Bayram sonrası denge

Bayramda biraz fazla kaçıranlar için, dengelemek adına bayramdan sonra öğünleri hafif tutmakta fayda var

Ramazan ayında kilo aldıysanız, bayramda ipin ucunu biraz kaçırdıysanız hiç telaşlanmayın, bu durumun önüne geçmek sizin elinizde. Hazır yaz ayları kapıdayken ve mevsim meyve sebzeleri tezgâhlarda rengârenk yerini almışken kendinize dengeli bir beslenme planı hazırlayabilir, belki ramazanda belki de bayramda aldığınız kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

İlk adım meyve sebze

Bayramda, hatta ramazan boyunca sebze meyve tüketiminde azalma ve buna bağlı olarak bağırsak hareketlerinde yavaşlama, kabızlık sıkça görülüyor. Bayram denilince akla gelen tatlılar, yağlı besinler, bağırsak sağlığınızı olumsuz etkileyebiliyor. İçindeki lif, vitamin ve minerallerin şifasından ötürü ilk adımınız daha fazla mevsim sebze meyvesi tüketmek olsun. Amerikan Kalp Derneği’nde yayımlanan bir araştırmada, 2’si meyve 3’ü sebze olmak üzere günde yaklaşık 5 porsiyon meyve ve sebze tüketmenin daha uzun ve sağlıklı bir yaşam için en ideal miktar olarak belirtildiğini hatırlatayım.

Detoksun bir numarası 

Yaz aylarına girerken hem vücudunuzdaki zararlı toksinlerden kurtulmak hem de fazla kilolarınızı vermek biliyorum ki çoğunuzun isteği. Her gün düzenli sebze meyve tüketiminin detoks etkisine sahip olduğunu hatırlatmakla birlikte yeterli sıvı tüketmeyi de ihmal etmeyin. Vücudumuz zaten doğal bir detoks sistemine sahiptir ve bu detoks sisteminin en önemli parçalarından biri de sıvı desteğidir.

Kaybedilen sıvı ve elektrolit dengesini yerine koymak için gün içinde 2.5-3 litre su 1-2 şişe maden suyu tüketebilirsiniz. Havalar ısınmışken içinizi ferahlatacak şeftalili soğuk çay gibi tarifime göz atabilirsiniz.

Ödem sorununa çözüm

Beslenmenizde tuzu veya tatlıyı abartıyor, az su içiyor, düzensiz uyku uyuyorsanız vücudunuzda ödem oluşması kaçınılmazdır. Havaların ısınması da ödemi tetikleyen diğer unsurlar arasında yer alıyor. Beslenmenizde potasyum kaynağı olan muz, avokado ve domates, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ve kuru meyvelere yer verebilirsiniz. Potasyum, sodyum seviyesini azaltarak ve idrar üretimini artırarak vücutta su tutulumunu, yani ödemi azaltmaya yardımcı olabilir. Ananas da içeriğindeki bromelain enzimiyle vücutta meydana gelen inflamasyon ve ödemi azaltmada rol oynar.

1-2 ince dilim ananasın bir porsiyon meyve yerine geçtiğini unutmayın. Bunlara ek olarak ödem atan çay tarifimi deneyebilir, günlük sıvı tüketiminize katkıda bulunabilirsiniz. Kronik bir rahatsızlığı olup ilaç kullananlar, hamileler ve emziren annelerin tüketmemesi gerektiğinin altını çizmek istiyorum.

Su içeriği yüksel sebzeler

Bayramda biraz fazla kaçıranlar için, dengelemek adına bayram sonrası öğünleri daha hafif tutmakta fayda var. Öğle ve akşam yemeklerinde bol sebzeli ya da soğuk ayran aşı gibi çorbalara yer verebilirsiniz.

Örneğin içinde su içeriği yüksek sebzeler bulunan vicdan çorbası, bayram sonrası dengeleme diyetlerimin olmazsa olmazıdır. Sindirim sisteminizi rahatlatıp kabızlık şikâyetinizi hafifletirken, düşük kalorili ve su içeriği yüksek sebzelere sahip olmasıyla ödem atmada oldukça etkilidir.

Bir öğünde sınırsız tüketebileceğiniz vicdan çorbası tarifimi mutlaka deneyin hem vicdanınızı hem de sindirim sisteminizi rahatlattığına şahit olacaksınız.

Bu vesileyle vicdan çorbayı Türkiye’nin her yerine besin değeri ve üretim kalitesi son derece titizlikle planlanmış şekilde gönderme yolculuğuna çıktığımızı bir kez daha hatırlatmak istedim. Artık kavanozlu halde de Vicdan çorbasına ulaşmanız mümkün. Vegan ve glütensiz alternatifleri, doğal ve yerli ürünlerle üretiliyor, düşük kalori, düşük yağ ve düşük tuz içeriğine sahip.

Bayram sonrası denge

DİĞER YENİ YAZILAR