Teknoloji Türkiye'de 'alo' demeye 9 ayda 37.6 milyar lira harcandı

Türkiye'de 'alo' demeye 9 ayda 37.6 milyar lira harcandı

25.12.2017 - 10:26 | Son Güncellenme:

Türkiye'de yılın dokuz ayında ses, data ve mesaj trafiğine 37 milyar 562 milyon lira harcama yapıldı. Türk Telekom, Turkcell, Vodafone ve Avea'nın toplam net satış  gelirleri, 29 milyar 24 milyon 870 bin 693 lira, diğer işletmecilerin net satış gelirleri ise 8 milyar 537 milyon 106 bin 26 lira oldu. Cep telefonlarından internet kullanımı ise yılın üçüncü çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 71 arttı

Türkiyede alo demeye 9 ayda 37.6 milyar lira harcandı

Türkiye'de yılın dokuz ayında ses, data ve mesaj trafiğine yaklaşık 37,6 milyar lira harcandı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) "Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 2017 Yılı 3. Çeyrek Pazar Verileri Raporu"ndan yaptığı hesaplamalara göre, Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecileri, yılın dokuz ayında 29 milyar 24 milyon 870 bin 693 lira net gelir elde etti. Söz konusu işletmecilerin 2016'nın dokuz ayında net satış gelirleri 26 milyar 66 milyon 27 bin 908 lira olmuştu.

Haberin Devamı

Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecileri haricindeki işletmecilerin net satış gelirleri de söz konusu dönemde yüzde 18,78 artışla 7 milyar 186 milyon 896 bin 213 liradan 8 milyar 537 milyon 106 bin 26 liraya yükseldi. Sektörün toplam net satış geliri de geçen yılın dokuz ayına göre yüzde 13 arttı. Böylece "alo"ya bu yılın ocak-eylül döneminde yaklaşık 37,6 milyar lira harcandı.

Söz konusu dönemde, toplam gelirlerin 7 milyar 121 milyon lirası Türk Telekom, 8 milyar 985 milyon lirası Turkcell, 7 milyar 975 milyon lirası Vodafone, 4 milyar 942 milyon lirası Avea ve 8 milyar 537 milyon lirası da diğer işletmeciler tarafından elde edildi.

Yılın dokuz ayında Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecileri yaklaşık 3 milyar lira, diğer işletmeciler ise yaklaşık 1,2 milyar lira yatırım yaptı.

Cepten internet kullanımı yüzde 71 arttı

Haberin Devamı

Cep telefonlarından internet kullanımı bu yılın üçüncü çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 71 artışla 313 bin 447 terabayttan 534 bin 778 terabayta yükseldi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre, Türkiye'de eylül sonu itibarıyla yaklaşık yüzde 97,6 penetrasyon oranına karşılık gelen makineler arası iletişim (M2M) aboneleri dahil, toplam 77 milyon 882 bin 845 mobil abone bulunuyor.

Temmuz 2009'da sunulmaya başlanan 3G hizmeti, Mart 2016 sonu itibarıyla 65 milyon 949 bin 652 aboneye ulaşırken 1 Nisan 2016'da 4,5G'nin hayata geçmesiyle bu teknolojiye hızlı bir geçiş süreci yaşandı. Bu yılın eylül sonu itibarıyla 3G abone sayısı 11 milyon 586 bin 255'e gerilerken, 4,5G abonesi 62 milyon 992 bin 758'e yükseldi. Söz konusu dönemde M2M abone sayısı ise 4,3 milyona ulaştı.

Aktif 4,5G abone sayısına bakıldığında, cihazı ve SIM kartı bu teknolojiye uygun abone sayısı 28 milyon 5 bin 798 iken 4,5G uyumlu cihaz sayısı 35 milyon 80 bin 678 olarak kayıtlara geçti.

Mobil genişbant abone sayısı 57 milyon oldu

Mobil cihazların genellikle 9 yaş üstü kişiler tarafından kullanıldığı varsayımından hareketle mobil penetrasyon oranının yüzde 109,9 olduğu görüldü.

Haberin Devamı

3G ve 4,5G hizmetiyle mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant abone sayısı 56 milyon 508 bin 669'a, sadece 4,5G'yle hizmet alan abone sayısı da 42 milyon 261 bin 936'ya yükseldi.

Bu yılın üçüncü çeyreğinde toplam mobil internet kullanımı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 71 artarak 313 bin 447 terabayttan 534 bin 778 terabayta ulaştı.