17.11.2008 - 16:12 | Son Güncellenme:
ANKA
MHP Grup Başkanvekili Oktay Vural, Balıkesir’in Bandırma ilçesi açıklarında 14 Eylül gecesi alabora olan "Hayat N" adlı RO-RO gemisinin, bir dizi hata sonunda battığını iddia ederek, gemi sahipleri ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın yakın ilişkisi olduğunu öne sürdü.
Vural, Meclis’te düzenlediği basın toplantısında batan gemi hakkında MHP’nin olayla ilgili kurduğu komisyonun çalışmaları ve elde ettikleri sonuçlar hakkında bilgi verdi. Vural, batan gemi ile ilgili partilerinin konuyu araştırmak üzere bir komisyon oluşturduğunu, çalışmaları milletvekillerinin yanı sıra dışardan uzmanlarında görüş ve bilgilerine baş vurulduğunu belirtti.
Vural, 14 Eylül günü Bandırma-Ambarlı seferini yapan Ro-Ro gemisinin, 73 kamyon ve 2 otomobille sefere çıktığını, demir almasından yaklaşık 15 dakika sonra battığını anımsatarak, Geminin RO-RO seferi yapmasına rağmen, yolcu taşıma izni de bulunduğunu öne süren Vural, Ulaştırma Bakanlığının bu izni vermeden önce bölge müdürlüğünün izninin alınması gerektiğini ancak, bu iznin alınmadığını söyledi.
-YOLCU TAŞIMA BELGESİ-
Vural, Ulaştırma Bakanlığının, gemiye yolcu ve araç taşıma belgesi verdiğini belirterek, "Hayat N" gemisinin RO-RO kargo kategorisinde bir gemi olduğunu, hangi değerlendirmeye göre gemiye yolcu taşımaya uygunluk belgesinin verildiğini sordu. Vural, “Geminin tescil evrakında bu geminin sürücüler için 70 kişilik salonu olduğu yazılmaktadır. Batan geminin araç kapasitesi en az 100 adet olmasından ötürü yolcu salonunun en az 100 kişi olması gerekir" diye konuştu.
Geminin batmasındaki en önemli sorunların başında, sadece bu gemiye özel "kılavuz kaptan ve römorkör hizmeti alınması muafiyeti" verilmesi olduğunu iddia eden Vural, sağlanan bu özel imtiyazla geminin ait olduğu şirkete yılda yaklaşık 1.5 milyon dolar haksız kazanç sağlandığını söyledi.
-DENİZ FENERİ-
Hayat N gemisinin uluslararası standartlara göre “klas dışıö olduğunu ifade eden Vural, bu gemi için Bandırma Limanının uygun olmadığını iddia ederek, geminin araç taşıması için teknik bir ekip kurulması ve konu ile ilgili bölge müdürlüğünden izin alınması gerektiğine işaret etti. Vural, bu iznin da alınmadığını öne sürdü.
Vural, gemi sahipleri ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın çok yakın ilişki içerisinde bulunduğunu iddia ederek, batan "Hayat N" isimli geminin, "Marmara N Denizcilik A.Ş"ye ait olduğu ifade etti. Vural, şirketin ortaklarından olan Mehmet Berber’in, AKP Manisa Milletvekili Racai Berber’in kardeşi olduğunu, Mehmet Koç’un da Deniz Feneri davasında, yardım paralarını usulsüz yere harcamaktan mahkum olan Mehmet Taşkan ile zaman zaman birlikte görüldüğünü iddia etti.
-SİGORTA PARASI-
Vural, batan gemi ile ilgili bazı duyumları olduğunu da şu sözlerle dile getirdi:
“Ulaştırma Bakanının oğluna ait Sancak 1 gemisinin kazayla yanmasından sonra tesadüf odur ki, Hayat N Gemisi de batmıştır. Bu gemi batmadan 10 gün önce sigorta değeri ‘British Marine’ arttırılmış olduğu ifade edilmektedir. Gemi kazalarında sigortadan para almanın en kolay yolu geminin tamamen batması ve bunun yükleme yani kaptan hatasından olmasıdır. Olayın deniz Feneri olayından sonraya gelmesi de düşündürücüdür."