Geri Dön

Dijital iletişime pandemi dopingi

COVID-19 Virüsü dünyada etkisini azaltarak sürdürüyor. Hepimizin endişeli olduğu bu dönemi, tamamen atlatabilmemiz için uyarılara kulak vermemiz gerekiyor. Alınan korunma tedbirlerine özenle uyalım. Hürriyet Bursa olarak, ‘Yeni Normal’ süreci hakkında iş ve cemiyet hayatının tanınmış isimleriyle bir yazı dizisi hazırladık. Bu süreçten nasıl çıkacağımız çok önemli. Birlikte başarmak dileğiyle.

Dijital iletişime pandemi dopingi

EBRU KOÇANALI: NK İLETİŞİM KURUCUSU

Dijital iletişime pandemi dopingi

Ebru Hanım sizi tanıyabilir miyiz?

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesini bitirdikten sonra 24 yıl profesyonel olarak iletişim danışmanı olarak çalıştım. Kurumlarda ve ajanslarda yönetici olarak görev aldım. 1 yıl önce açtığım NK İletişim adında kendi ajansımla çalışmalarıma devam ediyorum. Aynı zamanda www.kadinveekonomi.com adında ekonomide yer alan kadınların iş hayatındaki ürettiklerinin yer aldığı bir platformu yönetiyorum. Evli ve Nehir isminde bir kız çocuk annesiyim.

Hem dünyada hem de ülkemizde COVID-19 sebebiyle bir pandemi dönemi yaşandı. Korona öncesi ve sonrasnda iş hayatınızda neler değişti?
Çalıştığımız markalar ve kurumların tasarım ve iletişim çalışmaları düzenli olarak devam ederken pandeminin gelmesi ile hayatımız birden şekil değiştirdi. #evdekal çağrısına hem biz NK İletişim olarak hem de müşterilerimiz uydu ve çalışmalarımızı eve taşıdık. Mart ayı olayı algılamaya çalışmakla geçti ve işlerimiz aslında bir anda durdu. Bu dönem herkes için işten ziyade sağlıksal kaygılarla yeni bir uyum sürecine girdiğimiz dönemdi.

‘TOPLANTILARI ONLINE YAPTIK’

Peki sizin firmanızda ilk hareketlenme ne zaman başladı?
Nisan ayının başında sürecin uzun süre devam edeceğini anlayınca hepimiz yeni düzene ayak uydurmaya karar verdik. Çalışmalarımız kaldığı yerden devam etmeye başladı. Grafiker arkadaşlarımız evden tasarımlarını yapmaya başladı. Online toplantılar ile sunumlarımız ve proje görüşmelerimiz başladı. Hastalıktan korunmanın önemiyle beraber aslında iş hayatının da öneminin adım adım birbirine entegre olduğu bir geçiş süreciydi bu.

‘CANLI YAYINLAR BAŞLADI’

Yeni düzende neler değişti?
Kurumlarda toplantıların hepsini online video konferans programları üzerine taşıdık. Eğitimleri de internet üzerinden canlı olarak yapmaya devam ettik. Motivasyon ve aidiyetin devam edebilmesi için kısa sürede planladığımız eğitimler uygulamaya alındı. Kurumların sosyal medyalarından süreçle ilgili bilgilendirmelerin de yapıldığı canlı yayınlar başlatıldı.

Sosyal medya hayatımızda zaten vardı ama sanırım artık eskisinden daha farklı bir konumu var?
Kesinlikle çok haklısınız, birçok marka ve firma sosyal medyaya girme ya da etkin olma konusunda yavaş davranıyordu. Ancak hedef kitleye ulaşma konusunda en kolay ve etkili mecra olduğunu görünce hızlıca girişler yaptılar. Bu nedenle yazılım ve dijital pazarlama şirketleri kargo firmaları kadar yoğun günlerden geçtiler.

