Melih Aşık

Melih Aşık

m.asik@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

1 - Yeni kanunda yabancı devletlerin müracaatının Bakanlar Kurulu tarafından değerlendirilmesi koşulu ortadan kaldırılmış, "ülke yararını gözetme" anlayışı terk edilmiştir.2 - Petrol sektörünün en riskli bölümü olan arama aşamasında yapılması gerekli teşvik ve destekler yerine üretim aşamasında teşvikler verilerek yanlış politikaya sapılmıştır.3 - Devlet hisselerinde yapılan önemli oranlardaki indirimlerin, geçmişte başlatılmış üretime de uygulanmasıyla, ülke milyonlarca dolarlık kayıplara uğrayacaktır. 4 - Arama ruhsatı sayındaki tüm kısıtlamalar kaldırılarak tek bir şirketin tüm ruhsat alanlarını kapabilmesinin önü açılmıştır.5 - Üretim sahalarının kullanılmasında eski Kanuna göre uygulanan 40 yıl sınırlamasının kaldırılarak sahanın sınırsız süre ile şirketlere bırakılması devlete geçebilecek bir hakkın önlenmesi sonucunu doğurmaktadır.6 - Petrol üretiminden alınan Devlet Hissesinin % 50'sinin üretimin yapıldığı ilin il özel idaresine bırakılması bütçe ilkelerine ve bölgelerarası eşitliğe aykırıdır... Özetle: Bu yasa ile ülkenin petrol kaynakları sınırsız ve süresiz olarak yabancı şirket ve ülkelere devredilmektedir.... İşgal altındaki Irak'a kabul ettirilen soygun yasasının bile gerisindedir... TBMM'de 17 Ocak'ta kabul edilen "petrol kanunu" konusunda mesleğin içindekiler ne düşünüyor? Sözü Petrol Mühendisleri Odası Genel Sekreteri Emre Özgür'e bırakalım: Cumhurbaşkanlığı seçiminde asker geleneği sürdürülmek isteniyor... ustafa Kema Paşa, İsmet Paşa, Gürsel Paşa, Sunay Paşa, Korutürk Paşa, Evren paşa... Veee... Kasım Paşa... İstanbul'da önceki akşam... Metroyla Kabataş'a inen yüzlerce insan Bostancı'ya gitmek için deniz otobüsü arıyor... Bir anons; seferler iptal... Hava biraz lodosladı mı deniz otobüsleri saklanacak yer arıyor. O sırada iskeleye bir dolmuş motoru yanaşıyor.. Deniz otobüsü yolcularını alıp Kadıköy'e götürüyor... Deniz otobüslerinin fiyatları 5 ila 7 milyon dolar arası.. Ahşap motorların fiyatı onların onda biri bile değil... Ama deniz otobüsleri dolmuş motorlarının yaptığı işi yapamıyor... Peki ne diye ha bire deniz otobüsü ithal ediliyor? Bilen var mı? Lodos motorları Taksim-Kabataş arasına bir tünel yapıldı... 110 saniyede yolcuları Kabataş-Taksim arasında taşıyor. Hayli faydalı bir hat oldu. Fransızcada, kayışla çekilen raylı sisteme füniküler (funiculaire) deniyor. Bizimkiler de sözcüğün Türkçesini bulmaya zahmet etmedi.. Taksim-Kabataş metrosu "füniküler" diye anılıyor. Ne var ki metronun içindeki tabelalarda "Füniküler" değil, "Finüküler" yazıyor. Basında zaman zaman "Finiküler" diye yazılıyor... Dilimizin dönmediği sözcükleri çarpıtıp kullanacağımız yerde şunun Türkçesini bulmaya çalışsak iyi olmaz mı? Finü-füniküler Ülkemizde uyuşturucu kullanımı maalesef okullara da yayıldı... Başbakan Erdoğan geçen hafta sonu bu konuda yalnızca ana - babalara ve öğretmenlere değil, herkese büyük görevler düştüğünü söyledi.Peki acaba hükümet ve Meclis bu konuda üzerine düşen görevi yerine getiriyor mu?CHP Milletvekili Ahmet Ersin diyor ki:- Ben okullarda uyuşturucunun önlenmesi için Meclis'e dört maddelik bir yasa teklifi sundum. Uzmanların, okullarda her yılın ekim ayında uyuşturucunun zararlarını anlatan etkinlikler düzenlenmesini öngören teklifimin Meclis gündemine alınması AKP'lilerin oylarıyla reddedildi.- Sonra işin peşini bıraktınız mı?- Uyuşturucu bağımlılarının tedavisi konusunda İzmir'de bir imza kampanyası açtım. Ardından, 13 Ocak 2004'te, Meclis'e, bu konunun araştırılmasını isteyen bir önerge verdim. Önergemin kabulü için, Meclis Başkanı'yla, bakanlarla, AKP milletvekilleriyle ön görüşmeler yaptım.- Sonuç?- Yasa teklifim Meclis'in en fazla 40 - 50, araştırma önergem 70 - 80 dakikasını alırdı. AKP, benim teklif ve önergem için bu kadarcık zamanı bulamadı!- Bu ilgisizliğe sebep?- Efendim, sorun okullardaki din derslerinin azlığıymış, ancak bu derslerin sayısı artırılırsa o zaman kendiliğinden çözümlenebilirmiş! Uyuşturucu Dışişleri Bakanı Gül, "Türkiye'nin geleceği parlak" demiş. Bunu bir de astrolog Hakan Kırkoğlu'na sormak lazım... m.asik@milliyet.com.tr