BoluKoah Hastasının "Elektrik Kesintisi" Korkusu Son Bulacak

Koah Hastasının "Elektrik Kesintisi" Korkusu Son Bulacak

31.03.2017 - 17:58 | Son Güncellenme:

SEDAŞ, Bolu'da yaşan KOAH hastası Fatma Açıkgöz'ün evinin bulunduğu sokaktaki planlı elektrik kesintilerini hem telefonla bildirecek hem de arızayla oluşan kesintilerde önce o sokağa elektrik sağlanması için ekipler alarma geçirilecekAçıkgöz ailesinin elektrik borçlarından dolayı da kesintisi yapılmayacak

Koah Hastasının Elektrik Kesintisi Korkusu Son Bulacak

BOLU (AA) - Bolu'da yaşayan ve elektrik faturalarını ödeyemedikleri için elektriklerinin kesilmesinden endişe duyan 70 yaşındaki KOAH hastası kadın ve ailesine Sakarya Elektrik Dağıtım AŞ'den (SEDAŞ) sevindirici haber geldi.

Haberin Devamı

SEDAŞ'tan yapılan açıklamada, KOAH hastası kadın ve ailesine SEDAŞ'tan insan ve çözüm odaklı "VIP uygulamayla" yaşam enerjisi sağlandığı ifade edildi.

Açıklamada, planlı kesintilerin merkeze bağlı Kızılağıl köyünde yaşayan ve elektrikli solunum cihazıyla hayatını sürdüren 70 yaşındaki KOAH hastası Fatma Açıkgöz'ün telefonuna bilgi olarak gönderileceği, bunun yanında arızayla oluşan kesintilerde ise önce o sokağa elektrik sağlamak için ekiplerin alarma geçirileceği belirtilerek, ailenin elektriklerinin borçtan dolayı kesilmeyeceği bildirildi.

Açıkgöz'ün şebeke operasyon ekibi yöneticileriyle ziyaret edildiği ifade edilen açıklamada, SEDAŞ yöneticilerinin yapacakları uygulamalar konusunda Açıkgöz'ü bilgilendirdiği aktarıldı.

Haberin Devamı

Fatma Açıkgöz ve oğlu Tevfik Açıkgöz'ün SEDAŞ'ın bizzat kendileriyle ilgilenmesi ve borçtan dolayı elektriklerinin kesilmeyeceği konusunda bilgilendirilmesinden büyük mutluluk duydukları belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Fatma Açıkgöz'ün aboneliğinde elektriğin kesilmemesi için SEDAŞ tarafından alınan önlem gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Kendisinin solunum cihazına bağlı hasta olması nedeniyle oğlu Tevfik Açıkgöz'ün telefon iletişim bilgisi alınmış ve bu telefon numarası çağrı merkezimizde elektrik kesildiğinde acil hasta kodu ile VIP hattı telefon numarası olarak tanımlanmış, herkesten önce Çağrı Merkezimize ulaşabilme imkanı sağlanmıştır. Bu numaradan Çağrı Merkezimize yapılan aramalarda Çağrı Merkezimiz sahadaki şebeke operasyon ekiplerimizi öncelikle bu adrese enerji verilmesi konusunda uyaracak ve ekiplerimiz alarma geçecektir. Söz konusu aboneliğe ait Fatma Açıkgöz'den sağlık raporu alınmış ve ilgili abonelik kaydında bulunan tüm kesme iş emirlerinin sağlık raporu gereği iptal edilmesi, kesilemez kodunun sistemimize girilmesi ve kesme iş emrinin bundan sonraki süreçte oluşturulmaması sağlanmıştır. Fatma Açıkgöz'ün elektriğinin kesilmemesi için gerekli işlemler yapılmıştır."

SEDAŞ'ın, solunum cihazı, diyaliz destek ünitesi gibi araçlara bağlı yaşayanların elektriğinin kesilmemesi için hastaların raporlarındaki bilgiyi bilişim sisteminde kayıt altına alarak bu müşterilerin elektriğinin kesilmemesini sağladığı belirtilerek, "Enerji kesintilerinde öncelikli olarak aksiyon alınması gerekliliğine göre atanan VIP puanların dikkate alınmasını sağlayan SEDAŞ, insan ve çözüm odaklı yaklaşım ile yaklaşık iki yıldır uyguladığı prosedürü titizlikle hayata geçiriyor ve yaşam ünitesine bağlı yaşam süren hastaların elektriği kesilmesin diye mücadele ediyor." ifadeleri kullandı.

Yazarlar