YAZARIN
  EN SON YAZILARI  

    Sağlıklı zayıflama ancak, bir hekim muayenesinin ardından, bir diyetisyen eşliğinde olur. Basit olarak sağlıklı zayıflamanın püf noktaları ise şöyledir:


    1.    Öğün alışkanlıklarınıza dikkat edin. Mutlaka 3 ana öğün ve en az 1 ara öğün olmak koşuluyla günde 4 öğün yemek yemeğe çalışın. Yiyecekleri gün içinde 4-6 öğüne bölmek hem bir sonraki öğündeki çok yeme arzunuzu engeller hem de vücut yağını daha kolay yakma şansını yakalarsınız.

    2.    Light ürünler dediğimiz diyet ürünlerinden mümkün olduğunca dikkatli kullanın. Light ürün enerjisiz ürün demek değildir. Soslu, mayonezli salatalardan uzaklaşın. Fırında, buharda ve haşlayarak pişirdiğiniz yiyecekler iyi seçenekler olacaktır.

    3.    Doygunluk hissettiğiniz anda yemeği bırakın. Yemek öncesinde bol miktarda salata tüketirseniz, daha sonra yiyeceğiniz az porsiyondaki ana yemek sizin doyum sağlamanıza yetecektir.

    4.    Bir yemekten diğerine geçerken kendinize zaman tanıyın. Her yeni yemeğe başlamadan önce 10-15 dakika kendinizi dinlendirin. Masadakilerle sohbet edin. Öğünleriniz arası en az 4-5 saat ara bırakın.

    5.    Fiziksel aktivite olmadan formda ve sağlıklı olmak çok fazla mümkün değildir. Her gün en az 30-45 dakika fiziksel aktivite yapın. Aktivite olarak orta tempolu yürüyüşü tercih edin. Mümkünse açık havada yürümeye gayret edin.

    6.    Sosyal ortamlarda ikram edilenleri bitirmek zorunluluğu hissetmeyin. Yeme konusunda ne kadar kontrolü elinde bulundurursanız kilo vermeniz o kadar rahat olacaktır.

    7.    Diyetisyeninizin size vereceği beslenme programına uyun. Ben bu verilenleri zaten yemiyorum gibi kendinizi kandırma cümlelerinden vazgeçin. Herhangi bir sağlık sorununuz yoksa yemeden ağırlık kazanmanız mümkün değildir.

    8.    Sıvı alımınızı göz ardı etmeyin. En az 6 su bardağı su için. Su dışında daha çok ıhlamur tarzı bitkisel çayları tercih edin.

    9.    Bahar ve yaz aylarının sunduğu bol sebze ve meyve çeşitlerinden tüketmeye özen gösterin. Haftada en az bir kez balık yemeğe gayret edin. Arada ceviz, fındık, kuru incir ve kuru kayısı gibi besinleri tüketin.

    10.    Kızartma ve cipslerden uzak durun. Patates kızartmasından vazgeçemeyenler size oldukça pratik ve sağlıklı önerim var. Parmak dondurulmuş patatesleri folyo ile tepsiye dizin ve sıcak fırında kızarana kadar fırınlayın. Yemeklerinizin yanına ekleyin. Tadı patates kızartmasından daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.

    11.    Enerjimizi arttıran ve metabolizmamızı düzenleyen her besin grubuna ait besinleri tüketmeye özen gösterin.

    12.    Besinleri seçerken önerilerimi mutlaka uygulayın. Sadece porsiyon miktarını ayarlama ve sağlıklı   besin seçimi ile her mevsim formda olabilirsiniz.

    Hızlı ve sağlıklı kilo vermenizi sağlayacak ürünler nelerdir?



    Günümüzde çocuklar ve ergenler tüketime dayalı gıda sektörünün hedef kitlesini oluşturmaktadır. Bir yandan fast-food zincirleri çocuk ve ergenler için cazip bir lezzet dünyası yaratmakta, tam tersine gazete, dergi ve televizyon gibi iletişim araçları zayıf olmayı bir güzellik ölçüsü olarak özellikle gençlerin dünyasına sunmaktadır. Zayıf olmanın bir güzellik ölçüsü olduğuna gerçekten inanan birçok genç, her geçen gün daha da zayıf olmak adına kendini baskı altında hissetmektedir.


    Hiç kazanılan ağırlığın aylarca süren bir dönemin sonunda oluştuğu aklınıza geldi mi? Oysa onları vermeye çalışırken, hemen vücudumuzdan uçup gitsinler isteriz. Hatta ayda 10 kilo verdiren diyetlerin peşinde koşarak kendimizi perişan etmekten geri kalmayız. Amaç sadece kilolardan kurtulmak değildir oysa. Hem sağlığımızı bozmadan ideal ağırlığımıza kavuşmak, hem de kaybettiğimiz ağırlığı yerine eklememek için sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaşam tarzı haline dönüştürmektir.


    Aslına bakılırsa, ince bir dilim pastayla kalın bir dilim pasta yemek arasında ki tek fark daha çok enerji almaktır. Pasta neden yenilir acaba? Hoş ve zevkli bir lezzete sahip olduğu için değil midir pastanın büyüsü. Peki, kalın bir dilimden alınan lezzet ve haz, ince bir dilimle eşdeğer değil midir? İşte ağırlık kazanımındaki problemlerden biri budur. Büyüyen porsiyonlar, beraberinde fazla enerjiyi ve ağırlık kazanımını getirmektedir. Aynı çelişkili durum fast-food restoranlarda da vardır. Kasiyer sorar?  “Büyük seçim ister misiniz?“. Bunun anlamı; daha fazla patates cipsi ve daha fazla meşrubattır. Müşterinin cevabı genellikle evettir. Oysa patates ve meşrubattaki, küçük gibi görünen bu artış vücuda alınan fazladan 150-200 kalori enerjiye eşdeğerdir.
    Unutmayın! Sevdiğiniz her şeyden az miktarda yiyerek hem çeşitlilik sağlamış hem de gereksiz enerji alımını frenlemiş olursunuz.


    Örneğin günde 4 kupa veya bardak çay içtiğinizi ve her kupaya 4 adet kesme şeker attığınızı düşünelim. Bu demektir ki; günde 16 adet kesme şeker tüketiminiz vardır ve bu miktardaki şekerin verdiği enerji 160 kalori kadardır. Eğer her kupaya 2 şeker atılsaydı günde toplam  8 adet kesme şeker eksik olacaktı ve bu eksiklik bir yılın sonunda vücudunuzdan yaklaşık 4 kilonun eksilmesi anlamına gelecekti. Ya da tam tersi olarak bir kupaya 4 kesme şeker atmanızın anlamı bir yılda vücudunuza yaklaşık 8 kilo eklemeye eşdeğer enerji ilavesi olacaktı. İşte şekersiz ya da az şekerli çay içmenin kilo alımına olan artısı ya da eksisi budur. Aynı şekilde; gün boyunca 8 ince dilim ekmek yerine 4 ince dilim ekmek yemeği bir beslenme alışkanlığı olarak kazandığınızda ayda yaklaşık size bir kilo kazandıracak enerjiyi almayacağınız anlamını taşır. İşte ağırlık kazanımının aslında zamana yayılmış olduğu ve kazanılan ağırlığı zamana yayarak vermenin anlamı budur.