02.11.2017 - 11:02 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
NBC Nightly News programına konuk olan Tim Cook, Apple'ın bir sosyal ağa ve reklam şirketine sahip olmasına sıcak bakmıyor. Cook yaptığı röporetajda, sorunun grupları veya kişileri hedefleyen reklamlardan ziyade sosyal medyanın bir yanlış bilgilendirme ve manipülasyon aracı olarak kullanılmasından kaynaklandığını belirtti.
Cook konuyla ilgili şunları söyledi: "Yabancı devletler tarafından verilen reklamların büyük bir problem olduğuna inanmıyorum. Bu genel sorun içinde sadece yüzde 0.1’lik bir yere sahip olabilir. Asıl sorun bu araçlardan bazılarının insanları bölmek, manipüle etmek ve yalan haberlerle insanların düşüncelerini etkilemek için kullanılması. Bana göre, 10 sorun arasında bu sorun ilk sırada yer alıyor."
Geçtiğimiz birkaç ay içinde Rusya ile bağlantılı reklamcılığın hem Google aramasında hem de YouTube reklamlarında ve Facebook ile Twitter reklam platformlarında yaygın olduğu ortaya çıktı. Sosyal medya şirketlerinin ilk günden bu yana pek çok şey öğrendiğini söyleyen Apple CEO’su, öğrenme sürecinin ABD Kongresi’ndeki ifadelerde de devam etmesini beklediğini belirtti. Cook sözlerine şöyle devam etti, "New York’taki tüm şirketler birbirinin aynısı değildir. Aynı durum medya şirketleri, hatta teknoloji şirketleri için de geçerlidir. Bu şirketlerin farklı değerleri, farklı prensipleri, farklı iş modelleri vardır."
Cook'un iş modelleri arasında büyük hacimdeki kullanıcı bilgilerini derlemek de yer alıyor. "Çok gizlilik yanlısı bir görüşe sahibiz" diyen Cook, Apple’ın mesajların içeriğini bilmediğini ve FaceTime görüşmelerini uçtan uca şifrelediğini ve Face ID bilgilerinin cihazlarda saklandığını belirtti.