Gülben Ergen, Doğan Cüceloğlu ve programa kısa süre katılan Türkiye 4’üncü güzeli Meltem Tüzüner.
24 Kasım Öğretmenler Günü’nü Şeffaf Oda’nın çekildiği PORTAXE’ta, Çocuklar Gülsün Diye Derneği kurucusu ve Başkanı Gülben Ergen ve iletişim profesörü, eğitimci Doğan Cüceloğlu ile kutluyoruz.
Gülben’e 12 anaokuluyla hizmet veren ve kurucu başkanı olduğu “Çocuklar Gülsün Diye Derneği”, bir ömür sürecek bir uğraş senin için diyorum.
“Bu benim hayata şükür biçimim. Bu kadar işin arasında çocuklar, konser, albüm, yorulmuyor musun diye bana soruyorlar. Gerçekten yorulmuyorum. Sanki olması gereken bir şey. Derneğim, şükür biçimim” diye yanıtlıyor.
Gülben Ergen zorluklarla karşılaştığında gücü nereden aldığını açıklıyor:
“Allah’ın varlığına çok inanıyorum. Kendimin Allah’ın bir parçası olduğuna inanıyorum. Bu bana deli bir kuvvet veriyor. “
Doğan Cüceloğlu, İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nü bitirdikten sonra ABD’de Illinois Üniversitesi’nde doktora yapmış. Uzmanlık alanı iletişim psikolojisi.
Ben ona “filozof psikolog” diyorum.
Doğan Cüceloğlu’nun çok sayıda ve çok satan kitabı var.
“Farkına vardığım şeyleri yazarsam, önemli bir hizmet yapacağım. O zaman yazma yoluna gittim” diyerek kitap yazmaya nasıl başladığını özetliyor.
Doğan Cüceloğlu’na göre iletişim dilinde aşk nedir?
Söylüyor:
“Tüm evrenin bütün sırrını onun gözünde, onun sesinde duyan bir aşk var.”
2012 Türkiye 4. Güzeli Meltem Tüzüner konuklara birkaç soru yöneltiyor. Meltem, Almanya Böblingen doğumlu. Münih Üniversitesi’nden Sosyoloji ve İletişim Bilimi mezunu.
Japonya’da Miss International yarışmasında ülkemizi temsil etti.
Gülben Ergen ve Doğan Cüceloğlu ile keyifli ve müzikli söyleşi saat 11:00’de Fox’ta...
Gülben’in kırmızı gözlüğünün iki yanındaki ışıklar okumayı ve görmeyi kolaylaştırıyor.
Cİ’da (Contemporary İstanbul) Burhan Doğançay’ın renklerini yansıtan Doğançay babetleri ve fonda çantası.
DOĞANÇAY İMZALI BABETLER
Cİ (Contemporary İstanbul) İstanbul’da bir sanat “tsunamisi” olarak yükseldi.
Çok kısa sürede büyük gelişim grafiği çizdi.
Ali Güreli’nin imzasıyla bir İstanbul efsanesi oluşmakta.
Birkaç saat yetmiyor.
Uzun kalmak gerek.
Ünlü bir reklamcı, kitabında “Pazar günleri New York Metropoliten Müzesi’ne gittiğini, orada sanat yapıtlarına saatlerce bakarak şarj olduğunu” yazmıştı.
Böylece beyinsel üretiminin arttığına işaret ediyordu.
Bilinçaltlarımız sergilerde, müzelerde yaratıcılığa kurgulanıyor. Cİ için gazetelerde sayfalar ayrıldı. TV ekranlarında programlar yapıldı.
Ben farklı bir şey yazmak isteğiyle size Cİ’den henüz yansıtılmamış bir güzelliği sunacağım.
Burhan Doğançay’ın tablolarının yanında onun özgün renkleriyle yapılmış babetler harika. Sunset’te Barış Tansever kuruluş yıl dönümünde tabaklara Burhan Doğançay renklerinde desenler koymuştu.
Bu babetler de gerçekten renk uyumu ve üretim tekniğiyle, genç kızlara ve kadınlara farklılık verir. Burhan Doğançay renklerinden bir çanta üzerinde babetlerinin fotoğrafı zaten kendini anlatıyor.
DERİ VE KADIN
TÜRKİYE deri konfeksiyonunda iddialıdır. Ancak...
Hayli mesafe almış olsa da henüz zirveye tırmanma yolculuğunda.
“A+” sosyal kesime hitap eden deri inceliği, yumuşaklığı, eldiven gibi sarışı, ince detaylarıyla bir sanat yapıtı gibidir.
Bunda tasarım pırıltılarının kazanılması çok önemli.
DTG (Deri Tanıtım Grubu) genç tasarımcı adayları için bir yarışma açtı. Onların ürünleri ünlü mankenler tarafından podyumda sunuldu.
Daha önce de perakende, tekstil ve moda dünyasını bir araya getiren “15’inci Deri Zirvesi” düzenlenmişti.
Finalistler maddi ödüllerin yanı sıra, gençler dünyanın önemli tasarım fuarlarına gönderilecek.
Ayrıca İstanbul Moda Akademisi’nde açılacak “deri giyim, ayakkabı ve aksesuar tasarımı eğitimine” de katılacaklar.
Genç tasarımcılardan birinin çalışmasını yansıtan “kırmızı içindeki kadın (lady in red)...”
ÖZELİNİ GİYDİRMEK
SOKAK kapısından içeri adımınızı attığınız an iç dünyanızdasınız.
Hareminizdir, mahreminizdir.
Ben “özelinizdir” diyorum.
Orayı giydirmek, orası için giyinmek zamanın farklı boyutudur.
İtalyan FRETTE bu boyutu giydiren marka. Savoy, Ritz, Orient Express gibi otellerin donanımına da imza atıyor.
Çin’de 35, İtalya’da40, Fransa ve İspanya’da 3, Amerika’da 10 mağazası var. Katar, Hindistan, Tayland gibi ülkelerde de dağıtım ağı var.
Nişantaşı en kısa mesafede, en çok prestijli dünya markasının yer aldığı ve birkaç caddesiyle küresel tur yapılabilen bir seçkin semtler kulübü üyesi.
FRETTE de semte adını yazdı.
Kendinizi ya da özelinizi giydireceğiniz “zor beğenenler” duraklarından biri.