Şu bizim Galata Köprüsü oldum olası üstünden geçecek insanları şaşırtır.
"Köprü açıldı" denildi mi, kapalıdır.
"Kapandı" denildi mi, açıktır.
Ama o köprü eskidi, yenisi geldi.
Beceriksizlik yarışması olsa birinciliği yabancılara kaptırmayız.
Yeni köprüyü yaptık, ama 7 yıldır doğru dürüst çalıştıramıyoruz.
Herkesin bir gerekçesi var.
Ama sonuç; sorumlular o köprüyü çalıştırmaktan aciz.
Ve bu acz içindeki sorumluların yakasına halk adına yapışan da yok.
* * *
KÖPRÜNÜN açılıp kapanarak Haliç'e girip çıkan deniz vasıtalarına geçit veren kapakları 9 aydır arızalı.
Bu nedenle de Haliç'te hapsolan gemiler var.
Ve Haliç'teki tersaneler yeni gemi gelemediği için çok büyük zararda.
Aksaklık nedeniyle köprüdeki 136 dükkan da kiraya verilemiyor.
Bu zarar da her geçen gün büyüyüp duruyor.
* * *
PEKİ 90 derece açılıp geçit vermesi gereken Galata Köprüsü'nün açılımı neden 45 derecede kalıyor.
Bazısına göre projede hata var. Köprüyü yapan müteahhit firma STFA - Thyssen konsorsiyumuna sorarsanız, "projede hata yok".
Ama bu sonuçsuz tartışma süre dursun, köprü kapalı ve toplam zarar trilyonları aşıyor.
* * *
BAYINDIRLIK ve İskan Bakanı Ali Ilıksoy, "Galata Köprüsü'nün eklem yerlerinde yırtılma tespit edildiğini, açılma halinde Galata'nın çökebileceğini" söylüyor.
Köprünün deniz trafiğine açılamamasında STFA'nın bir suçu olmadığını ileri süren firmanın İnşaat Grup Başkanı Sait Gönen ise, "Köprünün işlevini sürdürmesi için düzenli olarak bakımının yapılması gerekiyor. Bu da Karayolları'nın sorumluluğundadır" diyor. "Köprünün deniz trafiğine açılamamasına neden olan arızanın da 3 ayda giderilebileceğini" hatırlatan Gönen, "Görev verilirse bunu gerçekleştiririz. Alman ortağımız da finansman sağlamaya hazır" diye konuşuyor.
Bu da müteahhit firmanın, onarım ve bakım için 8 trilyon lira talep ettiği anlamına geliyor.
Karayolları Genel Müdür Vekili İsmail Tanyaldırık'ın sözleri ise STFA'yı suçlar mahiyette.
O sorumluluğun müteahhit firmada olduğunu şöyle ifade ediyor:
"Köprü 1992'de hizmete açıldı. Müteahhit firma ile Karayolları arasında anlaşmazlık çıktı. Ve müteahhit firma projedeki eksik ve kusurlu işleri tamamlamadı."
Galata Köprüsü; STFA - Thyssen, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Haliç tersaneleri ve İstanbul Belediyesi'nin ortasında bir beceriksizlik abidesi...
Peki şimdi ne olacak?
Önce sorunu çözümlemek sonra tartışmak gerekirken, tam tersi yapılıyor; 9 aydır tartışma ile vakit harcanıyor.
Köprü de açılmak için bu tartışmacıların keyfini bekliyor.
Yazara E-Posta: dheper@milliyet.com.tr
Tunca Bengin
Trump-Musk-Derin Devlet üçgeni...
9 Haziran 2025
Cem Kılıç
Yeni mezuna GSS borcu 2 yıl yok
9 Haziran 2025
Abdullah Karakuş
Bayram notları ve bayramlaşmalar
9 Haziran 2025
Hakkı Öcal
Netanyahu’nun intikamı çok acı olacak
9 Haziran 2025
Dr. Demet Erciyes
Çok uyku akıl sağlığını bozabilir mi?
9 Haziran 2025