Siyaset MEB’den ‘duyarlı okul’ projesi

MEB’den ‘duyarlı okul’ projesi

29.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Mili Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, TBMM’deki sohbetinde, 12 yıllık zorunlu eğitim süresince anaokulundan liseye kadar tüm okullarda toplumsal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesi konusundaki çalışmaları anlattı.

MEB’den ‘duyarlı okul’ projesi

Türkiye çapında okul eylem planlarının hazırlanma sürecine başlandığını açıklayan Selçuk, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

TEMEL İLKELER: Milli eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda eğitimde kadın erkek herkese fırsat ve imkân eşitliği sağlanmasına yönelik çalışmalar sürdürülüyor. Genel Müdürlüğümüz ve UNICEF iş birliğinde 2018-2019 İki Yıllık Çalışma Planı doğrultusunda, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı bir yaklaşımın yaygınlaştırılması amacıyla yürütülen, ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Duyarlı Okul Standartlarının Yaygınlaştırılması’ çalışması ile 81 ilde Genel Müdürlüğümüze bağlı 162 pilot okulda çalışma gerçekleştirildi.

SOMUT ÖRNEKLER: Dersler özelinde somut örnekler sunarak okullara rehberlik edecek, ‘Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Etkinlik Kitabı’ hazırlandı. Kitap kapsamında 9. ve 10. sınıf seviyesinde derslerde ünitelere uygun, etkinlikler yaptık. Uzmanlar tarafından hazırlanan taslak etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla branş ve rehberlik öğretmenlerinin katılımıyla bir çalıştay gerçekleştirildi. Pilot olarak belirlenen 162 okulun okul yöneticisi, rehberlik ve bir branş öğretmeni olmak üzere toplam 468 kişiye Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Hizmet İçi Eğitim verildi.

Haberin Devamı

EYLEM PLANLARI: Eğitimlerin ardından okullarda başlatılan proje uygulama süreci ile pilot okulların toplumsal cinsiyet eşitliği mevcut durum analizi yapıldı ve analiz sonuçları doğrultusunda toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı okul standartlarını sağlamaya yönelik okul eylem planları hazırlandı. Uygulamalar kapsamında İBBS-1 düzeyinde 12 ilde 24 pilot okula izleme ziyareti gerçekleştirildi. Çalışmalar neticesinde, taslak Değerlendirme ve İyi Uygulama Örnekleri Raporu hazırlandı ve revize süreci başlatıldı.

KIZ-ERKEK AYRIMI YAPILMIYOR: Yürütülen çalışmalar kapsamında çocukların cinsiyetçi kalıp yargılarla sınırlanmadan, kendi potansiyellerini geliştirebilecekleri ortamlarda kaliteli eğitim alabilmeleri sağlanıyor. Bu çerçevede kız-erkek öğrenci ayrımı yapılmadan meslek seçiminden, spor ve sanat faaliyetlerine kadar çocukların tercih ve eğilimlerine göre hareket ediliyor.