24.07.2013 - 07:24 | Son Güncellenme:
Özellikle bir süredir facebook’ta izlenen reklam stratejisinden sonra’un gelirlerinde %25’lik bir artış sağlansa da, bu reklamlardan rahatsız olan bir kitle mevcut.
’ın kurucuları arasında yer alan Biz Stone’un konu ile yorumu ise “ ilk çıktığında hemen üye olmuştum. Yapılan ilk düzenlemelerden sonra bu gün gördüğümüz reklam panosundan farksız bir facebook’a doğru bir gidiş olduğunun farkındaydım. Tüm bunların yanında bir de yapılan düzenlemelere her kullanıcının ister istemez geçme zorunluluğu beni buradan uzaklaştırdı.” oldu.
Yukarıda bahsedilen problemleri birçok kişinin ortak problemi olarak nitelendiren Stone, şu anki yapılacak en mantıklı düzenlemenin “paralı üyelik” olacağını belirtti.
Stone’un “paralı üyelik” sisteminde hayal ettiği düzen ise, tamamen reklamlardan arındırılmış bir sayfasından oluşuyor. ’un bu sistemi hayata geçirmesi ile hem reklamlardan rahatsız olan kullanıcıları geri kazanabileceğini hem de ayrı bir gelir yolu elde edebileceğini belirten Stone, “paralı üyelik” sistemi için aylık 10 dolar gibi bir fiyat uygun görmekte.
Facebook’un şimdilik her ne kadar böyle bir planı yokmuş gibi görünse de, Stone’un senaryosuna göre reklamlardan rahatsız olan facebook üyelerinin sadece %10’u reklamsız facebook için 10 dolar ödemeyi gözden çıkarırsa, aylık bir milyar dolar gibi bir gelir elde edilmesi içten bile değil.
Bakalım facebook, Stone’un öngörüsü hakkında ne düşünecek ve reklamlardan rahatsız olan kullanıcıları için ne gibi bir çözüm bulacak.