Erkan Sevinç

Erkan Sevinç

drerkansevinc@gmail.com

Tüm Yazıları

Turizmin yükselen yıldızı Çeşme’de yaz sezonu bitti. Ramazan sezonun ortasına gelmesine rağmen havaların hala güzel gitmesi nedeniyle İzmir’in arka bahçesinde yaşam son hızıyla devam ediyor. “Okullar açılır, Çeşme kapanır” geleneğine uyanlar dışındakiler Çeşme’nin keyfini sürmeye devam ediyorlar.

20 Eylül ve herşey dahil sistemi

Sezonu değerlendirmek ve yeni sezonlara öneriler almak için Çeşme’yi marka yapanları bir araya getirdik. Gerek kamuoyu yoklamaları yaparak, gerekse akil adamlara danışarak 12 kuruluşu davet ettik yemeğimize. Bu kuruluşlardan Altın Yunus ve Kumrucu Şevki yöneticileri mazeretleri, Çeşme Marina müdürü ise rahatsızlığı nedeniyle bizlerle bir arada olamadı. Davetlilerden Sisus Hotel ve Sole&Mare’yi genel müdürleri temsil etti. Çeşme Otelciler Birliği Başkanı, Pırıl Otel, Dilaila Beach sahibi Veysi Öncel, Dost Pide sahibi Reşat Akbaykal, İmren Lokantası sahibi Egemen Kadagan, Rumeli Pastanesi sahibi Hüseyin Mersin, Canbaba kurucusu Soner Göksel, Sole & Mare genel müdürü Orhan Öztürk, Ertürk Lines sahibesi Nezihe Ertürk, Sisus Hotel Genel Müdürü Ebru Akyürekli ve Paparazzi sahipleri Özlem ve Bülent Gülcen çiftinin katıldığı yemekte sezon tüm boyutlarıyla masaya yatırıldı. Otellerdeki her şey dahil sistemden kente yapılacak yeni yatırımların önünün açılmasına kadar...

Haberin Devamı

ÇEŞTOB Başkanı Veysi Öncel, sezonda sadece ramazan ayında durgunluk yaşandığından, otellerdeki doluluk oranlarının 20 Eylül’e kadar uzamasından duydukları mutluluktan söz etti. Öncel, ”Her sene daha yukarılara gidiyoruz. Her yıl artıya geçiyoruz. Yatak sayımız artıkça kendimizi daha iyi hissedeceğiz. Denize sıfır alanlar bir yatırıma açılsa Çeşme uçacak. Çünkü Çeşme’nin çözülmesi gereken en önemli sorunu yatak sorunu. Bir şikayetimiz daha var; oteller böyle doluyken Çeşme’nin yazlıkçılarının evlerini kapatıp Çeşme’yi boşaltmaları hiç hoş değil. Oteller dolu evler boş. Yazlıkçılar Çeşme’yi iki ay görmekten vazgeçmeliler. Eylül Çeşme’nin en güzel ayı” diye konuşurken önümüzdeki yıl hedeflerinden de söz etti.

Haberin Devamı

Fuar çalışmaları

”Önümüzdeki yıl önceliklerimizden biri yerel halkı en azından eylül ayında burada tutmanın yollarını bulmak olmalı. ÇEŞTOB olarak 2013 için yine yoğun çaba sarfedeceğiz. Fuar çalışmalarımız devam edecek. Yeni tanıtım materyelleri hazırlıyoruz. Bu konuda Turizm Bakanlığı ve Çeşme Belediyesi’nin desteğini de göz ardı etmemek lazım” diyen Öncel, uzun süredir gündemde olan termal projeleriyle ilgili nihayet Sağlık Bakanı ile görüştüklerini ve görüşmenin olumlu geçtiğini belirtti. ÇEŞTOB Başkanı yakında bu konuda önemli açıklamalarda bulunursa hiç şaşırmayacağız.

