Çinlilerin Çeşme aşkı

Turizm sezonunun tam ortasındayız. Şimdi bütün gözler, Çeşme, Bodrum ve Alaçatı gibi tatil beldelerinde. Son 5 yıldır yaz dönemine gelen ramazan ayı ve seçimler yüzünden hedeflerine bir türlü ulaşamayan turizmcilerin bu yıl keyfi yerinde. İlk turda tamamlanan seçimin ardından tatil sezonu hızlı başladı, özellikle Çeşme’de doluluk oranları yüzde 80’lerin üzerinde seyrediyor. Temmuzdan sonra ağustos ve eylül ayında da aynı doluluk oranlarını yakalamak isteyen turizmciler, her sezon olduğu gibi yine canla başla çalışıyor. Çeşme’nin nabzını en iyi tutan turizmcilerden biri olan Orhan Belge’yle Çeşme’yi ve turizmi konuştuk.

Sözlerine, “Allah nazardan saklasın. Turizm sezonu çok iyi gidiyor. Otellerde doluluk oranları yüzde 80’lerin üzerinde” diye başlayan Belge, Çeşme’de sadece başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin farklı yerlerinden gelen yerli turistlerle birlikte yabancı turist sayısındaki artışa dikkat çekti. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi ve Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkan Yardımcısı olan Belge, yaptıkları etkili çalışmaların meyvesini topladıklarını belirtiyor.

Çinli memnuniyeti

ÇEŞTOB’da dış fuarlardan sorumlu olduğunu, sezon sonrasında her ay 2 olmak üzere, 10’a yakın fuara gideceklerini anlatan Belge, “Geçen yıl da Avrupa’dan Çin’e kadar birçok fuara katıldık. Bu fuarlarda yaptığımız tanıtımların sonuçlarını alıyoruz. Bu yaz Çeşme’de Almanya’dan, Hollanda’dan, Azerbaycan’dan, Çin’den turist görüyoruz. Bu yıl, Çin’de Türkiye yılı idi. Yapılan tanıtımlar sonuç vermiş görünüyor. Çinli turist sayısında gözle görülür bir artış var. Eylül ayından sonra daha çok Çinli turist bekliyoruz. 2019 yılında da Japonya’da Türkiye Etkileşim Yılı olacak. Çinlilerden sonra Çeşme’de Japon turistleri de daha sık göreceğiz” diyor.

‘Birlikte başarabiliriz’

Son dönemde ‘İstanbul’un tatil beldesi haline geldiği için’ bazıları tarafından eleştirilen Çeşme’de yabancı turistlerin arttığını görmek sevindirici. Havası, doğal güzellikleri ve plajlarıyla gerçekten özel bir tatil beldesi olan Çeşme’nin turizmde geleceğinin daha da parlak olduğu görünüyor. Çeşme turizmi için çalışan ÇEŞTOB’un fuar organizasyonları ile özel projelerinin de bunda etkisi büyük. Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç’ın da beldenin tanıtımı için yaptığı çabaları göz ardı etmemek gerekiyor. Dünyaca ünlü marka bir tatil cenneti yaratarak, Çeşme’yi daha çok gelir bırakan turistlerin uğrak noktası haline getirmek, temel hedef olmalı. Bunu hep birlikte başarabiliriz.