Şebnem Burcuoğlu

Şebnem Burcuoğlu

sebnem.burcuoglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Bu sene başımızdan geçmekte olan kasırga, bundan sonrası için alışkanlıklarımızı değiştireceğimizin habercisi oldu. 2021’de moda, beslenme, spor ve güzellik alanlarında bizleri nelerin beklediğini inceliyoruz bu hafta

"2020 nasıl geçti?" diye bana soracak olursanız, “Ellerimi yıkayarak geçti” derim. İlk çeyrekteki, ilk pandemi şokumuzu ve ardından evlere kapanmamızı takiben yazın azıcık hareketlendik, lakin an itibarıyla yine başa döndük. Eh, bu illet geçene kadar sıkacağız dişimizi! En başta sağlığımız yerinde olsun; ancak kabul etmemiz gerekiyor ki hiçbir alışkanlığımız eski halinde kalmayacak. Hazır araştırma şirketleri 2021’de bizleri nelerin beklediğini harıl harıl araştırırken, biz de kısa bir bakış atalım gelecek günlere.

Haberin Devamı

Moda

Modayı takip ederim, giyinmeyi severim ve fakat 2020’de aynı eşofmanı yıkayıp yıkayıp giymekten eşofman delindi sonunda. Bu yılki moda anlayışıma damga vuranlar; o malum eşofman, mont ve maskeydi. Sokağa çıktığımda pijamayla dolaşan insanlar gördüğüm için kendimi iyi hissettiğim zamanlar da olmadı değil. 2021’de ise siyah maskelerin, sarı çantaların, pastel tonların, boyfriend ceketlerin, eşarpların popülerliğinden söz ediyor sektör. Bekleyip göreceğiz.

Beslenme

Öncelikle benim gibi C vitamini manyağı olanlar el kaldırsın! Yediğimize içtiğimize hiç olmadığı kadar dikkat ettiğimiz bugünlerde beslenme konusuna kulak kabartalım. Gelecek yıl Kombucha’nın, nohudun, ceviz ve balkabağı tohumu yağlarının, kahve aromalı granolanın ve yoğurdun hayatımıza çokça gireceği söyleniyor. Besin içerikleri, sosyal medya ve dijital platformlar aracılığıyla transparan hale gelecek; paketleme konusunda geri dönüştürülebilir malzemeler kullanılacak; içeriğine bakıp besin değeri yüksek yiyecekleri tüketeceğiz. 

Spor

Online spor aplikasyonları, sosyal medyadaki altın çağını yaşadı bu yıl. Cep telefonumuzu açıp online yoga yaptık, bölgesel fitness derslerine katıldık, meditasyon saatlerinde kendi benliğimizi bulduk. Gelecek yıl, bu aplikasyonların yükselişi devam ederken bir yandan da gerçek hayattaki spor salonlarında hijyen koşulları iyileştirilecek; açık havada yapılan derslerin sayısı artırılacak; sağlığı merkeze alan ve farklı yaş gruplarına hitap eden programlar yazılacak.

Haberin Devamı

Güzellik

2020, makyaj malzemeleri yerine kişisel bakım ürünlerinin tercih edildiği bir yıldı ki makyaj yapıp da gidecek fazla bir yer olmadığından bu son derece normal. Cilt temizleme, antiaging yüz bakımı ve saç ürünlerinin satışlarında patlama yaşandı. Ah, bir de parfümlerde! 2021 yılı ise kişisel bakım ürünlerinin yanı sıra özellikle göz makyajına odaklanmış durumda. Ne de olsa maskenin ardından bir tek gözlerimiz görünüyor. Bakışları derinleştiren farlar ve rimeller, parıltılı, ışıltılı ürünleri çokça göreceğiz. Pardon, tırnakları da unutmamak lazım! Kalıcı oje, önümüzdeki yıl “will be the queen!”