OAB (Online Alışveriş Bağımlıları)

Online alışveriş konusuna değinmemin sebebi, geçen gün özel bir hastanenin mailime gönderdiği “Online alışveriş bağımlısı mısınız?” başlıklı anket. Gönderiyi okuduktan sonra kısa bir durup düşündüm, “Acaba öyle miyim?” diye

İlk online shopping faturasının kesilmesinin üzerinden 28 yıl; “Online alışveriş hastalığım yüzünden ailemi iflas ettirdim” başlıklı haberin üzerinden 1 yıl geçti. Dropshipping devi Oberlo’nun verilerine göre, dünya üzerinde 2.14 milyar kişi online alışveriş ediyor; Forbes’a göre, Amerikalıların yüzde 90’ı kontrolsüzce internet alışverişi yapıyor; önümüzdeki yıl ise Amerika’da 300 milyondan fazla insan bu âleme dalacak. Avrupa’nın online alışveriş şampiyonlarını da sayayım: Yüzde 94 ile Norveç, yüzde 92 ile Danimarka, yüzde 89 ile İsveç.

OAB (Online Alışveriş Bağımlıları)

BAĞIMLI MISINIZ?

Rakamların etkileyiciliği bir yana, bu hafta online alışveriş konusuna değinmemin sebebi, geçen gün ülkemizdeki özel bir hastanenin mailime gönderdiği “Online alışveriş bağımlısı mısınız?” başlıklı ankettir. Gönderiyi okuduktan sonra kısa bir süre durup düşündüm, “Acaba öyle miyim?” diye. Ünlü oyuncu-şarkıcı Hillary Duff’ın bir açıklamasını okumuştum, şöyle diyordu: “İnternetten alışveriş etmeye öylesine bağımlıyım ki, evimden dışarı çıkamıyorum!” Online alışveriş konusunda, Ashley Tisdale’in Bloomingdale, Blake Lively’nin Chanel, Britney Spears’in GAP, Emma Roberts’ın Topshop saplantısını biliyorduk. Onlara bunu yaptıran hayat bana neler yaptırmazdı ki?

ANKET SORULARI

Günün sonunda biz de kapıldık “ecommerce” rüzgârına ama yok, kendimi bağımlı olarak nitelendiremezdim. Ancak ne olur ne olmaz bir bakayım diyerek anketi inceledim. “İhtiyacınız olmamasına rağmen online alışveriş yapıyor musunuz?”, “Gereksiz ürünlere gereksiz paralar harcıyor musunuz?”, “Aldıklarınızı sık sık iade ediyor veya değiştiriyor musunuz?”, “Satın aldığınız ürünleri çevrenizden saklıyor musunuz?”, “Alışveriş sonrasında suçluluk duyuyor musunuz?” gibi sorular vardı ankette. Özetle online shopping öyle bir bağımlılık olmuş ki, hastaneler tedavi imkânı sunuyor, siz düşünün gerisini. Bu bir bağımlılığa dönüşmüş olmasa, kullanıcıların yüzde 75’i sürekli ekranda yeni bir ürün görmek istemezdi. Bu bilgi de Oberlo’dan.

ONLİNE İMPARATORLUKLAR

OAB (Online Alışveriş Bağımlıları)
RİHANNA/ BLAKE LİVELY

Online shopping isimli karanlık bir tünele girdiğimiz aşikâr. Bu tünelin ucunda ışık gören ünlüler ise pek güzel yerini aldı. Honest isimli markasıyla Jessica Alba, Kylie Cosmetics ile Kylie Jenner, Skims ile Kim Kardashian, The Row ile Mary-Kate&Ashley Olsen, Fenty ile Rihanna, Goop ile Gwyneth Paltrow, kendi online imparatorluklarını kurdular. Hailey Bieber da Rhodes isimli cilt bakım markasıyla güzel bir çıkış yapmıştı ki, aynı ismi daha önce sahiplenen bir güzellik markası Hailey’e dava açtı, sonuç merakla bekleniyor.

OAB (Online Alışveriş Bağımlıları)

HAFTANIN GÜZELLİKLERİ

Geçen hafta sonu Çeşme’ye slow dance yapmaya gittim. “Tatilin nasıl geçti” diye soranlara böyle cevap veriyorum; çünkü sakin müzik, sakin yemek ve sakin insanlar tatilimin özetiydi. Ortamıyla beni âdeta Tulum’a ışınlayan Plaj 9.5’un altın kumlarında ayaklarımı gezdirirken fonda düşük desibelli hoş bir müzik eşlik ediyordu bana. Akşamına jazz müzik eşliğinde sofrasına oturduğum ve mürekkep balığıyla renklendirilmiş deniz ürünlü mantısını tattığım Marina Yatch Club ise Capri’deyim gibi hissettirdi. Ve akşam huzur dolu bir mutlulukla otele dönerken içimden, “Ne Tulum ne de Capri, her şeyin en güzeli elimizin altında” diye fısıldadım kendime.