Bu bahçede ticaret yeşerecek

Eklenme Tarihi15.04.2019 - 8:15-Güncellenme Tarihi15.04.2019 - 8:15

Türkiye, Çin’de düzenlenecek Expo’ya içinde Göbeklitepe’den Peribacaları’na kadar ülkenin tarihi, turistik yerlerini tanıtan bir bahçe ile katılıyor. Ticaret Bakanlığı’nın koordinasyonunda organize edilen Expo’da, ihracatçılar 6 ay boyunca Türk mallarını, kültürünü ve yerel lezzetlerini Çinlilere tanıtacak...

Türkiye son yılların en büyük tanıtım atağına hazırlanıyor. Ülke tanıtımları, uluslararası ilişkilerin geliştirilmesi ve insanlığın ortak problemlerinin çözümü noktasında eşsiz bir platform özelliği taşıyan Expo etkinlikleri bu yıl Çin’de yapılıyor. Ülke devasa ekonomisi ve nüfusu ile Çin olunca tanıtımın çarpanı daha büyük oluyor. 

Türkiye de deyim yerinde ise Türk ürünleri, lezzeti, kültürü ile Pekin’e çıkarma yapmaya hazırlanıyor. Türk Pavyonu’nda da sergilenecek, Anadolu’nun kadim bilgisiyle işlenmiş Türk mücevheri, fındığı, zeytinyağı gibi yöresel ürünler ve kültürel etkinliklerle Çin’de gövde gösterisi yapacağız.

Expo 2019, bu yıl “Yeşil Yaşa Daha İyi Yaşa” temasıyla 29 Nisan-7 Ekim tarihleri arasında 110 ülke ve uluslararası kuruluşun katılımıyla Pekin’de gerçekleştiriliyor. Ülkemiz, geniş katılımlı bahçecilik fuarı olması beklenen Expo 2019 için Ticaret Bakanlığı nezdinde kapsamlı bir hazırlık süreci geçirdi. Türkiye, “Geleceği Yeşil ile Kucakla” teması ve gelecek nesillere daha yaşanabilir yeşil bir dünya bırakma vizyonuyla hazırladığı pavyonuyla, Expo 2019 Pekin’de
en çok ilgi gören ve en çok konuşulan ülke olmaya aday...

ÇİN'E HEDİYE EDİLECEK

Expo 2019’da yerini alacak olan Türkiye Pavyonu, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından tanıtıldı. Pekcan’ın konuşmasında yapılan çalışmaların, organizasyon tarafından Çin’de çok büyük takdir topladığını ve kalıcı hale getirilmesinin istendiğini öğrendik.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Biz de memnuniyetle kendi pavyonumuzu Çin’e hediye etmekten onur duyacağız. Pekin 2019 EXPO’yu Türkiye-Çin dostluğunun etkileyici bir kanıtı olarak, Türkiye’nin, Türk ürünlerinin kalitesini, lezzetini bütün dünyaya tanıtacak bir fırsat olarak görüyoruz.
6 ay boyunca, Türk Tanıtım Grubu kanalıyla Türkiye’nin yöresel ürünlerinin mücevherinden, fındığına, zeytinyağına bütün ürünlerin tanıtımı için bir fırsat olacağını görüyoruz” dedi.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türk pavyonunun büyük beğeni topladığını ve Pekin EXPO idaresinin talebine istinaden ülkemizin Çin’deki ticaret ve tanıtım diplomasisinin kalıcı bir anıtı olarak kullanılmaya devam edeceğini söyledi.

16 MİLYON ZİYARETÇİ

Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışmalar tanıtım toplantısında kamuoyu ile paylaşıldı.

Biz de Pekin’de sergilenecek, Türkiye Pavyonu’nun maketini ilk kez burada gördük. Kültürel değerlere ve yerel ürünlere meraklı Çinlileri yüreklerinden yakalayacak zekice bir konseptle hazırlanmış. Bakan, Cumhurbaşkanı’nın himayesinde ve destekleriyle yürütülen “Expo 2019 Pekin” etkinliğinin, gerek pavyonun tasarımı ve mimarisiyle gerekse Expo süresince yer verilecek olan sergi ve etkinliklerle ülke tanıtımına büyük katkı sağlamasının da hedeflendiğini söyledi. Expo 2019’a 16 milyon katılımcı beklendiğini belirtti.

