Milliyet Executive Bambu ormanından mutfağa yolculuk

Bambu ormanından mutfağa yolculuk

09.08.2023 - 05:17 | Son Güncellenme:

Ev eşyaları arasında bambudan üretilmiş ürünlere artık sık sık rastlanıyor. Mutfaklar ise bu konuda başı çekiyor. İşte bambunun serüveni...

Bambu ormanından mutfağa yolculuk

DUYGU ERDOĞAN- Başta mutfaklar olmak üzere cam ve porselenin güçlü ağırlığı yakın zamanda bambudan üretilen ürünlerle yeniden şekillenmeye başladı. Hem materyaller arası ortak kullanımdan oluşan, hem de sadece bambudan imal edilen ürünler evlerde daha çok yer alıyor. Bambu bazlı ürünlerin gelişimini Bambum markası Genel Müdürü Ahmet Selman Yar anlatıyor... 

Haberin Devamı

Bambum olarak yerli bir marka konumlandırmasıyla bugüne kadar Türkiye'de nasıl bir büyüklüğe ulaştınız, yurt dışına yönelik çalışmalarınız var mı?

 Hikâyemiz 10 yıl önce sadece bambu bıçaklar ve kesme tahtalarıyla başladı. Şu anda sektörün yüzde 82'sini biz oluşturuyoruz. Bambu mutfak gereçleri pazarında 2 bin satış noktasında ürünlerimizle faaliyet gösteriyoruz. Avrupa'nın ilk ve tek bambu üreticisiyiz. İhracat çalışmalarına yaklaşık 4 yıl önce başladık. İhracatta 100 bin dolar ile başladık, 2023 yılı ihracat hedefimiz ciromuzun yüzde 30'unu oluşturması. Satışlarımız Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle birlikte tüm Avrupa ülkelerini kapsıyor. Bunların dışında Seyşeller, Mauritius, Fildişi Sahili gibi hedeflediğimiz pazarın dışında kalan bazı ülkelere de ihracat yapıyoruz. Sahra altı Afrika önemli ve gelişmekte olan bir pazar. Yakın zamanda ihracata başlayacağımız ülkelerin o bölgeden çıkacağını düşünüyoruz.

Haberin Devamı

Bambu ormanından mutfağa yolculuk

AHMET SELMAN YAR

Yıllık büyüme hedefiniz nedir? Gelecekteki yatırım planlarınızı paylaşır mısınız?

 Doğal ve sağlıklı olan ürünlere ilgi son zamanlarda artış gösterdi. Yakaladığımız bu ivmeyi ürün çeşitliliğini artırarak ve üretime yaptığımız önemli yatırımlarla korumaya devam ediyoruz. 2022 yılı hedeflerimizi yılın ilk 6 ayda tamamladık. 2023 yılı ise ciro hedefimizi ise 600 milyon TL olarak belirledik. Bu hedef doğrultusunda bu yıl aylık parça üretimini 1 milyon adete çıkardık. Ayrıca ürün çeşitliliğimizi 2 katına çıkararak, bünyemizde bulunan ürün sayısını 4 bine çıkardık. Yüzde yüz yerli ürünlerimiz ve artırdığımız üretim parkurumuz sayesinde bambu pazarına 2023 yılında da yön vermeye devam edeceğiz. 

Bambu bitkisini tercih etmenizin nedenleri neler olmuştu?

 Bambu ağacının en büyük avantajı antibakteriyel olması. Bununla birlikte sudan etkilenmediği için ıslandığında şişme, eğilme gibi tepkiler vermiyor. Bambu yapısı gereği çok sert ve sık dokulu bir ağaç. Bambu endüstriyel ormanlarda yetiştiriliyor. Bir kök bambu yılda üç kez hasat edilebiliyor. Bu da doğadan ağaç eksilmesinin önüne geçiyor. Hiçbir kimyasal kullanılmadan işlendiği için doğaya bir zararı yok. Kullanım ömrü bitmiş olan bambu ürünler geri dönüşüme bile ihtiyaç duymazlar, doğaya hiçbir zarar vermezler. Bambunun tek dezavantajı, bambudan yapılmış ürünlerin bulaşık makinesinde yıkanamıyor oluşu. Başka bir dezavantajı yok. 

Haberin Devamı

Bambu bitkisine erişim için neler yapıyorsunuz, işlenmiş şekilde mi alım yapıyorsunuz?

 Bambu bitkisi doğası gereği tropikal bölgelerde daha olgun bir şekilde yetişmektedir. Yurt dışında bambunun yetiştirilmesine katkı sağladığımız gibi, işlenmiş olarak yaptığımız alımlar daha yüksektir

Olgunlaşması 6 ay sürüyor

 Bambu kullanımı, iklim krizi ekseninde bakılacak olursa, sürdürülebilir bir yöntem midir? Yeni bitkilerin yetişmesi için çalışmalarınız oluyor mu?

 Bambu bitkisi iklim krizi kapsamında en sürdürülebilir bitkilerden birisi. En olgun haline ulaşması sadece 6 ay sürüyor. Bununla birlikte hammadde olarak kullandığımız bambuların tamamı, yurtdışında lisanslı bir şekilde endüstriyel ormanlardan tedarik ediliyor. Bu endüstriyel ormanların gelişmesi için hem yurt içi hem de yurt dışında çalışmalarımız çok kapsamlı bir şekilde devam ediyor.

Haberin Devamı

 Ürün gamınızda neler var? Yeni dönemde ekleyeceğiniz kullanım alanları olacak mı?

 Biz bu yola sadece bambu ürünlerle çıktık. Daha sonra elektrikli ev aletlerini ve ev tekstili ürünlerini ekledik. Bugün ürün gamımızda çelik tencereler, kek kalıpları, tava, sahan, tencere gibi döküm alüminyum mutfak ürünleri, sürahiler, su ve meşrubat takımları içeren cam mutfak ürünleri, yemek takımlarından tekli fincanlara kadar çok çeşitli porselen ürünler, tava, ızgara, tencere gibi döküm demir mutfak ürünleri bulunuyor. 

Alışveriş tercihlerinde insanların daha bilinçli bir dönem geçirdiği ve araştırarak ürünlere ulaştığı bir dönemi yaşadığımızdan söz edebilir miyiz?

 Son yıllarda insanların alışveriş tercihlerinde daha bilinçli bir dönem geçirdiğimizi ve ürünleri araştırarak ulaştığımızı söyleyebiliriz. İnternetin yaygınlaşması ve teknolojik gelişmeler, tüketicilere ürünler hakkında daha fazla bilgiye erişme imkânı sunuyor. Artık bir ürünü satın almadan önce, çevrimiçi platformlarda ürün incelemelerini, kullanıcı yorumlarını ve karşılaştırmaları okuma alışkanlığı yaygınlaştı. Bu bilinçli alışveriş dönemi, tüketicilerin ürünlerin kalitesi, özellikleri, etkileri ve çevresel etkileri gibi konularda daha fazla bilgi edinmelerine ve daha iyi kararlar vermelerine yardımcı oluyor. Üretici olarak bizler de üretim konusundaki hassasiyetlerimizi artırıp daha kullanıcı ve bütçe dostu ürünleri satışa sunuyoruz.