Osman Ulagay

Osman Ulagay

oulagay@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Hindistan'ın farklı alanlardaki performansını anlatan DVD, broşür, dergi v.b. gibi tanıtım malzemesi, hava alanından itibaren yıllık toplantıya katılan hemen herkese ulaştırıldı. Hindistan, cumartesi gecesi yapılan geleneksel kapanış balosuna da damgasını vurdu. Davos'taki Kongre Merkezi'nin geniş katılımlı ana oturumlarının yapıldığı büyük salon, Zürih Oda Orkestrası'nın konseri sonrasında, bir buçuk saat içinde Tac Mahal'li dekoruyla Hindistan'ı çağrıştıran muazzam bir şölen alanına dönüştürüldü. Hindistan'ın ünlü dansçıları ve sanatçıları sahneyi doldururken toplantı yorgunu "Davos ahalisi" Hindistan mutfağının örnekleriyle bezenmiş görkemli büfenin önünde kuyruklar oluşturdu. Kuyruktaki hemen herkesin boynundan Hintli kızların dağıttığı rengarenk atkılar sarkıyordu. Son yıllardaki şaşırtıcı performansıyla dikkatleri üzerine çeken ve Çin ile birlikte iş dünyasının gündemine yerleşen Hindistan, Davos'taki Dünya Ekonomik Forumu Yıllık Toplantısı'nın da yıldız ülkesiydi bu yıl. "Her yerde Hindistan" (India Everywhere) sloganıyla Davos'a çok boyutlu bir çıkartma yapan Hindistan'ın tanıtım çabası, Zürih hava alanına ayak bastığımız andan, yıllık toplantının bitimine dek kendini hissettirdi. Ayrıca Dünya Ekonomik Forumu'nun girişimiyle gerçekleştirilen kapsamlı bir çalışmayla, hakkında gelecek senaryoları üretilen üç ülkeden biri de Hindistan'dı. Dünya Ekonomik Forumu Yıllık Toplantısı'nın önemi ve Davos'da dikkatleri üzerine çekmenin, bir ülkenin dünyadaki itibarına yapacağı katkı kuşkusuz tartışılabilir. Davos toplantıları, dünyanın gündemini etkileyecek somut siyasi gelişmelere sahne olmak yönünden belki eskiden olduğu kadar etkili değil ama uluslararası iş dünyasının yıllık gündemine yön verme açısından hâlâ önemli bence. Böyle olmasa 800'e yakın şirketin tepe yöneticisi dört - beş gününü Davos'ta geçirmek zahmetine katlanmaz her halde.Özellikle iş dünyasının gündeminde yer tutabilmek, küresel sermayenin ilgi alanına girebilmek için Davos'ta dikkat çekmek de önemli. Ancak bunu yapabilmek için başarılı bir tanıtım çabası yeterli değil. Öncelikle bu tanıtıma konu olacak ülkenin iş dünyasının ilgisini hak edecek bir performansının, bir 'başarı öyküsü'nün, bir vizyonunun olması gerekli. Davos önemli mi? Türkiye'nin Davos'taki varlığı zayıftı bu yıl. Türkiye'nin son yıllardaki 'başarı öyküsü'nü, bundan sonrası için planlarını, Avrupa'da ve dünyada oynamak istediği rolü ortaya koyan hiçbir yayın ya da doküman yoktu ortalıkta. Oysa Türkiye'nin bu tür ciddi içerikli tanıtıma çok ihtiyacı var. Türkiye'nin nereden nereye gittiğini ortaya koyacak içerikli tanıtıma ihtiyacı yalnızca Davos'ta ortaya çıkan bir ihtiyaç değil. Avrupa Birliği (AB) ile ilişkilerimizin geleceği açısından da çok önemli bu konu. Davos'ta yapılan Türkiye ile ilgili oturumda söz alan Fransa'nın eski maliye bakanlarından Edmond Alphandery de bu eksikliği vurguladı ve "Ben Türkiye'nin AB içinde yer almasını istiyorum ama Avrupa kamuoyunu etkilemek için ciddi çaba göstermek zorundasınız" dedi. oulagay@milliyet.com.tr Türkiye'nin durumu