Bir aile kurdu

Bir aile kurdu





Tipitip'i ararken, karşıma gıda sektöründe bir dev olan Kent Gıda çıktı ve bu neşeli kahramanın hikâyesini Reklam Müdürü Özge Güder'den dinledim. Anladım ki pazarlama iletişim stratejilerinin giderek birbirine yakınlaştığı ve ürünlerin birbirinden zor ayrıştığı pazarda, Tipitip'i hâlâ bilincimizde tutan, onu marka yapan ilklerin simgesi olması, farklılığı ve samimiyeti.
Tipitip 1974 yılında, eski yassı, ince, içinde artist resmi olan sakızların hakim olduğu pazara fırtına gibi bir giriş yaptı. Marka olmanın ana kuralı, farklı olmaktır. Tipitip 1970'li yıllardaki sakızların aksine, 'hacimli, tombul ve dikdörtgen' şekliyle, 'ilk meyve aromalı' tadı ile, 'ilk karikatürlü ürün' olarak ve 'ilk eğitici çizgi filmler' yaparak farklılığı hayata geçirdi. Hikâye 30 yıl öncesine gidiyor. 1974 yılında Kent Gıda ile çalışan reklam ajansı, firmanın yeni ürünü ve karakter tasarımı için ünlü karikatürist Bülent Arabacıoğlu'na teklif götürdü. Arabacıoğlu, ilk eskizleri yönetim kuruluna sunduğunda, 'ne biçim tip bu?', 'Amma tipmiş!', 'Tipi de tipmiş yani!' gibi konuşulurken, 'Tipitip' adı ortaya çıkıverdi ve Tipitip'in yaratıcıları Bülent Arabacıoğlu ve Kent Gıda'nın Grafik Design ve Paketleme Direktörü Cemil Tahincioğlu oldu.

Komik, neşe ve şeker
Marka'nın hedef kitlesi gençler ve çocuklardı. Tüketici nezdinde algılanan Tipitip, komik, neşe ve şeker'di. Çocuklara ve gençlere meyveli ve balonlu bir sakızı sunarken, ana felsefesi hep iyi örneklerle eğitmek ve güldürmek oldu.
Tipitip içindeki çocuğu hiç öldürmeyen, iyi niyetli, neşeli, biraz beceriksiz ve muzır bir kahraman... Onu komik yapan da bu. Çocukların art niyetsiz, saf, ve içten duygularıydı, Tipitip'in samimiyetini anlatan. Çocuklardan öyle çok mektup geldi ki kahramanları Tipitip'e, kısa sürede 85 bin adresten oluşan bir veri bankasına sahip oldu Kent Gıda. Bir çocuk annesinin, bir nedenden ötürü kendisine kızmasını mektup yazarak Tipitip'e şikayet etti. Bir başkası, hayatta kimsenin kendisini anlamadığını, kendisini anlayacak tek kişinin kendisi (Tipitip) olduğunu yazdı. Tipitip her çocuk için bir kahramandı ve eğitime önem veren karikatürlerle yol aldı.
İlk tanıtımları tek kanallı televizyon zamanında birer dakikalık Çizgi filmlerle başladı. Bu bir dakikanın 50 saniyesi çocuklara 'iyi'nin mesajını veren Tipitip'in maceralarından, son 10 saniyesi ürün görseli ve sloganından oluşan reklam çalışmasıydı.

Pazara iki yılda hakim oldu
Üç yıl boyunca, çizgi filmler devamlı yenilendi. Seslendiren Şener Şen, karakterin sevilmesindeki önemli etkenlerden birisi oldu. Sinema için özel beş dakikalık renkli çizgi filmleri yapıldı, çocuklar salonlara akın etti. Piyasaya çıktıktan sonra iki yıl içinde Türkiye sakız pazarının yüzde 80'ine sahip oldu. Ancak 1998 - 2002 yıllarında pazar şekersiz sakızların hakimiyetine girdi.
Tipitip, daralan pazarda çok fazla rakiple birlikte yer alıyor. Şu anda kendi segmentinde yüzde 3.5'lik bir paya sahip. Sakız markaları içinde en yüksek bilinirliğe sahip olan markalardan birisi. Zaman zaman farklı tüketici promosyonları ile destekleniyor ancak Kent Gıda'nın geniş ürün portföyü içinde, sürekli desteklenen markalar arasında değil.

2000'li yıllara gelindiğinde Tipitip'in imajı da modernize edildi. Kıyafetini, saç şeklini değiştirdi. Bir aile sahibi oldu. Karısı Tipitoş, oğlu Tipican, kızı Tipicik ve köpeği Tipitop!.. Fakat değişmeyen neşesi, beceriksizliği, muzırlığı aynen devam etmekte. Yani markanın özünü oluşturan sıfatlar yerli yerinde.
Bugün, Tipitip geleneksel pazar olarak adlandırdığımız bakkal, kuruyemişçi, büfelerde tekli ambalajı ile; zincir mağazalarda ise içinde sürpriz hediyesi bulunan yeni poşetleriyle tüketicileriyle buluşmaya devam ediyor.



BUSINESS


Başekonomistler, 'kriz ve kaos kapıda' diyor!
Felaketin reçetesini yazabilir misin?
'Bu kaça' diye soranı atölyeden kovuyor
'Yerli Malı Haftası'nı 70 yıl sonra Almanya'ya ihraç ettik
23 firma yer aldı, 90 yatırımcı sırada
İlk parasını deve güreşinden kazandı
Antepfıstığı hâlâ Asur'dan kalma teknolojiyle kurutuluyor
Türk sinemasına yatırım yapmanın tam zamanı
Hâlâ neşeli, hâlâ muzır
Fakir şirketlerin zengin patronları 'etik'ten söz edemez
Serbest bölgelere stopaj şoku
Sualtı ona ilaç gibi geliyor
Zeki Sayın Merkez Bankası'na mı gidiyor?
'Gölgelerin Gücü' İngilizler'in elinde
Bill Gates'in ortağı 'uzaylı' peşinde
Bu dizeller çevre dostu
Aşkolsun!
Bu telefonlar kıvır kıvır...
Şampanya değil çikolata

22 Ekim 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber