VitrinGo - kart uçar gider

Go - kart uçar gider

01.05.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Go - kart uçar gider

Go - kart uçar gider
Aslı Çakır
Go - kart uçar gider
İçine ancak sığabileceğiniz bir araçla pistte hız yapmaya ne dersiniz? Karting sporuyla bu zevki tadabilirsiniz.Ufacık bir araba... Sonra kasklar, tulumlar, eldivenler... Önemli olan hız yapmak, uçup gitmek. O kadar ufak ki sanki çarpışan otomobildesiniz ve lunapark yerine piste çıkmışsınız. Ve hızınız da biraz artmış.
Go - karttan ve karting sporundan söz ediyoruz. Bu sporda üç kategori var: Mini, promo ve süper. Bu kategoriler go - kartların beygirleriyle ilgili. Minide beygir gücü 10 ve hız da saatte 80 kilometre. 8 - 12 yaş arasındakiler için. Promoda beygir gücü 16.5'a çıkıyor ve hız da 100 kilometreye. 12 - 16 yaş grubu için. En güzeli ise en hızlısı; süper. Bu kategoride 30 beygirlik motorunuzla ve kenarları olmayan ufacık arabanızla saatte 160 kilometreye kadar çıkabiliyorsunuz.
Bu spora tutkun olanlardan biri ünlü işadamımız Cem Hakko. Tuzla'daki pistin kurulması için reklamcı Alinur Velidedeoğlu ile birlikte para akıtan kişi. Şimdi Formula 3'e geçmiş ve İzmit'teki pisti kullanıyor olmasına rağmen birkaç yıl kartingle uğraşmış.
Go - kart uçar gider
Kadınlar da sever
Sadece erkekler değil bu spora gönül verenler. "9 yıldır karting yapıyorum. Kadınlar gittikçe daha başarılı oluyor ve yenileri yetişiyor. En güzel yanı bu camiada dikkatlerin bizim üzerimizde olması," diyerek kartingle ilgili duygularını anlatan Ann Tahincioğlu aynı zamanda İstanbul Motorsporları Kulübü'nün karting sorumlusu.
Tahincioğlu'ndan öğrendiğimize göre diğer tüm motor sporlarına hazırlanmanın en mükemmel yolu olarak bilinen karting gerçekten hız düşkünlerinin tutkun olduğu bir spor dalı. Çok erken yaşlarda başlanabilen ve bugünkü bütün Formula 1 yarışçılarının adeta mezun oldukları karting, motor sporlarının en düşük maliyetlisi de.
Yine de karting diğer spor dallarına nazaran bayağı pahalı bir uğraş. Karting aletleri yurtdışından getirilmekte ve dolar arttıkça da fiyatları artmakta. Tabii bir de aksesuvarları var. Bir kere tulumunuz olmalı. Yarış ayakkabısı, eldiven ve göğüs kafesinizi koruyacak sert bir iç yelek de diğer malzemeler arasında. Önü camlı kaskı da unutmamak gerek. Eğer fazla lükse kaçmazsanız bunları 1000 dolara edinebiliyorsunuz. Aslında ilk sezonunuz için 15 bin doları gözden çıkarmalısınız. Bu 15 bin dolara 5 bin dolarlık aracınız, kıyafetleriniz, kiraladığınız ve arabanıza bakım yapacak olan mekanikeriniz, pis aidatınız ve benzininiz dahil.
Go - kart uçar gider
Nereden nereye?
Kökü Amerika olarak bilinen ama son 15 yıl içinde Avrupa'da hızla yayılan karting Türkiye'de ilk defa 1970'lerde ortaya çıktı. Tuzla'daki ilk karting pistinin ve İstanbul Karting Kulübü'nün kurulması ile ancak 1980'lerin sonlarında önemli bir spor dalı haline geldi. İlk uluslararası karting yarışmamız ise 1988 yılında yapıldı. 1992 yılında İstanbul Motorsporları Kulübü kurulduktan sonra spor gelişti ve Körfez Pisti'nin yapılmasıyla da bu gelişim hızlandı.
Refleksleri geliştiren ve daha iyi bir kontrol yeteneği kazandıran bu spor aynı zamanda insanlara kesinlikle yollarda denememeleri gereken şeyleri yapma imkanını veriyor. Ne yazık ki ülkemizde yeterince pist yok. Karting Türkiye'de şu anda şampiyona düzeyinde birkaç pistte yapılabilmekte. Ayrıca pist gibi mekaniker eksikliği de görülmektedir.
Yarışmak istemeyen sadece bu küçük arabaların zevkini almak isteyenler için de yerler var. Örneğin Tatilya'da küçükler karting heyecanı yaşayabiliyorlar. Yine Tuzla'da çok düşük beygirli araçlarla 40 kilometre hızla piste çıkılabiliyor. Bodrum, Antalya, Alanya, Kuşadası ve Çeşme'de ticari amaçlı küçük karting pistleri açıldı. Ayrıca daha düşük hıza sahip go - kartlar, gençler ve yetişkinler için grup kurslarında ve isteyenler için kiralanarak kullanılıyor.
Tabii ki bu işe başladıktan sonra sürat düşkünüyseniz bir iki eğlenceyle kalmak çok zor gelecektir. Yarışlara katılmak da çok zor değil. Olips Amatör'ün düzenlediği kurslarla yarışlara katılabilirsiniz. 12 yarışa katılmanız gerekiyor ve bunun için gerekli olan ise 6 - 7 antrenman. 1200 dolar veriyorsunuz ve arabayla tüm kıyafetler size sağlanıyor. Araba sizin olmuyor tabii.
"Müthiş bir zevk, hız, tutku, yarışmak, ufacık araba... Denemelisiniz," diyen Opet'in mühendislik müdürü ve İMK'nın Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Koca'yı dinlemek ve yollar yerine pistleri tercih etmek nasıl olur acaba? Belki de yarışlara katılıp birincilik bile alınabilir.Kartingcilerden sezona merhaba
1999 karting sezonu Opet'in sponsorluğunda yapıldı. Mini, Junior, Super ve Olips Amatör Karting Şampiyonası olmak üzere 4 ayrı kategoride yapılan yarışlara 57 yarışmacı katıldı. Mini Kategori'de Berke Bayındır, Junior Kategori'de Mert Tahincioğlu, Süper Kategori'de Cesim Tahincioğlu ve Olips Amatör Şampiyonası'nda Murat Çağış birinciliği alan yarışmacılar oldu.
Tuzla pisti: 0216 446 31 18
İzmit pisti: 0262 527 47 66
İstanbul Motorsporları Kulübü (İMK): 0212 280 36 67