23.03.2015 - 12:40 | Son Güncellenme:
Yukarıdaki akışta atladığımız bir şeyler olabilir ancak müzikler, evlerimize/arabalarımıza/ceplerimize bu şekillerde taşındılar bugüne kadar. Her biri, bir önceki devri kapattı ve yenisini başlattı. Şimdi de tarih yine tekerrür ediyor ve fiziksel albüm satışı gittikçe geriliyor. Dijital indirme tepe seviyesinde; ancak o da gerilerken dijital akış servisleri, kendilerinden beklendiği üzere yükselmeye devam ediyor. Şimdi biz susalım, rakamlar konuşsun.
RIAA’in verilerine göre Spotify, Rdio ve Deezer gibi müzik akışı sağlayan servislerin hasılatı, 2013'ten bu yana %29 artarak 1.87 milyar dolara ulaşmış durumda. CD satışlarından elde edilen kâr ise, aynı süreçte %12.7 düşmüş ve 1.85$’a gerilemiş. Bu da müzik akışı servislerinin, CD satışlarını ilk defa geçtiği anlamına geliyor. Müzik CD’leri, tarihin tozlu sayfalarına gömülmenin ilk adımını atmış oldu böylece. Peki sektörün şampiyonu kim? Dijital indirme servisleri. Tüm pazarın %37'sini elinde bulunduran dijital indirme servisleri, satışlardan 2.57 milyar dolar gelir elde etmiş. Ancak burada da, bir önceki seneye göre bir düşüş var. Kısacası dijital akış servisleri, sessiz ama derinden ilerlemeye devam ediyor ve bir gün piyasayı domine edecek. Tek soru, bunun ne zaman olacağı.
Burada ortaya çıkan sorun ise sanatçıların, akış servislerinden o kadar da büyük paralar kazanamıyor oluşu. CD satışları ve dijital satılan müzikler, onlar için hâlâ albenisini koruyor… O nedenle ileride bir gün, bu servislere daha fazla para vermek zorunda kalırsanız şaşırmayın.