Türkiye’nin turizmde aldığı payın bir bölümü, şüphesiz ki gastronomi turizminden gelmektedir. Bu konuda başta Turizm Bakanlığı olmak üzere, valilikler, mahalli yönetimler ve de dernekler, büyük uğraş veriyor. Gece gündüz, varıyla yoğuyla dar imkanlarıyla tüm dünyada çaba harcayan bir dernek de, Gastronomi Turizmi Derneği...
Gastroköy projesi
Geçtiğimiz haftalarda bu derneğin önderliğinde Belgrad Ormanı’nın girişinde bir arazide kurulması tasarlanan ve amaç olarak Türkiye’nin çeşitli bölgelerinin yiyecek-içecekleriyle yörelere özgü el yapımı eşyalarının sergilenip, tanıtılacağı ve satılacağı bir köy kurulacak. Gördüğüm şu ki; hem devlet hem de mahalli idare, önemli meslek kuruluşları, dernekler, meslek odaları ve en önemlisi gastronomiye önem veren profesyoneller, bu projeyi destekliyor.
Köye, yurt dışından gelen gruplardaki yabancı misafirler, buradan mutlu ayrıldıkları takdirde birer elçi olarak, bu tatları ülkelerinde anlatacaklar ve en güzel tanıtım da böyle olacak.
Bu köyün kuruluşunu üstlenen Life Park Turizm İşletmesi Kurucu Ortağı Erdem İpekçi, kuruluşun planlamasını ve bungalovlarla ilgili bilgileri verdiği konuşmasında, özellikle gruplara çeşitli yörelerin öne çıkmış yemeklerini,
o bölgelerin ünlü markalarının tanıtacağını söyledi. Bu nokta aslında çok önem arz ediyor, zira şu anda İstanbul’da birçok farklı yöresel mutfak var ve maalesef ki sundukları gıdalar, asıllarından çok uzak... Gerçek tadı yaratanlar ise azınlıkta kalıyor.
Sunumda önemli bir detay da, projenin lokomotifi durumundaki Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe’den geldi. Bu projeyle, ortalama 700 dolar seviyesinde olan turist başına harcama, bir üst noktaya taşınacak.