En Bir bluejean efsanesi doğuyor

Bir bluejean efsanesi doğuyor

01.02.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Bir bluejean efsanesi doğuyor

Bir bluejean efsanesi doğuyor





İkinci el görünümü moda dünyasında giderek ağırlığını hissettiriyor. 80'li yıllarda Uzakdoğu'da üretilen Amerikan markalı Guess, CK jeanleri bulmak için Ankara'daki Saman Pazarı'nı ve İtfaiye Meydanı'ndaki Bit Pazarı'nı tavaf ediyorduk. Ama 1990'lara girdiğimizde Levi's'ın parlak çocuk reklamlarıyla, 501 efsanesine paralel 507'nin yükselmesi, denimin Osmanbey ve Tahtakale'de Türkleşerek 'kot' adını almasıyla birlikte, ikinci ele rağbet de kalmadı.

Salkım saçak kıyafetler
2000'li yıllardaysa modada 'homeless' görünüşü hâkim oldu. Yıpranmış, salkım saçak dökülen kıyafetler, yırtık patine edilmiş jean'lere tekrar merhaba demenin zamanı geldi. İkinci el görünümlü kıyafetlerle artık moda, tam bir 'sosyal anarşizm' simgesi oldu.
Türkiye'de henüz Rogan rüzgârı esmiyor ama Diesel'in, İtalyan Gas'ın ve Mavi Jeans'in ikinci el görünümlü uzun yıkamalardan geçirilmiş, taşlanmış, yıpranmış jean modelleriyle trend alternatiflerimiz çok.

Mavi, Gas ve Diesel'imiz var
Mavi Jeans ikinci el şıklığını yakalamak isteyenler için 'Indivage' adıyla bir model çıkardı. Paçaları kıvrık olan İndivage'lerde indigo rengi yeniden yorumlanıyor. Mavi Jean's Indivage'de ikinci el görünümünü yakalamak için bir yıl uğraşmış.
Gas'ın dünyaca ünlü dokuz ayrı tasarımcısının elinden çıkan denimlerin hiçbiri birbirine benzemiyor. Her denim yıkandıktan sonra ikinci el görüntüyü yakalamak için piyasaya çıkmadan önce iki üç kez giyilip efektlerin vücuda oturması sağlanıyor. Gas Jean'lerinin genelinde yer alan buruşukluk durumu, yıkandıkça bile geçmiyor. Türkiye'de neredeyse peynir ekmek gibi satılan Diesel Jean'ler eskitilmiş görüntüsünü farklı renklerle ayırıyor. Denim kumaşın üzerine reçine kullanan marka, pas rengine de sık sık başvuruyor.

'Bit pazarına nur yağdı' anlayışı Amerika'da yeni bir jean efsanesi daha doğurdu; 'Rogan Denim.' Fazlasıyla iddialı olan bu markanın tasarımcısı Gregory Rogan.
Vogue'un 2004 yılındaki trendler listesinde de yer alan Rogan Denim'i, yurtdışı seyahatlerinden bavullarla dönen İstanbul cemiyet hayatı henüz keşfededememiş olsa da, Hollywood ünlülerinin gardırobunda baş sıralarda yer alıyor. Gyweneth Paltrow, Madonna, Britney Spears bu Jean'i ilk keşfedenlerden. Tasarımcısı Gregory'nin kadınlar ve erkekler için iki farklı model sunduğu Rogan Denim'lerin en büyük özelliği, jeanlerin ikinci el görünümünde olması.
Uzun yıkamalardan, taşlamalardan geçen jean pantolonların, cepleri üstten değil, aynı bir kumaş pantolon gibi yandan ve verev geliyor. Dikişlerde sarı, turuncu, kırmızı gibi her rengi kullanan markanın bazı renkleri de ancak yıkandıkça ortaya çıkıyor. Bir pantolonun diğerine benzemediği denimlerde minik gizli cepler de bulunuyor.



BUSINESS


Net'ten hatim indirilir, web'den cenaze kaldırılır
Bayramlık mektuplar
133 zengin için 'sekreter şirket' kurdu
Kader 'Grundıg'i bize geri verdi'
1.3 milyara tavla satıyor
Kapitalistler Che'yi seviyor!
Araştırmacı - fotoğrafçı
Bizim hanıma da margarin karıştırılmış tereyağı satmışlar
'Harbi Seda' ile kurtlarını döküyor, 'Yasemin' ile dertlerine çözüm arıyorlar
Reklamda ve halkla ilişkilerde etik...
Yurtdışına çıkış harcında muafiyet kapsamı genişledi
Önce 'Artemis Tapınağı' sonra 'Boğaziçi gibi' otel yapacak...
400 trilyon liraya müzik dinliyoruz
Northway'in telefonu, Uzan'ın emek politikası ve BDDK...
Elf'ler ve Hobbıt'ler Tıme Warner'ı kurtardı
Mao'nun 'son dansçı'sı broker oldu
Corc Duboyu Buş
Gameboy küllerinden doğdu
ABD'de 80 bin şeker hastasını 'Türk yazılımı' buluşturdu
Moda 'ikinci el'e uzandı

Yazarlar