Deniz Sipahi

Deniz Sipahi

dsipahi@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Dün kaldığım yerden devam edeyim. İzmirli reklamcıların çıkardığı yeni dergi “Reklamca” da Dernek Başkanı Murat Türkay’ın güzel bir tespiti vardı.
“Reklam dünyasına insan kaynağı yetiştiren İzmir’in Türkiye reklam cirosu içindeki payı sadece yüzde 2. Bu oranlar bizim rekabet şansımızı azaltıyor...”
Kendisine yürekten katılıyorum.
İzmir bu olmamalı...
İzmir’in potansiyeli çok daha fazla olmalı.
Reklamcılarımız ses getiren büyük prodüksiyonlara imza atmalı.
Ajanslarımız cirolarıyla, mevcut kadrolarıyla, çıkardıkları güzel işlerle kendilerinden söz ettirmeli.
Ve en önemlisi...
Ege’nin önemli kuruluşları yatırıcı ekip arayışı için mümkünse İstanbul’un yolunu tutmak yerine İzmir’deki ajanslarla yollarına devam etsinler.
Bu mümkün mü?
Hem mümkün hem de İzmir’in hedefi bu olmalı.
Elemanları yetiştir sonra kaptır.
Kaptırdığın yaratıcı ekip de senin yapman gereken projeleri yapsın.
İzmir’deki reklam ajanslarının sadece reklamla da sınırlı kalmalarına gönlüm razı olmuyor.
Büyüsünler ve film endüstrisine de girsinler.
Hem de Türkiye’ye değil, dünyaya iş yapsınlar istiyorum.
* * *
Murat Türkay diyor ki...
“Ücret sistemimiz kötü... Yüksek rekabetten iş yapamıyoruz...”
Ve ekliyor.
“Bu iki başlığı özellikle birleştirdim, ikisi de birbirini tetikliyor çünkü. ‘İş küçük’ olduğu için rekabet yüksek... Seviyesiz de denebilir... Herkes yapabilir hale geldi. ‘İş küçük’ olunca risk de düşük, üstelik kurumsallaşma da olmasa da olur diye bakılır oldu...”
İzmir Reklamcılar Derneği, uzun zamandır güzel şeyler yapıyor.
Bütün bu arayışlardan sonuç alınacağını düşünüyorum.
* * *
Ama benim hayallerim farklı...
Fırsat buldukça hatırlatıyorum.
Benim gönlümden geçen Ege’nin tamamının bir film platosu olarak kullanılması.
Yani uzun filmden kısa metrajlı filme, televizyon reklamından basılı ilana kadar bu coğrafyanın bir iletişim platformu olarak algılanması...
Aslında bunu yapan ülkeler, kentler var.
Hollywood’un birçok önemli yapıtı İtalya’daki film stüdyolarında çekiliyorsa bunu biz de yapabiliriz diye düşünüyorum.
Nasıl Oscar’lı “Soğuk Dağ” filminin tamamı Romanya’da çekildiyse, “Troya” filmi Fas’ta çekildiyse neden Hollywood’un milyonlarca dolarlık bütçeli filmleri buralarda çekilmez.
* * *
İzmir reklam dünyasının geçmişine baktığımda çok güzel projeler yapıldığını görüyorum.
Ve inanıyorum ki; Ege’nin ciroları bugünden kat kat fazla olmalı...
Sözü İzmir Reklamcılar Derneği’nin Başkanı Murat Türkay’a bırakalım.
“Velhasıl, konuşup tartışacak çok konumuz var. Ama önce çalışmak, araştırmak, biriktirmek gerek. Birlikte çalışmayı ve bilgiyi paylaşmayı öğrenmek gerek. Buralarda kalıcı isek; vakit ayırmak gerek, bencillik etmeden...”