26.08.2016 - 18:02 | Son Güncellenme:
Akıllı telefon pazarı 2016 yılında duraksama yaşıyor ve bu yılın son çeyreğinde sadece %1,5‘lik bir büyüme bekleniyor. Buna büyüme olarakta duraksama olarakta bakabilirsiniz zira bir önceki yıl bu rakam %14 seviyelerindeydi. Dünyanın en büyük pazarı Çin‘de 1 milyar 350 milyon kişi yaşıyor ve ülkenin %90’ı akıllı telefon kullanıyor. Resmi olmasa da bu %90’nın %35’inin de 2. telefonu olduğu belirtilirken Çin’li kullanıcıların 6 ayda bir telefon değiştirmesi bu pazarda rekor satış rakamları kırılmasına sebep oluyor. Peki bu büyük pazarda Satış Lideri kim?
Öncelikle 3 farklı tablo ile karşınızda olacağız. Bunlardan ilki internet üzerinden yapılan satışları gösteriyor. Burada lider Xiaomi, küçük bir farkla Huawei ise ikincilik koltuğunu alıyor. Apple 4. ve Samsung’un bu listede 7. olduğunu görüyoruz. 2016’nın yıldızı LeTV LeEco ise üçüncülük koltuğunda. En ilginç duruma ise satışını genellikle internet üzerinden satış yapan ve listede on beşinciliğe sahip olan OnePlus imza atıyor.
Bir diğer liste ise bayi kanalından yapılan satışları gösteriyor. Dünyanın en çok telefon satan 4. firması konumundaki Oppo‘un ve en çok telefon satan firmalar listesinde nasılı yükseldiğini sanırız bu tablo en net biçimde ortaya koyuyor. Buradan şu sonucu da çıkartabiliriz. İnsanlar Oppo‘nu telefonlarını deneyimlemeden almak istemiyor ama deneyince de sanırız vazgeçemiyorlar.
Son liste ise genel toplamı gösteriyor. Huawei açık ara liderken Oppo ikinci ve Apple 3. sırada yer alıyor. Samsung ise altıncılık koltuğunda. Dünyanın en çok telefon satan markaları Apple ve Samsung ise Çinli firmaların karşısında oldukça çaresiz görünüyor.
Bu rakamlara Hindistan pazarının dahil olmadığını da belirtelim. Oradaki rakamları eklediğimizde Çinli firmaların aslında neden global pazara açılamadığını da anlayabiliyoruz diye düşünüyorum. Bu listelerin en önemli ayrıntısı ise HTC, LG ve Sony değil mi?
Editörün Notu: Windows Phone cihazların bu listede olmamasının nedenini ise binlerce dolar maaş alan yöneticilere bırakıyorum…