Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Akıllı telefonlar artık alışverişin en önemli araçlarından. Geçtiğimiz haftalarda tarihin online alışveriş rekorunun kırıldığı Siber Pazartesi’de bilgisayarlardan çok mobil cihazlar kullanıldı. Yalnızca alışveriş için değil; ürün incelemeleri ve karşılaştırmaları için de mobil cihazlar, özellikle de telefonlar sıklıkla tercih ediliyor.
Ödüllü mobil pazarlama ajansı Plastic Mobile (www.plasticmobile.com) öne çıkan 10 perakende markasının mobil uygulamalarını incelemiş. Lüks markaların klasman dışı bırakıldığı raporu hazırlarken farklı disiplinlerden kişilere uygulamaları denetmiş ve bir puan tablosu oluşturmuşlar. Sosyal medya entegrasyonu, müşteri hizmetleri, mağaza içi deneyimin göz önünde bulundurulduğu rapora göre en iyi mobil uygulama, American Eagle markasına ait. American Eagle’ı sırasıyla GAP, Topshop, Zara, Urban Outfitters, Forever 21, H&M, Express, Abercrombie&Fitch ve American Apparel takip ediyor. Yalnız yine de en çok puanı toplayan American Eagle’ın bile beş üzerinden iki buçuk yıldız alabildiğinin altını çizmek gerek.

Kullanıcı ön planda olmalı
Raporu hazırlayan Plastic Mobile yetkilileri, markaların mobil uygulamalarını tasarlarken kendi sunduklarını öne çıkarmaktansa müşterilerinin beklentilerini karşılamaya odaklanması gerektiğini söylüyor. Mobil deneyimlerin ancak kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak ve değer katacak şekilde tasarlanması durumunda akılda kalacağını anlatan yetkililer, kullanıcı deneyiminin en önemli kıstas olduğunun altını çiziyor.
Rapordaki markalara dönecek olursak. En yüksek puanı alan American Eagle’ın mobil uygulaması müşteri ilişkileri ve sosyal medya entegrasyonuyla öne çıkıyor. Uygulama içinde gezinme ve ödeme-çıkış da çok kolay. Ancak imajların yüklenmesi biraz uzun sürüyor. GAP uygulamasında da gezmek ve ödeme-çıkış kolay. Ancak müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi gerekiyor. Rapora göre üçüncü en iyi uygulamanın sahibi Topshop’ın, sosyal medya entegrasyonu ve müşteri memnuniyetini artırması lazım. Zara ise yüksek kaliteli görselleri ve lüks hissi veren uygulamasıyla alışveriş deneyimine katkıda bulunuyor. Ancak mobile uygun içerikler konusunda sıkıntısı var. Forever 21, blog postları ve videolarla kullanıcılara farklı içerikler sunuyor. Ama onun da müşteri ilişkileri ve sosyal medya entegrasyonu yetersiz. H&M uygulamasında ise satın alma ve çıkış aşamaları çok rahat. Binlerce ürünü bulunan ünlü perakende devinin, uygulama içi arama özelliğini geliştirmesi gerekiyor.