Halkapınar ile Otogar arasındaki Metro’nun inşaatının projesi hazır olduğu halde 6 aydır başlamadığını 4 Eylül tarihli yazımda ifade etmiştim.
TCDD yetkilileri konuyla ilgili önemli bir bilgiyi aktardı. Söz konusu hatta inşaat, en geç yıl sonuna kadar başlayacak.
Projenin 30 ayda tamamlanmasının öngörüldüğü düşünüldüğünde 3 yıl içinde artık Üçkuyular’dan Otogar’a kadar metro ile ulaşmak mümkün olacak.
Hattta İZBAN da düşünüldüğünde Selçuk’tan Aliağa’ya kadar ulaşan bir hatta Halkapınar aktarması ile Otogar’a gidilebilecek.
***
Otogar’a Metro işini Ulaştırma Bakanlığı üstlendi. Bu proje, İzmir’de Bakanlığın yapacağı ilk raylı sistem olacak.
Proje hazır. ÇED onayı da verildi. Hat, toplam 4.5 kilometre olacak.
Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar’da sona erecek, 5 istasyonu olacak.
Ayrıca Halkapınar’da yer alan mevcut depo sahasına bağlantı yapılacak.
İniş çıkışlar, asansör ve yürüyen merdiven ile gerçekleştirilecek.
İstanbul’da yapımı tamamlanan Üsküdar-Sancaktepe Metro hattında uygulanan aç-kapa yöntemi, Halkapınar-Otogar Metro Projesi’nde de uygulanacak.
Başlangıç istasyonu olan Halkapınar İstasyonu’ndaki delme çalışmaları ise aç-kapa sisteminden farklı olarak Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu ile yapılacak.
Projenin 531 milyon liraya mal olması planlanıyor.
***
Otogar Metro Hattı’nın önemli bir özelliği daha var; bu hatta İzmir-Ankara hızlı trenin de ilk bölümü başlamış olacak.
Metro ile birlikte bu hattın da kazısı gerçekleştirilecek ve rayları döşenecek. Ayrıca yük trenleri için de ayrı bir hat oluşturulacak.
Şu anda İzmir’deki raylı sistemin uzunluğu 130 kilometreye ulaştı.
Bugünlerde Selçuk hattındaki 26 kilometre de devreye girecek.
Karşıyaka Tramvayı bu yılın başında yolcu taşımaya başladı.
Konak Tramvayı’nı da birkaç ay sonra çalışacak. 24 kilometre tramvay ve 26 kilometre Selçuk hattıyla birlikte, 2017 sonbaharında 50 kilometre ilaveyle toplam 180 kilometreye ulaşacak.
Narlıdere Metrosu sırada. Üçyol’dan Buca Tınaztepe ve Çamlıkule’ye ulaşacak 13 kilometre derin tünel metre hattı da yapılacak.
53 kilometrelik Aliağa-Bergama hattı ile birlikte İzmir’de 60 kilometresi inşaat halinde, toplam 250 kilometrelik raylı sistem olacak.
İzmir’de ilk raylı sistem 2000 yılında kullanılmaya başladı. Sadece 16 yılda 130 kilometreye ulaştı. İki yıl sonra uzunluğu 250 kilometreyi bulacak.
Raylı sistem konusunda İzmir, 150 yıl önce başlayan Avrupa metrolarına yetişti. Hatta bazılarını şimdiden geçti.
***
Otogar Metrosu ile birlikte bu İzmir’in raylı sistem omurgası biraz daha genişlemiş olacak.
Adnan Menderes Havaalanı’na zaten İZBAN ile ulaşılabiliyor. Şimdi artık Otogar için de bu imkan olacak.
Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da bu projenin bir an önce başlaması ve tamamlanmasının takipçisi olacağız.
Elbette verilen sözlerden daha önemlisi yerine getirilmesidir.