27.04.2017 - 11:49 | Son Güncellenme:
Yılın ilk çeyreğini değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Yılın ilk çeyreğinde net kâr 459 milyon TL oldu. 2016 yılının ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında FAVÖK ise yüzde 39.8 artışla 1 milyar 400 milyona ulaşarak yeni bir rekora imza attı. Turkcell Türkiye ise finansal hizmet gelirleri de dâhil edildiğinde yüzde 25.4 büyüdü" dedi.
BiP'in dünya çapında indirilme sayısı 13 milyonu aştı. İndirmelerin 1.4 milyonu yurtdışından geçekleşirken, Anadoluda da 3 müşterimizden biri BiP uygulamamızı kullanıyor. fizy uygulamamız ise Türkiyede, müşteri bazında dünyanın önde gelen en büyük yabancı rakibinin 2 katı büyüklüğüne ulaştı. Turkcell TV+ ile cepten televizyon izleme süresi kuruluşundan bu yana 7 dakikadan 40 dakikaya yükseldi. Toplamda 4 milyondan fazla indirilen lifeboxta saklanan doküman sayısı ise 700 milyonu aştı.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 4.5G abone sayısının 26 milyonu aştığını ve 4.5G kullanıcılarının data kullanımlarının Mart ayında 5.1 GB'a ulaştığını belirterek 4.5G'nin katkısıyla tüm kullanıcıların kişi başı data kullanımı geçen yıla göre yüzde 69 artarak 3 GB olarak gerçekleşti. Türkiyedeki akıllı telefon penetrasyonumuz daha da ivme kazanarak ilk çeyrek sonunda yüzde 68e ulaştı ve akıllı telefonların içerisinde 4.5G uyumlu cihazların payı yüzde 57 oldu. Yaptığımız yatırımlar ve müşterilerimizin artan talebiyle data ve dijital servis gelirlerimiz hızla arttı. Turkcell Türkiye gelirinin yüzde 67sini oluşturan data ve dijital servisler geliri yüzde 94,2 oranında yükselerek 2.4 milyar TLye ulaştı dedi.
Terzioğlu, 2017 yılının ilk çeyreğinde müşteri sayısının, 35.8 milyonu Türkiyede olmak üzere toplam 50.4 milyona ulaştığını söyledi ve ekledi: "Yılın ilk çeyreğinde mobil, fiber, ADSL ve TVde müşteri kazanımımız devam etti. Mobil segmentte toplam müşteri sayımız ilk üç ayda 351 bin artarak 33.4 milyon oldu. Faturalı müşteri sayımız geçen çeyreğe göre 298 bin artarak müşteri bazımızın yüzde 53üne ulaştı. Sabit segmentte ise, fiber müşteri sayımız çeyreksel bazda 42 bin artarken, ADSL müşteri sayımız da 62 bin artarak toplam sabit müşteri sayımız yaklaşık 2 milyon oldu. Yakınsama stratejimiz kapsamında mobil ses, data ve servislerimizden her üçünü kullanan müşteri oranımız yüzde 42, sabit tarafta TVli servis kullanan müşteri oranımız yüzde 39 oldu. Birinci çeyrekte, artan faturalı bazı data ve servis gelirleri sayesinde mobil bileşik ARPU geçen yıla göre yüzde 17.4 artarak 30.5 lira olurken, sabit bireysel ARPU ise yüzde 5.6 büyüme ile 53.1 liraya ulaştı."