Otomobil Hangisi daha eğlenceli?

Hangisi daha eğlenceli?

25.02.2011 - 11:15 | Son Güncellenme:

Bu ayki karşılaştırmamızın konukları da bu pazarda mücadele veren iki model: Peugeot RCZ ve Hyundai Genesis Coupe.

Hangisi daha eğlenceli

Spor otomobiller Avrupa’da popüler olsa da Türkiye’de çok daha ufak bir pazar. Bunda Avrupalı tüketicilerin aileye ikinci otomobil alacak kadar gelirlerinin yüksek olması ve bu tercihlerini daha sportif araçlardan yana kullanmasının etkisi tartışılmaz. Türkiye’deyse böyle bir durum olmamasından ötürü bu sınıfın satışları diğer sınıflara göre düşük seyrediyor. Neyse ki bu olumsuz tablo pek çok üreticinin bu pazara yönelik modellerini de ülkemizde satmasını engellemiyor.

Haberin Devamı

GTI kelimesinin kafamızda oluşturduğu kavramı yaratan marka Peugeot, uzun bir aradan sonra spor bir otomobille karşımıza çıktı. RCZ hiçbir eski Peugeot modelinin günümüze uyarlanmış hali değil. Güçlü motorunu ve tasarımını ön plana çıkaran RCZ’nin rakibi de kendisi gibi yepyeni bir model. Keza Genesis Coupe’de yepyeni bir otomobil. Birçok kişi Genesis Coupe’nin eski Hyundai Coupe’nin varisi olduğunu düşünebilir. Tasarım manasında büyük benzerlikler olduğu doğru olsa da, Genesis Coupe ortaya çıkarılırken tamamen yeni bir otomobil olması planlanmış.

Tasarım

Peugeot RCZ, konsept haline çok benzer bir şekilde seri üretime geçti. Arkaya doğru uzanan farlarını diğer Peugeot modellerinden tanıdığımız RCZ’nin şişkin çamurlukları ve kaput yapısı aracın karakterini ortaya çıkarıyor. Tavanın bombeli yapısı ise RCZ’nin en dikkat çekici kısmı. Test aracımızda olduğu gibi karbon opsiyonunu satın aldığınızda, spor Fransız’ın tavanı karbon fiber olarak geliyor. Bu sayede aracın ağırlık merkezi aşağıya çekilerek yol tutuş arttırılmış oluyor.

Haberin Devamı

Hyundai Genesis Coupe ise Peugeot kadar sıra dışı çizgiler kullanmadan şıklığı yakalamış bir otomobil. Uzun ve alçak kaput yapısıyla RCZ’den daha farklı bir tasarım dilini kullanan aracın arka kısmı da RCZ’e göre çok farklı. Yandan bakıldığında Genesis Coupe alıştığımız coupelere benzer bir görünüme sahipken RCZ her fırsatta olduğu gibi burada da sıra dışılığını ortaya koyuyor.

Genesis büyük arka kanadını gururla sunuyor, RCZ ise içeriden kontrol edilebilen ve hıza göre iki farklı açıyla açılan ufak kanadını bagaj kapağında gizli tutmayı yeğliyor. Bu kapak, yükleme eşiği yüksek 384 litrelik bagajı gizliyor. 283 litrelik bagaja sahip Genesis Coupe bu farkı iç mekana aktarmayı seçmiş. 4287 mm uzunluğa sahip RCZ, 4630 mm uzunluğundaki Genesis Coupe’den tam 34,3 cm daha kısa ancak 2107 mm’lik genişliği rakibinden 24,2 cm daha geniş. Kabarık çamurluk yapısı sayesinde bu kadar geniş olan RCZ, yola yapışmış bir örümcek gibi görünüyor.

Peugeot RCZ -Genesis Coupe karşılaştırmasının tamamını ücretsiz e-dergimizden okuyabilirsiniz...

Haberin Devamı