Teknoloji Turkcell'in net karı yüzde 52 artışla 2.4 milyar lira oldu

Turkcell'in net karı yüzde 52 artışla 2.4 milyar lira oldu

16.02.2018 - 15:22 | Son Güncellenme:

Turkcell, 2017'de yüzde 52'lik artışla 2.4 milyar TL'lik net kar ve 17.6 milyar TL yıllık gelire ulaştığını açıkladı. Bu sonuçlarla dünyada piyasa değeri sıralamasında gelirlerini en yüksek oranda artıran telekom firması oldu

Turkcellin net karı yüzde 52 artışla 2.4 milyar lira oldu

Turkcell, 2017 yılında yüzde 23.4 gelir büyümesi, yüzde 35 FAVÖK ve yüzde 52 net kar artışı sağladığını duyurdu. Son 10 yılın en yüksek büyüme oranına denk gelen bu artışla Turkcell'in yıllık geliri 17.6 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK marjı yıldan yıla 3 puan artışla son 9 yılın en yüksek oranı olan yüzde 35.3 olarak gerçekleşti. Vergi uzlaşısı karşılığı hariç tutulduğunda net kâr ise yüzde 52 artışla 2 milyar 479 milyon TL oldu.

Haberin Devamı

10 yılın en yüksek müşteri bağlılık oranına ulaşan firma, 1.5 milyon yeni müşteriyi aboneleri arasına ekledi ve Türkiye'de abone sayısı 36.7 milyona ulaştı. Mobil müşterilerin yüzde 56'sı ise en az bir Turkcell dijital servisini kullanır hale geldi. Bu sonuçlar kapsamında Turkcell, 15 Şubat sonuçlarına göre dünyada piyasa değeri sıralamasında ilk 100'de yer alan telekom operatörleri arasında gelirlerini en yüksek oranda artıran şirket olduğunu da duyurdu.

Turkcell Gelen Müdürü Kaan Terzioğlu, 2018 yılı için hedefledikleri pazar liderliğine bir yıl önce ulaşmanın gururunu yaşadıklarını söyledi. Data ve dijital servisler üzerine kurdukları iş modelinin kendilerini telekom sektörünün en yüksek cirosuna ulaştırdığını kaydeden Terzioğlu, "2017’de grup olarak yıllık yüzde 23.4 büyüme ile son 10 yılın en yüksek büyüme oranını kaydettik. Vergi uzlaşısı karşılığı hariç tutulduğunda net kârımız yüzde 52 artışla 2 milyar 479 milyon TL oldu. FAVÖK marjı son 9 yılın en yüksek oranı olan yüzde 35 olarak gerçekleşti. Böylece hem gelir büyümesinde hem de operasyonel kârlılıkta, yıl içinde iki kez yukarı yönde güncellediğimiz hedefleri de aşan sonuçları gerçekleştirmiş olduk. Bu güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarımızla hisse performansımızı da tarihi zirvelere taşıdık" dedi.

Haberin Devamı

Terzioğlu, müşteri bağlılıklarının 10 yılın en üst seviyesine çıktığına da işaret ederek, "Artan müşteri memnuniyetinin etkisiyle 1.5 milyon müşteri kazanarak 36.7 milyon aboneye ulaştık. Mobil abonelerimizin yüzde 56'sı en az bir dijital servisimizi kullanır hale geldi. Yirmi ayda büyümemizin temel yapıtaşlarından biri olan 4.5G şebekemizde 30 milyon aboneye ulaştık. 5G teknolojilerinin geliştirilmesi için çalışmalarımızı hızlandırdık" diye konuştu.