Siyaset MEB'den Diyarbakır'a pozitif ayrımcılık

MEB'den Diyarbakır'a pozitif ayrımcılık

16.10.2009 - 17:30 | Son Güncellenme:

.

MEBden Diyarbakıra pozitif ayrımcılık

Diyarbakır Milli Eğitim Müdürü Zülfü Toman, Milli Eğitim Bakanlığının batıdaki bir ile ayırdığı bütçenin 10 katını Diyarbakır’a gönderdiğini söyledi.

Toman, müdürlükte düzenlediği basın toplantısında, öğretmen atamalarında Diyarbakır’a pozitif ayrımcılık yapıldığını ifade ederek, kentin 3 bini aşkın sayıdaki öğretmen açığını kapatmak amacıyla Diyarbakır’a bu yıl 900 atama yaptığını belirtti.

Bu yıl bakanlıkça atanan toplam öğretmen sayısının 15 bin olduğunu hatırlatan Toman, "Bu atamalarda aslan payını Diyarbakır aldı. 15 bin öğretmenden 81 ile düşen öğretmenin çok üstünde bir atama Diyarbakır’a yapıldı.

Ancak yine de öğretmen açığı sorunu kentte sürüyor. Bu ile öğretmen gelmesi için kentin biraz daha cazibe merkezi haline dönüşmesi lazım" dedi.

Toman, son 5 yılda mevcut dersliklere 4 bin dersliğin daha eklendiğini kaydederek, son yıllarda yapılan derslik sayısının Cumhuriyet tarihinden bu yana inşa edilen dersliklerin yüzde 52’sine ulaştığını bildirdi.

Tüm çabalara rağmen kentte derslik açığının devam ettiğini anlatan Toman, şöyle dedi: "TOKİ tarafından ihaleye çıkarılan 5 okulun yapımı, kasım ayında başlayacak. Bakanlık batıdaki bir ile ayırdığı bütçenin 10 katını Diyarbakır’a gönderiyor. Çünkü bakanlık buradaki derslik açığını biliyor. Bu açığı kısa sürede kapatmak mümkün değil. Diyarbakır’da 407 bin öğrenci var. Nüfusu 1 milyon 436 bin olan bu ilin nüfusun üçte biri oranında öğrencisi bulunuyor. Türkiye’de buna eş değer bir il yok. Böylesine genç ve dinamik bir nüfusa hitap etmeye çalışıyoruz.

Altyapı yatırımlarını yetiştirmek ve çocuklarımızın kaliteli bir eğitim alması için gösterdiğimiz çaba elbette istediğimiz seviyede olmayabilir. Bu konuda sivil toplum kuruluşlarından kamu kurumlarına, velilerden okul aile birliklerine kadar herkese iş düşüyor. Eğitimde sadece fiziki imkanların iyileştirilmesi ile kalite sağlanması söz konusu olamıyor." -ÖSS’YE GİREN ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 92.5’İ BARAJI AŞTI- Toman, ÖSS’de bu yıl Türkiye ortalamasında nüfusa göre Diyarbakır’ın 11.

sırada yer aldığını belirterek, 4 yıllık örgün eğitim programlarına yerleştirilen öğrenci sayısı bakımından da kentin Türkiye ortalamasında 9. sırada yer aldığını söyledi.

Diyarbakır’a her yıl bölgeden çok sayıda gencin sınava girmek amacıyla geldiğini ifade eden İl Milli Eğitim Müdürü, Diyarbakır’da eğitim alan ve sınava giren öğrencilerin başarı oranına bakıldığında son 5 yılda önemli bir artış olduğuna dikkati çekti.

Zülfü Toman, lisans programlarına yerleşen öğrencilerin oranında yaklaşık yüzde 11’lik artış olduğunu belirterek, "Bu yıl baraj puan 165 olarak belirlendi. Sınava giren 33 bin kişinin yüzde 92.5’i barajı aştı" dedi.

-EN ÜCRA KÖYLERDEKİ ÖĞRENCİLER SBS’YE GİRDİ- Toman, SBS sınavı sonuçlarına ilişkin kamuoyunda spekülatif yorumlar yapıldığını belirterek, Türkiye ortalamasına göre Diyarbakır’ın 6. sınıflarda 61., 7. sınıflarda 64. ve 8. sınıflarda da 80. sıraya yerleştiğini söyledi.

Bu sıralamanın illerin gerçek anlamda başarısını yansıtmadığını ileri süren Toman, bu yıl Diyarbakır’da öğrencilerin yüzde 93’ünü SBS’ye dahil ettiklerini, bu nedenle başarı oranının diğer illere göre düştüğünü belirtti.

Toman, şansını denemeleri amacıyla en ücra köylerdeki öğrencilerin de sınava girmelerini sağladıklarını ifade ederek, Diyarbakır’da sınava giren öğrencilerin yüzde 92’sinin barajı aştığını anlattı.

Müdürlük olarak eğitime yönelik sorunların giderilmesi amacıyla bir dizi önlemlerden oluşan bir yol haritası belirlediklerini ve buna göre, öğrencilerin bu yıl da yoğun bir şekilde sınava girmelerini sağlayacaklarını kaydeden Toman, öğretmen dağılımının iyi yapılmasına yönelik çalışma yürüttüklerini de belirtti.

Yazarlar