Açıklamaya göre “Kadını taciz eden kapitalizme ve erkek egemen toplum”a. Ama albüm öyle demiyor
Bir defa şunu söyleyelim: Aylin Aslım’ın üçüncü stüdyo albümü “Canını Seven Kaçsın” iyi bir albüm. İçinde sekiz şarkı var. Hepsi iyi kaydedilmiş, iyi çalınmış. “Aşk Geri Gelir”, “Güzel Günler”, “K.A.L.P.”, “Güzel Gözlü Güzel Çocuk” gibi takdire şayan şarkılar var. İki dinleyişten sonra eminim aklınızda kalacak. Ama...
Yine de beni rahatsız eden bir şey var bu albümde. Aylin Aslım’ın myspace.com/aylinaslim adresindeki açıklamaya odaklanıyoruz: “Yeni şarkılarında Aylin Aslım insanı gaza getirme ve zaman doldurma amaçlı uzun introlar yerine direkt olarak hızlıca konuya girerken, gücünü faşizmin, kapitalizmin ve erkek egemen toplumun taciz ettiği, hor gördüğü sabrı taşmış kadından alıyor.”
Hatta “kendini siper ediyor, varoluş savaşçısı” falan diye bir sürü klişe var burada.
Peki Aslım bunu nasıl yapıyor diye merak ettim. Araştırdım.
Çıkış şarkısı “Sen mi” çok öfkeli bir şarkı. “Senden ve senin türünden kurtuluş yok mu?” diyor Aylin. Ama az sonra “Gel, bileğinin hakkıyla gel. Kimsenin altına yatmadan” diyor. Yani şarkıyı dinleyince anlaşılan o ki ortada bir kadın var, Aylin ona kızıyor. Hatta bu kadın (ya da kadınlar) Aylin’i öldürmek istiyor, tırnaklarıyla kazdığı yoluna çıkıyor... “İki elim mızrak, iki göğsüm siper” savaşıyor Aslım. Aklıma Tayyip Erdoğan’ın okuduğu şiir geldi. Neyse uzatmayayım...
Bu şarkı kime mektup bilemiyorum. Ama Aslım erkeklere değil fena halde bir kadına kızmış, o kesin...
“Hoşuna Gitmedi mi-Kızkaçıran” diye diğer şarkıda da iz sürdüm. Burada da partide tanıştığı ve hızla kaynaştığı bir çocuk bir süre sonra “Onu giyme içini gösterir” dedi diye Aylin deliriyor. “Canım ister soyunurum, canım ister giyinirim, beğenemedin mi?” diye isyan ediyor. Sizi bilmem ama bu “erkek egemen topluma isyan”dan ziyade bildiğiniz sevgili kavgası gibi geldi bana. Ayrıca çocuk baba parası yiyor falan, böyle bir tip şarkıda. O zaman ne işin var o çocukla, yürü git...
Albümde hoşlanmadığım şey albümün kendisi değil, sunumu. İddia ettiği şeyin altını doldurmaması. Bu açıklama ortadaki çalışmaya zarar vermiş. Dikkati müzikten çok artık bayatlayan bir “asi kız” söylemine çekmiş. Bu kadar klişe laf etmek yerine tek bir şarkı yaparsın, herkes anlar. Bruce Springsteen şarkılarında neden açıkça bazı mesajlar vermediğine dair bir soruya “Manşeti gazeteciler atsın, ben şarkımı yaptım” demişti. Onu becerdiğinde tarihe geçiyorsun zaten.
Dinlemek lazım!
Power Trio diye bir kavram vardır rock literatüründe. Bas, davul, gitar bir araya gelir ve döktürür. Olabilecek en küçük grup formudur bu, ama ortaya acayip bir müzik çıkar. Tabii iyiyseniz.
Levent Yüksel bir süre önce kariyerinde yeni bir pencere açarak davulcu Volkan Ökten ve gitarist Ant Şimşek ile bu tarz bir grup kurmuştu. Ekip ilk albümde Yüksel’in şarkılarını rock tarzında yorumlamıştı. Şimdi “Albüm”de Rush tarzı bir deneye girişmişler. O ne derseniz şudur, acayip kanırtıcı partisyonları peynir ekmek gibi çalıyor, üstüne bir de şarkı falan söylüyorlar. “Med - Cezir”, “Yas”, “Zalim” yeni halleriyle çok güzel. Yeni besteler de var. Albümde Serdar Öztop, Alp Turaç gibi tanıdık stüdyo ve kayıt üstatlarına rastladım. İşlerini iyi yaparlar. Levent Yüksel ve rock iyi bir bileşim. Onun yaşında yeni açılımlar peşinde koşmaya her müzisyen cesaret edemez. Tebrik ve takdir...
Top 5
Öfkeli şarkılar Killing in The Name /
Rage Against the Machine
Kalbim, Rapim, Nefretim, Cezam / Ceza
Yalan / Manga
Infra Red / Placebo
Allah Belanı Versin /
İsmail YK