TeknolojiVodafone’dan cep’te reklam kabul eden aboneye indirim

Vodafone’dan cep’te reklam kabul eden aboneye indirim

04.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Vodafone, cep telefonlarından kişiye özel reklam konusunda Yahoo ile anlaştı. Yeni uygulamayla, abonelere gün içinde bulunduğu bölgedeki şirketlerin reklamları gönderilecek. Bunu kabul eden müşterilere indirim uygulanacak

Vodafone’dan cep’te reklam kabul eden aboneye indirim

Haberin Devamı

Şükrü Andaç

Tüm dünyada 192 milyon aboneyi kontrol eden cep telefonu devi Vodafone ve yeni ekonomi devi Yahoo, mobil iletişimde reklam konusunda devrim niteliğinde bir uygulamaya beraber imza atmaya hazırlanıyor. İki şirketin 2007 ilkbaharında ilk olarak Vodafone’un İngiltere operasyonunda uygulayacağı sistemde, cep telefonu kullanıcılarına 'kişiye özel’ reklamlar gönderilecek. Yeni nesil cep telefonlarına gönderilecek bu reklamlar, internet sitelerinde kullanılan 'banner’lardan, kısa video kliplere kadar pek çok farklı formatta olacak.

Bölgeye özel reklam
Vodafone ve Yahoo’nun başlatacağı bu reklam tipi birçok avantajı da beraberinde sunacak. Vodafone reklam almak isteyen kullanıcılar için mobil televizyon, oyun ya da mesajlaşma servislerinde çeşitli indirimler yapacak. Bu indirimlerin gelecekte tarifeleri de kapsaması bekleniyor.

Vodafone’un mobil reklam alanında İngiltere’de başlatacağı bu yöntemi, Türkiye dahil (Telsim) diğer ülkelerdeki operasyonlarında da hayata geçirmesi bekleniyor. İki şirketin güçlerini birleştireceği bu reklam atağını şimdiye kadar mobil iletişimde uygulanan reklamlardan farklı kılan ise reklamların kullanıcının yaşı, cinsiyeti ve beğenilerine uygun olarak seçilecek olması. Ayrıca şu anki mobil iletişim teknolojisi sayesinde cep telefonu operatörlerinin abonelerin bulunduğu yeri tespit ediyor olması da bu işbirliğini yeni bir boyuta taşıyacak.

Vodafone, ilgili tüketiciye reklam göndereceği sırada kullanıcının bulunduğu yeri bildiği için o bölgedeki firmaların reklamlarını anında gönderebilecek. Böylelikle, isme özel olarak gelen reklam ile abonelere cazip fırsatların sunulması planlanıyor. Reklamlar sadece bunları almak isteyen abonelere gönderilecek. Dolayısıyla izin tabanlı bir uygulama olacak.

Vodafone yetkilileri, bu yöntemin en önemli noktasının hedef kitleye kolay ulaşım olduğunu söylüyor.

Devlerin işbirliği
Vodafone’un, Yahoo ile yürüttüğü kişiye özel reklam çalışmasının yanı sıra bu alanda farklı projeleri var. Bunlardan en önemlisi, bir diğer yeni ekonomi devi Google ile yaptığı mobil reklam çalışması. 2007’de başlatılacak olan bu servisle, cep telefonlarında Google üzerinden arama yapılırken, ekrana çeşitli yazılı reklamlar gönderilecek. Örneğin, cep telefonundan internete girilerek 'İstanbul, otel’ yazılıp bir arama yapılmak istenildiğinde, konuyla ilgili otellerin reklamları anında abonelere sunulacak. Google, bu reklam yöntemini şu anda bilgisayarlarda uyguluyor.

Azınlık raporu gerçek oluyor!
2002 yılında vizyona giren ve başrolünü Tom Cruise’un oynadığı bilim kurgu filmi Azınlık Raporu (Minority Report), geleceğin dünyasıyla ilgili pek çok ipucu veriyordu. Filmde, şirketler kişilerin beğenilerini, alışveriş alışkanlıklarını biliyor ve bulundukları noktaya göre onları çeşitli mağazalara yönlendirecek sanal reklamlar yapıyordu. Bu reklamlarda kişilere adlarıyla hitap ediliyordu. Vodafone’un Yahoo ile başlatacağı mobil reklam uygulaması da benzer bir uygulamayı filmin yayımlanmasından beş yıl sonra hayata geçirmiş oluyor.