Kısaca “Quibi” denilen “Quick Bites” isimli bir platform girdi hayatımıza. Ve kısanın da kısası, ortalama 10 dakikalık içerikler sunmaya başladı bizlere
2000’li çocukların, yani Z kuşağının dikkati daha düşük; fakat bu demek değil ki onları kandırmak kolay. Sezgileri çok güçlü olduğu için, gerçek olanla sahte olanın arasındaki farkı hemen hissediyorlar. Kural, sınır tanımıyorlar. Hayalleri, anne-babalarının işini yapmak değil; kendi serüvenlerini yaşamak. Bu yüzden de kendi içeriklerini kendileri üretme yolunu seçiyorlar.
YouTube, TikTok gibi platformları popüler yapan hep onlar. Sözün özü, dünya bu global neslin elinde artık. E, hal böyle olunca, markalar da özellikle bu kuşağın dikkatini çekmeye çalışıyor, aynen hayatımıza çok kısa süre önce giren 1.7 milyar dolarlık yatırım Quibi gibi.
10 dakika Ok’dir
Upuzun, bol müzikli, göz süzmeli Türk dizilerini izlemeye çalışırken, hanemize güneş gibi doğan Disney +, Hulu ve Prime Video, nispeten kısa süreli dizileriyle ilaç gibi gelmişti bünyemize. Quibi ise ortalama 10 dakikalık dizi içeriklerinin yer aldığı, TV desteksiz, mobil bir platform. Z kuşağının ortalama dikkat süresinin sekiz saniye olduğunu hesaba katarsak 10 dakika Ok’dir bence. Bir YouTube videomuz bile beş dakika kesintisiz izlenirse “Vay be!” oluyoruz. Bu arada 10 dakikalık dizi deyip geçmeyin, Steven Spielberg’den yalnızca gün batımı ve gün doğumu esnasında yayınlanacak olan “After Dark”; Snap Chat’in CEO’su Evan Spiegel’dan da kendi hayatını anlattığı “Frat Boy Genius” isimli mini mini diziler izleyeceğiz bu yeni platformda.
Özay Şendir
Ayıplı bir tartışma, 'işine yarayacak'
14 Mayıs 2025
Didem Özel Tümer
Türk şirketlere BAE’de finansa erişim kolaylığı
14 Mayıs 2025
Abbas Güçlü
En son imparator!
14 Mayıs 2025
Ali Eyüboğlu
EOKA’nın köyünde ölümle burun buruna! Neşe Karaböcek’ten Kıbrıs anıları…
14 Mayıs 2025
Dilara Koçak
Yaz gelmeden detoks değil, denge zamanı
14 Mayıs 2025