30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Teknoçağ / ŞÜKRÜ ANDAÇ
Siemens’in cep telefonu birimi Siemens Mobile’ı satın almasının ardından yeni yapılanma yoluna giren cep telefonu üreticisi BenQ Mobile’ın Türkiye Genel Müdürü Ali Yılmaz, pazarda 2005 yılında 7 milyona yakın cep telefonu satıldığını, bu rakamın geçtiğimiz yıla göre yüzde 15 büyümeyi işaret ettiğini söyledi.
Yılmaz, 2006 yılında ise, operatör pazarında yaşanan yenilikler (Türk Telekom’un özelleştirilmesinin ardından Avea’da Oger Telecom’un ortaklığı, Telsim’i İngiliz operatör Vodafone’un satın alması) ve buna paralel başlayacak tüketici odaklı kampanyalar ile birlikte, Avrupa’da yoğun olarak görülen ikinci, üçüncü cep telefonu kullanımının Türkiye’de de artmasını beklediklerini ifade etti.
10 milyon potansiyel kullanıcı
Türkiye pazarında, cep telefonu oyuncularının toplam nüfustan 0 - 12 ile 65 yaş üstü çıkarıldığında yaklaşık 50 milyonluk bir pazara oynadığına işaret eden Yılmaz, halihazırda 40 milyon cep telefonu kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde geriye 10 milyon potansiyel kullanıcı kaldığını açıkladı.
10 milyonluk potansiyel kullanıcının da kırsal kesimde ağırlıklı olarak bayan olduğunu ileten Yılmaz, bu yüzden 2006’da oyunun yeni kullanıcıya yönelik değil, tamamen değiştirme pazarına yönelik olarak şekillenmesinin beklendiğini sözlerine ekledi. Yılmaz’a göre, önümüzdeki günlerde fiyatlar aşağı çekilecek, teknoloji seviyesi yükselecek, bu süreçte de ağırlıklı olarak ikinci ve üçüncü telefonlar gündeme gelecek. Avrupa ülkelerinde çoğu pazarlarda yüzde 100 penetrasyon oranının geçildiğini söyleyen Yılmaz, bu durumun ikinci, üçüncü cep telefonu kullanımından kaynaklandığını sözlerine ekledi.
37 yeni ürün geliyor
Yeni yapılanmanın ardından, 2006’ya farklı kategorilerde iddialı cep telefonlarıyla girmeye hazırlandıklarını belirten Yılmaz, hedeflerinin pazarda güçlü ikinciliği yeniden yakalamak olduğunu belirtti. 2006 yılında piyasaya 37 ürün çıkaracaklarını ileten Yılmaz, geniş yelpazede pazara sunacakları teknoloji odaklı ürünlerle tüketiciyi yakalamayı planladıklarını söyledi. Firmanın ilk etapta Türkiye pazarında piyasaya sunacağı ürünler arasında SL75 ve S75 modelleri bulunuyor.
Avrupa'da en yoğun cep kullanımı İtalya'da
Ülke
Penetrasyon oranı (%)
İtalya
108.2
Yunanistan
107.0
Çek Cum.
105.3
İsveç
103.2
İngiltere
102.8
Avusturya
97.4
Danimarka
96.1
Finlandiya
95.6
İspanya
93.9
Belçika
88.3
Almanya
87.0
Fransa
73.7
Türkiye
56.0
* Penetrasyon: Toplam aboneliğin nüfusa bölümü