TECRÜBE ÇOK ÖNEMLİ

Dijital iletişime pandemi dopingi

Markalar dijital pazarlamanın günümüzde olmazsa olmaz olduğunu sanırım anladı?

Bence herkes anladı. Kurumların hepsinde e-ticaret toplantıları yoğunlaşmaya başladı. Ancak bu işler maalesef kısa sürede olacak ve hemen geri dönüşleri başlayacak çalışmalar değil. Her işte olduğu gibi ona da çok fazla emek, zaman ve bütçe ayırmak gerekecek. Ayrıca tecrübe bu işte de çok önemli olduğu için daha önce operasyonel konumlanmış firmalar bir adım öne çıkmış oldu.

İnternet üzerinden yapılan canlı yayınlarla ilgili ne düşünüyorsunuz?
Pandemi sürecinin ilk günlerinde sosyal iletişimi internet üzerinden yapılan canlı yayınlarla sağlamak tek yöntemdi. Ama zaman geçtikçe canlı yayınlar fazlalaştığı için sosyal medya takipçileri ilk günkü kadar ilgi göstermiyor. Hedef kitlenize uygun doğru konuk ve konular seçtiğimizde ilgi yoğun oluyor. İş hayatının evde de olsa yoğun başlaması ile seçicilik ön plana çıktı.

YÜZ YÜZE GÖRÜŞMELERE BAŞLADIK

Danışmanlık seansları online oldu mu?
Ben partnerim Şehzan Seçen ile birlikte ‘Lider İletişimi’ konusunda da danışmanlık yapıyorum. Mart ayında pandemi şoku ile hepsine ara vermiştik. Ancak herkes bu süreçte kendini dinleme ve düşünme fırsatı buldu. Genç yaş grubumuz biraz daha online seanslarla devam etmeye sıcak baktı. Onlarla süreci öyle yürütebildik.

DANIŞAN SAYIMIZ ARTTI

Nisan ayı ile birlikte kendini geliştirmek isteyen, kendimize yaptığımız yatırımın önemini bir kez daha anlayan liderler ve lider adayları bizimle yoğun iletişime geçmeye başladı. Danışan sayımız arttı. Artık normalleşme süreci ile birlikte mesafeyi koruyarak ve kurallara uyarak yüz yüze görüşmelerimize başladık.

Yeni normalde bizleri neler bekliyor?
Dijital çağa daha hızlı olarak geçeceğiz. İyi ürün üreten, lojistik hizmetlerini doğru planlayan, dijital mecralardaki etkinliğini arttıran, dijital pazarlama konusunda düzenli ve etkin çalışmalar yapan markalar bir-sıfır önde olacak.

YERLİ MALI YURDUN MALI

Yerel üretimin önemi bir kez daha kendini hatırlattı. Bizim çocukluğumuzda öğretilen “yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı “ deyimini hep birlikte tekrar hatırladık. Tasarruf etmenin önemi hem bireylerde hem kurumlarda öne çıktı. Bu nedenle reklam çalışmalarında doğru mecra, iyi planlama ve başarılı tasarımların değeri anlaşılmaya başlandı ya da başlanmalı.

DÜNYAYI FARKLI BİR GELECEK BEKLİYOR

Tarım sektörünün ülke ekonomisindeki yeri ve önemi, elimizdeki kaynaklarla kendi kendimize yetebilmenin gücünü hep birlikte tekrar hatırladık. Küresel yaşanan bu kriz sadece ülkemizde değil tüm dünyada bütün taşları yerinden oynattı. Artık dünyayı farklı bir gelecek bekliyor.

Krizler gelişim için de fırsat öyle değil mi?
Değişen durumlara kolay ayak uydurabilen, kendini sürekli yenileyen ve geliştiren, fark yaratacak fikirleri ve ürünleri hayata geçirebilenlerin ayakta kalabileceği günlerden geçiyoruz. Krizleri fırsata çevirebilmek markaların elinde.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber