Şebnem Burcuoğlu

Şebnem Burcuoğlu

sebnem.burcuoglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Ben değil, Demet Akalın çıkarıyor. Yeni albümüyle ilgili kendisine destek vermeyen herkesi tek tek siliyor

Benim albümüm çıktığında heyecanımı paylaşmayan herkezi takipten çıkardım. Ben siizn kitabımınzdı tişörtünzdü programinzdı emek verdiğinz herşeye destek veriyim siz beni yok sayın sonra bide niye çokardın die sorun!!!”

Noktasına, virgülüne dokunmadan sayfama taşıyorum Akalın’ın sosyal medyasında yayınladığı isyan mesajını çünkü kendine has bir yazı tarzı var. Instagram’da neredeyse 8 milyon takipçisi olan Demet Akalın insanların şarkısını, türküsünü, kitabını destek amaçlı paylaşıyor ama sıra onun şarkısını paylaşmaya geldiğinde, sessuzluk. Oldu canım! Karşı tarafın ruh halinin ille ki sebebi olmalı. Gelin beraberce derinlere inelim.

Haberin Devamı

Yeni bir iş kolu

Sosyal medya influencer’lığı (ünlülüğü), doktorluk, avukatlık gibi bir iş kolu artık. Önceleri küçümsense de, şimdi herkes konuyu ciddiye almaya başladı. Büyük markalar bile pazarlama bütçelerini sosyal medyaya aktarmayı tercih ediyor.

Hatta takipçi sayısı o kadar ön plana çıktı ki (takipçi sayısına göre sevgili seçen biliyorum) o influencer’ın ya da ünlünün içeriğe ne kattığı sorgulanmadan post başına acayip rakamlar ödeniyor.

Akışa konan postlar, hikayeye konan postlardan daha pahalı ki bu hikaye işi şahane oldu. Sadece bir gün orada kalıyor, paranı alıyorsun sonra puf! Madem ki bu bir iş, nasıl ki işte para kazanılıyorsa post koyma işi de bedavaya yapılmıyor elbet. Lakin biliyoruz ki öyle ya da böyle her şey karşılıklı. Sizinle ilgili bir paylaşıma, bir iyi niyete yine paylaşımla cevap vermek en hoşu.

Herkes fenomen

Farkındasınız değil mi, artık herkes kendini sosyal medyada fenomen olarak görüyor. Yüz takipçisi olan ve “Yalnız bu görsel benim sayfa bütünlüğümü bozuyor” diyenleri duydu bu kulaklar. Bu cümlenin altında aslında şu anlam yatıyor: “Bir takipçim bile olsa kendi sayfamda senin reklamını yapmak istemiyorum”. Hakkıdır istemeyebilir, kimse ona kızamaz ama bu arkadaş da kendisiyle ilgili bir şeyi paylaşım rica etmesin.

Haberin Devamı

Ne koysam gider

Instagram, akıştaki post’ların like’larını gizleyecekmiş, sadece postu atan görecekmiş kendi like’ını. Belki bu hareket, sosyal medyada daha kaliteli içerik üretmeye teşvik eder bir takım insanları.

Çünkü “Ben ne koysam gider”cilere bir dur demek gerek. Düşünmek, çalışmak, üretmek sosyal medyanın dipsiz kuyularında kaybolacak fiiller gibi gözüküyor.

“Hızlı gelen hızlı gider” diye bir cümle vardır, not edelim lütfen bir yere.

Haftanın güzellikleri

KILLOLOGY VE YÜZLEŞME: Duru Tiyatro’nun “Yüzleşme” isimli oyununu köşeme taşımak için Craft’ın “Killology” isimli oyununu izlemeyi bekledim çünkü her iki oyun da günümüz gerçeklerini yüzümüze çarpıyor, son derece gerçekçi ve çok başarılı. Serkan Altunorak, Mehmet Ozan Dolunay ve Güven Murat Akpınar’ın başrollerinde olduğu “Killology”, insan öldürmeyi marifetmiş gibi gösteren bilgisayar oyunlarını eleştiriyor. Yüzleşmenin konusu ise toplum yarası pedofili. Emre Kınay ve Esra Kızıldoğan başrollerde.