yeti, otoyol kullanımlarında içeriye sadece aynaların neden olduğu rüzgar sesini aktarıyor. Sert olmayan süspansiyon sistemi hafif ve yavaş geçilen bozuk zeminlerde sessiz çalışırken, hızlı ve sert geçişlerde sesini duyuruyor. Volkswagen PQ35 platformu üzerine imal edilmiş Yeti, platform kardeşleri Audi A3, Golf MK6 kadar olmasa da iyi bir yol tutuşa sahip. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakma eğilimi olan araç ESP desteğiyle zorlanmadan yola dönüyor. Islak zeminde önden kaymaya başlayan Yeti, bir miktar dikkatli olmayı gerektiriyor. Hassas direksiyon sistemi ve frenler Skoda Yeti’yi bu sınıfın en iddialılarının arasına sokuyor.

Güvenlik
Geçtiğimiz yıl Euro Ncap testine katılan Skoda Yeti 5 yıldızlık tam notla ayrıldı.

Haberin Devamı

Editörlerimizin yorumları ve diğer fotoğraflar için tıklayın...

Teknik veriler
Motor:

1197 cc, sıralı 4 silindirli

Yakıt tüketimi
Maksimum güç:

105 HP-5000 d/d

Şehiriçi: 7.9 lt
Maksimum tork:

175 Nm-1500( 3000 )d/d

Şehirdışı:
5.9 lt
Maksimum hız:

175 km/s

Ortalama:

6.6 lt

Renkler
0-100 km/s hızlanma:

11,8 sn

Pastel Renkler
Şeker Beyaz
Corida Kırmızısı
Pasifik Mavisi

Metalik Renkler
Mato Kahverengi
Büyülü Siyah
Platin Gri
Su Mavisi
Kapucino Bej
Amazon Yeşili
Fırtına Mavisi
Gümüş
Rosso Kırmızısı
Boyutlar (u/g/y):4223/1739 /1691 mm
Ağırlık:1375 kgFiyatlar (21.08.2010)
Aktarma:

Önden çekiş

Skoda Yeti Experience 1.2 TSI 105 HP DSG Tipt. 55.990 TL
Şanzıman: 7 ileri DSG Tiptronik
Skoda Yeti Active 1.2 TSI 105 HP 39.990 TL
Lastikler:

225/50 R17

Metalik Renk (1,2) 960 TL
Frenler (ön/arka):Disk/Disk Metalik Renk (2,0) 1.120 TL
Depo hacmi:

60 litre

Bagaj hacmi: 322-1665litre
KEŞFETYENİ
Deren Talu'dan 'yeni tarz' Bu kez sarışın oldu
Deren Talu'dan 'yeni tarz' Bu kez sarışın oldu

Cadde | 24.06.2025 - 11:16

Son zamanlarda sosyal medya platformlarından biri olan TikTok'tan sık sık paylaşım yapan Deren Talu, yeni saçlarıyla herkesi şaşırttı.

Yazarlar