Veli Bahçeci

Veli Bahçeci

veli.bahceci@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

GIF yani uzun adıyla The Graphics Interchange Format (Grafik Değiştirme Biçimi)… Jpeg ile birlikte dünyada en fazla tercih edilen fotoğraf saklama türlerinden biridir. PNG ve JPEG'den farklı olarak, GIF formatı piksel tabanlı animasyonların üretilmesine olanak tanır.

GIF için sosyal medyanın son zamanlarda en sık tercih ettiği içerik türü de diyebiliriz. Öyleki her gün 23 milyon GIF içeriği Tumblr üzerinde paylaşılmakta, Facebook Messenger’da günlük 5 milyon kez GIF içerik kullanılmakta ve Slack gibi bir mesajlaşma araçlarında bu sayı aylık 2 milyon’u bulmakta…

Haberin Devamı

Peki insanların bu kadar fazla GIF içerikleri kullanması neden kaynaklanıyor? Aslında olayın özünde eğlence ve bilgi var. Görsel bazlı içeriklere kıyasla GIF’ler duygunun veya bilginin karşıya geçirilmesi noktasında çok daha etkili.

Teknik olarak karşılaştıracak olursak; GIF’ler birden fazla fotoğrafın arka arkaya koyulmasından da oluşabileceği için tek bir gönderi de kullanıcılara birden fazla fotoğrafı gösterebiliyorsunuz. Dolayısıyla kullanıcıları birden fazla fotoğrafın olduğu albümde gezdirmek yerine bir sefer de daha verimli bir kullanım sağlamış oluyorsunuz.

Yine teknik olarak videoların GIF’e çevrilmesi de video karşısında GIF’in yaygınlığını arttırmaktadır. Zira videolara kıyasla kapladığı yer daha az olmakla beraber videoların bir media player (ortam çalıştırıcı) ile yürütülebilmesi ve bu alanlarda da bol miktarda reklamlarla karşılaşılması GIF kullanımının video kullanımından daha cazip hale gelmesine ortam sağlamakta.

Peki siz sosyal medya kanallarında neden GIF kullanmalısınız?

1. Bazen gönderilerinize kişilik katmak isteyebilirsiniz. Bu müşterilerinizle samimiyet kurmak için iyi bir yöntemdir. İşte bu durumlarda GIF içerikler işinize yarayabilir.

2. Ürünlerinizi ve/veya ürünlerinizin kullanımını daha iyi anlatmak için tasarımcınızın başında ‘görsele şunu da ekle, bunu da koyalım, logoyu da büyüt’ gibi anlamsız isteklere girmenize gerek yok. Zira yeni pazarlama anlayışında ’anlamlı boşluklar’ diye bir durum var. GIF kullanarak tek dokunuşta çok şey anlatabilirsiniz. Ürün detaylandırma ve açıklama noktasında GIF’ler çok etkilidir.

Haberin Devamı

3. Bazen websitemizde veya sosyal medyada yaptığımız paylaşımlarda bir işleyişten bahsetmek için paragraflarca açıklama yapmak durumunda kalırız. İnanın müşterilerinizin bu açıklamaları okumaya ne zamanı var ne de hevesleri. Bunun yerine basit bir GIF 10 - 15 saniyede işleyişi anlatmaya ve anlamaya yeterli olabilir. Yemek tarifleri, nasıl yapılır, do it yourself (kendin yap) gibi kategoriler bu madde altında sayılabilir.

4. Teşekkür etmek veya duyguları aktarmak bazen çok daha dokunaklı - etkili olabilir. Bunu kelimelerle başarmak her zaman mümkün değildir. Ama sesli bir GIF bu noktada sizi rahatlatabilir. Duyuru, özür, teşekkür, bildiri gibi durumlarda bu maddede sayılabilir.

5. Daha sağlıklı bilgi vermek, bir hikaye anlatmak veya elinizdeki bilgileri birbirine bağlayarak ortaya daha sağlıklı bir akış çıkarmak için de GIF kullanabilirsiniz.

6. GIF’ler sayesinde reklamların klasik yüzünden sıkılan müşterilere daha canlı reklam çalışmaları da sunabilirsiniz. Veya bir açılış duyurusu, teaser, heyecan veren gelişmeler için GIF kullanmak markanızı daha samimi gösterecektir.

Haberin Devamı

Sıradaki yazı: GIF nasıl oluşturulur ve hangi ortamlarda, nasıl yayınlanır?