Meditasyon Performansı Arttırır

9 Kasım 2018

Yoğun iş temposu, stres, sağlık sorunları, motivasyon düşüklükleri gibi sorunlarla baş etmekte kullanılan Meditasyon Yöntemi birçok farklı konuda performansı arttırmak için de harika bir teknik.

Meditasyon ile performansı arttırmak yalnızca yetişkinlerin değil okul çağındaki çocukların da faydalandığı bir yöntem. Okul başarısını arttırmakta önemli bir rol oynayan Meditasyon Tekniği ile konsantrasyon sorunlarını ortadan kaldırmak ve sınav kaygılarından kurtulmak mümkün.

Güne başlarken ve günü bitirirken yapılan 10’ar, 15’er dakikalık meditasyonlar sayesinde dikkat eksikliği, konsantrasyon sorunu, odaklanma problemleri gibi öğrencilerin okul başarısını doğrudan etkileyen durumları ortadan kaldırılabildiğini gösteren araştırmalar umut verici.

Meditasyonun faydalı olmasını sağlayan en önemli şey zihinsel anlamda bir adım atmak. Fiziksel olarak yoğun bir gün yaşarken aslında zihnimizi çok daha fazla kullandığımız gerçeğini fark edip, bedensel dinlenmeye zihinsel dinlenmeyi de dahil etmek gerekiyor.

Okul çağındaki çocuklar için başlangıç seviyesinde, 2-3 dakikalık oturma, sessiz kalma ve kendi ile kalma egzersizleri yaparak başlamak en güzel yol.

Özünde fark etmek ve bakış açısı geliştirmek olan meditasyon, kontrol etmek ve düşünceleri baskılamak olmadığından yetişkin bir insana göre çocuk yaşta yapılması çok daha kolay bir yöntem.

Yargılardan uzak bir yaklaşımı temel alan meditasyon tekniği, çocukların saf ve temiz zihinlerinde çok daha hızlı etkiler gösterebilmektedir.

Meditasyon mutluluk seviyesini, konsantrasyonu ve performansı arttırmak için oldukça basit bir yöntem.

Yazının devamı...

Sizi 10 Dakikada Rahatlatacak 6 Nefes Egzersizi

29 Eylül 2017

Çok çalıştınız, az uyudunuz ve üzerinizde bir baskı mı hissediyorsunuz? Herhangi bir masaja gitmeden de rahatlayabilmenin birçok yol var. İhtiyacınız olan şey akciğerleriniz, nefesiniz ve 10 dakika gibi bir süre. Bu aralığı gibi uygulamalar kullanarak oluşturabilirsiniz.

Kontrollü nefes alıp vermek vücudunuzun bakımını sağlayıp en iyi halinde çalışmasını etkilediği gibi aynı zamanda tansiyonunuzu düzene sokar ve rahatlamanızı sağlar. Böylelikle stresinizin de azalmasına yardımcı olur.

Huzursuzluk sırasında nefes tekniklerinin etkileri tam anlamıyla araştırılmamış olsa da (en azından kontrollü bir klinik düzeyinde) bir çok uzman kontrollü nefes alıp vermeyi, farkındalığı ve bilinçliliği içimizdeki yogi’yi, ulaşılması zor Zen evresini, bulabilmemiz amacıyla tavsiye ediyor.

Olumsuzluk bizi her gün uyuduğumuz yatağımızda, oturduğumuz masa veya herhangi bir yerde bulabilir. Nefes uzmanı Dr. Alison McConnell, yoga hocası Rebecca Pacheco ve psikolog Dr. Ellen Langer ile kontrollü nefes konusunun derinine indik. Sıradaki altı nefes tekniği size rahatlamanız ve devam etmeniz için yardımcı olacak. Bu teknikleri dikkatli bir şekilde uygulamanızı tavsiye ediyoruz çünkü, basitçe nefes alıp vermek duyulduğu kadar kolay değil.

Nasıl yapılır: Nefes ile başlayarak denge, vücudunuz için oldukça yararlı şeyler yapabilir. Başlangıç olarak nefes alırken dörde kadar sayın, sonrasında nefesinizi verirken dörde kadar sayın – sadece burnunuzdan soluyun, bu şekilde nefesinize doğal bir direnç eklenir. Daha ileri seviyedeki yogacılar bu egzersizi yaparken aynı amaç ile nefeslerini altı ya da sekiz saniyeye kadar tutabilirler. Pacheco’ya göre, bu şekilde sinir sisteminiz rahatlar, odaklanmanız artar ve stresiniz azalır.

En iyi ne zaman işe yarar: Her yerde, her zaman… Ancak bu teknik, özellikle yatağınıza girmeden hemen önce oldukça etkili. Pacheco bu teknik için “Koyun saymak ile benzer, eğer uyumakta sorun yaşıyorsanız bu egzersiz sizi aklınızdaki düşüncelerden veya sizi uykunuzdan alıkoyan düşüncelerden kurtarmaya yardımcı olabilir” ifadesini kullanıyor.

Zorluk seviyesi: Başlangıç seviyesi

Yazının devamı...