ULAŞIM sorununun bir teorik, bir de pratik yanı var.
Teorik yanıyla uğraşanların tespitleri, bulguları, önerileri pratiğe dökülürse vatandaş rahat nefes alabilir.
Tabii bu teorik çalışmalar her şeyden önce uygulanabilirlik vasfına sahiplerse...
Bizim trafik dediğimiz, arapsaçına dönen pratikle ilgili sorunun çözümü için her şeyden önce o işle görevli olanların arzu ve heveslerinin olması gerekiyor. Daha doğrusu görev şuurunun olması...
Örnek İstanbul'sa, burada pratik, uygulanabilir, basit çareler bile gözardı ediliyor, dersek yanlış mı olur?
* * *
ÖRNEKLER tabii, hep gelip geçtiğimiz, gördüğümüz noktalarla ilgili olacaktır.
Etiler'den İnşirah Yokuşu'na sapış noktasında trafik ışıklarda kilitleniyor.
Yukarı çıkan araçlar o çok dik yokuşta tepedeki ışıkları bekliyor. Adım adım ilerliyor.
Oysa dikkatli bir görevli o kavşağı yarım saat çözüm amaçlı izlese, kavşakta ışıklar kaldırılabilir, kesişmeler de... Ve dik yokuşta çıkışta ışıkları bekleyen, dur - kalk yapan araçlar kalmaz.
* * *
MASLAK'ta gökdelenler yapıldı.
Kaçak Belediye Başkanı Gülay Aslıtürk orayı "Manhattan yapacağım", diyordu. Yaptı. Ama yolu ve otoparkları olmayan bir Manhattan. Üstelik izin verilen gökdelenler neredeyse mevcut yolun üzerine çıkmış gibi sıralandı. Böyle altyapısız bir Manhattan'laşma ancak bir yağmacı düzende, İstanbul'da olabilirdi. Oldu.
Oraya Tayyip Erdoğan bir köprülü geçit yaptı, ama ona rağmen tıkanıklık neredeyse 4. Levent'ten başlıyor. Oysa o tıkanıklık giderilebilir, hiç olmazsa azaltılabilir... Ama meşgul olan bulunursa...
* * *
GAZETEDEKİ penceremden seyrediyorum. E - 5'in altında bir köprü var. 10 kanaldan gelen giden araçlar o köprü altında dakikalarca tıkanıp kalıyorlar.
Ne trafik memuru var, ne de ışık.
Yani binlerce aracın kullandığı bu geçit geçilemez halde.
Oysa ışıksız, polissiz ve hiçbir aracın ötekini beklemeden, kesişmeden bu geçitten her yöne girip çıkması mümkün. Ama gelip bunu yapma arzusuyla etüt edecek bir yetkili olursa...
* * *
LEVENT ve civarında gökdelenlere müsaade eden güç, onların etrafı nasıl rahatsız ettiğine gözlerini kapıyor.
Gökdelen yapılmış, ama orada çalışan personeli taşıyan onlarca otobüs, minibüs, o Levet bölgesinin dar caddelerini garaj diye kullanıyor. Bu keyfiliğe engel olmak, araçları binaların garajlarına çektirmek varken, nedense bu trafik cinayetine göz yumuluyor?
* * *
AKMERKEZ'in otoparkı parasızdı. Çünkü Akmerkez'in yapımına bu şartla izin verilmişti.
Akmerkez hala iskan müsaadesi alamadı, ama garaj paralı olabildi. İtiraz eden bir yetkili de yok.
Akmerkez'in bulunduğu noktayı Zincirlikuyu'ya bağlayacak yolun yapımına, 5 yıldır arsa sahibi bazı torpillilerin engellemesiyle başlanamıyor ve Zincirlikuyu - Etiler yolu işkence yolu olma vasfını sürdürüyor.
Daha saymaya gerek var mı?
Bu şehrin yöneticisi yok. Olsa böyle mi olurdu?
Yazara E-Posta: dheper@milliyet.com.tr
Tunca Bengin
Trump-Musk-Derin Devlet üçgeni...
9 Haziran 2025
Cem Kılıç
Yeni mezuna GSS borcu 2 yıl yok
9 Haziran 2025
Abdullah Karakuş
Bayram notları ve bayramlaşmalar
9 Haziran 2025
Hakkı Öcal
Netanyahu’nun intikamı çok acı olacak
9 Haziran 2025
Dr. Demet Erciyes
Çok uyku akıl sağlığını bozabilir mi?
9 Haziran 2025