12.05.2025 - 18:00 | Son Güncellenme:
HABER MERKEZİ
Hemen hemen her sektörde firmaların zamanla logo değiştirdiklerine şahit oluyoruz. Daha modern ve günümüz tasarım anlayışına yaklaşmak isteyen bu çabalar, kimi zaman gayet iyi sonuçlar verirken gibi zamansa abes örneklerle karşımıza çıkabiliyor.
Son olarak 1 Eylül 2015'te logosunu değiştiren Google, aradan geçen 10 yılın ardından ilk defa bir değişikliğe gidecek. Neyse ki bu belirttiğim örneklerde olduğu gibi ana tasarım hatlarından vezgeçilmemiş.
Firma yaptığı son değişiklikte logosunu modern bir yazı karakteriyle önemli ölçüde güncellemişti. Bu sefer köklü bir değişiklikten ziyade firma ile özdeşleşen 'G' logosunda yer alan renk geçişlerindeki keskin hatlardan vazgeçildiğini görüyoruz. Yani logo dört düz renk bölmesi yerine, yumuşak geçişe sahip bir tasarım anlayışına sahip. Kırmızı sarıya, sarı yeşile ve yeşil de maviye doğru yumuşak bir geçiş yapıyor. Yeni logonun daha canlı ve renkli gözükmesi hedeflenmiş. Bu moder tasarımın ana sebebi ise firmanın yapay zeka uygulaması olan Gemini tasarımı ile daha uyumlu gözükmesini sağlamak.
Değişen tasarımla birlikte akıllı telefon ve tablet tarafındaki logo kullanımında da güncelleme olacak. Yani şu anda bu yeni simgeyi görmüyorsanız da her an telefonunuza belireceğinden emin olabilirsiniz. Dün yapılan bir güncelleme ile Google Arama uygulaması başta olmak üzere yeni logo kullanılmaya başlandı.
Uygulama logosunda değişiklik yapılırken firma isminin yazdığı 'Google' logosunda henüz bir değişiklik yok. Diğer ürün logolarının değişip değişmeyeceği belirsiz.