Her şey güzel başladı çok daha güzel bitti

1- Kendi işyeriniz açısından sezon nasıl geçti

2- Çeşme’nin 2012 yaz sezonunu nasıl değerlendiriyorsunuz

3- 2103 ve daha sonrası Çeşme için önerileriniz

BÜLENT GÜLCEN (Paparazzi sahibi)
-Son 15 senedir bir kulüp gibi çalışan işletmeyiz. Müşterilerimizle adeta aile olduk. 1 Mayıs’ta açıyor ve 1 Ekim’de kapatıyoruz.
-Çeşme’de son 4-5 senedir sezon uzamıyor ama gittikçe daha güzel oluyor, daha kaliteli misafir geliyor. Eşimle Cebelitarık’a kadar tüm Akdeniz sahillerini motosikletle gezdik. Hiçbir yer Çeşme gibi değil, St.Tropez dahil. Gerçekten Çeşme Akdeniz’in yıldızı.
- Sorun yabancı turistin çok az olması. Cazibe merkezlerini çoğaltmak ve farklılaştırmak lazım. Örneğin Eritrai’yı ayağa kaldırmak lazım. Oradaki kazılarda inanılmaz şeyler çıkacaktır. Keşke kazılar hızla ilerleyebilse. Dünyanın en eski limanı kazılıyor. Ortaya çıksa yüksek gelir düzeyi yabancılar gelecek. Çeşme bu konuda Kapadokya ve İstanbul’a alternatif olabilir. Ayrıca yeterince tanıtılmadığı kanısındayım.

Haberin Devamı

EBRU AKYÜREKLİ (Sisus Hotel Genel Müdürü)
-Otel olarak sezondan çok memnunuz. En büyük ciroyu ağustosta yaptık. Eylül ayı son on yılın en dolu eylülü olarak geçiyor. Haftada 2-3 düğünümüz de var. Sezon başladığından daha iyi bitti diyebilirim.
- Çeşme 2012 sezonunu ramazan tam ortasına denk gelmesine rağmen bir öncekinden daha iyi geçirdi. Sadece yabancı turistin t sini göremez hale geldik.
- Gelecek sezon için çok çalışmamız gerekiyor. Kaçırdığımız yada bölgede umduğunu bulamayan tur operatörlerini kazanmalıyız. Bu sene de bütün fuarlara katılıyoruz. Gelecek sene İngiltere pazarından daha fazla turist almalıyız. Yüksek sezonda yabancı ağırlayamamak büyük handikap.Bence bunun çözümü termalin öne çıkarılmasından geçiyor.

EGEMEN KADAGAN (İmren Lokantası sahibi)
-Sezon iyi geçti, sıkıntı yok! Bu sene en büyük sorun bizce otoparktı. Bunu halledemezsek çarşı biter. Yeraltına otopark yapmak lazım.
-Gelecek sezonun öncelikli sorunu yine otopark olacaktır eğer o güne kadar hiçbirşey yapılamamışsa. Çeşme’nin en eski esnafı olarak çarşı içindeki pavyonların taşınmasını istiyorum. Yakışmıyor.
-Alaçatı kimliğini buldu biz de kimliğimizi bulmalıyız. Kızmakla küsmekle olmaz. Belediye’nin esnafı örgütlemesi, esnafla elele vermesi gerek.

ESEN GÖKSEL (Canbaba sahibesi)
-Sezon bizim için iyi geçti. Can Baba’nın zirvedeki yerini korumak öncelikli görevimdi ve bunu layığıyla yaptığımı düşünüyorum.
-Çeşme’de 2012 yazı bir önceki yılı aratmadı. Havalar da güzel gitti. İlk kez eylül ayında bu kadar insan görüyorum buralarda.
-Gelecek sezon için öncelikle yapılması gereken Çeşme’nin daha iyi tanıtılması. İnanması bile güç ama hala bu güzel yeri bilmeyen var.

HÜSEYİN MERSİN (Rumeli Pastanesi sahibi)
-Sezon çok iyiydi. Gelen müşterilerimiz hep tavsiyelerle geldi.
-Araya ramazanın girmesi işleri biraz kırdı ama inanıyorum sezon kurbana kadar gidecek.
-Gelecek sezon için öncelikle çarşıdaki esnafımızı eğitmek lazım.Bize gelen müşterilere soruyorum, güneşi Ilıca Yıldız Burnu’nda sıcak suyun içinde doğurdunuz mu, cevap veren yok. Çiftlikköy’de akşam güneşini batırdınız mı, bilen yok. Bunları anlatan esnafımız yok. Çeşmeyi iyi bilen esnafımız yok. Ne var birbirimizi çekememezlik var, haksız rekabet var.