Topyekûn tanıtım

Bakan, Türkiye Pavyonunda Anadolu coğrafyasının zengin bitki çeşitliliğinin sergilenmesinin yanı sıra ilgili kurum ve kuruluşların destekleriyle Türk kültürü ve
“Türk malı” olan tüm ürünlere ilişkin topyekûn bir
tanıtım kampanyası yürütüleceğini söyledi.

Tanıtım web sayfasında...

Bakan, Türkiye Tanıtım Grubu koordinasyonunda, İhracatçı Birlikleri tarafından her bölgenin öne çıkan sektörlerinin tanıtımının farklı zaman aralıklarında yaklaşık 6 ay boyunca gerçekleştirileceğini de hatırlattı. Ülkemiz katılımına ilişkin web sayfası da yayına başlatıldı, web sayfasına www.turkeyexpo2019.com adresinden ulaşılabiliyor.

Gül suyu eşliğinde ITRİ / BACH

Bakanın tanıtım toplantısı da alışkın olduğumuz formatların dışındaydı. İş dünyasının önde gelen isimlerinin de aralarında bulunduğu konukların kahvaltılarını tamamlamasının ardından Bakan, Türkiye pavyonunu tanıttı. İlgi çekici VTR’lerin ardından sahneye Burcu Karadağ ve Mezopotamya Quartet çıktı. 

Itri Efendi’den Bach’a uzanan müzik şöleni başladı. Aşık Veysel’den, Antep, Urfa ezgilerine uzanan müzik, öğlen vaktinde konukları hoş bir sedaya çıkardı. Konuklara ikram edilen gül suyu ise atmosferi tamamladı. Basın toplantısında karşılaştığımız sürprizler, Türkiye’nin Çin’de nasıl bir heyecan yaratacağının işareti gibiydi.

Doğaya saygıyı yansıtıyor

Türkiye Pavyonu, hem “Expo 2019 Pekin”in “Yeşil Yaşa, Daha İyi Yaşa” teması hem de ülkemizin “Geleceği Yeşil ile Kucakla” teması ile uyumlu olarak Anadolu’nun benzersiz doğal yaşamı ve doğaya duyduğu saygıyı yansıtacak şekilde tasarlanmış. Pavyonda yer alan üniteler ise şöyle;

- Türk bahçe kültürünün en güzel örneklerinden olan hasbahçelerden ilham alınarak ziyaretçilere Türk bahçeciliğinin doğayla uyumlu ve serbest,
ancak bir o kadar da ahenkli
yapısı yansıtılmış.

- Sultan Abdülaziz’in Av Köşkü’nden esinlenerek tasarlanan Bahçehane, pavyonun kapalı alanı olarak konuklarını ağırlayacak.

- Endemik Bitkiler Tüneli, yeşil ile inovatif çalışmaları bir araya getiren inovasyon ve sürdürülebilirlik alanı.

- Türkiye’nin 7 bölgesini temsil edecek biçimde tasarlanmış mimari yapılar; Galata Kulesi, Harran evleri, Peribacaları Türkiye’ye davet mektubu gibi. 

- Tarihin sıfır noktası Göbeklitepe de aslına uygun bir replika ile yerini aldı.

Balkonda bahçe modası

Büyük şehirlerde apartmanlarda yaşayanlar, taze sebze yiyebilmek için balkonda bahçe oluşturmaya başladı. Yeryüzü Derneği, şehirde tarım fikriyle yola çıktığı ‘Kent Bahçeleri Projesi’ kapsamında, Anadolu’dan toplanan ata tohumlarını 1500 kişiye ücretsiz olarak ulaştırdı. Dernek temsilcisi Ceyda Saygıner, “Emek ve sevgiyle meyve ve sebzelerimizi yeşertiyoruz. Tohumları ücretsiz dağıtıyoruz” dedi. Saygıner sorularımızı yanıtladı:

- Tohumlar nereden geliyor?

Tohumlar Anadolu’daki çiftçilerden geliyor. Dağıtım için bize başvuranların belirlediği adetler, önceden duyurulan dağıtım gününde, lokasyonlar belirlenerek İstanbul’da merkezi alanlardan yapılıyor.

- Yetiştirme sürecine dahil oluyor musunuz?

Sosyal medyada gruplarımız var. Katılımcılarımız mail ya da sosyal medyadan gelişmeleri aktarıyor. 

- Nelere dikkat edilmeli?

Balkon hangi yöne bakıyor, ne kadar güneş alıyor? Balkona tozlaşmayı sağlayıcı böcekleri çekebilmek için kadife çiçeği ekilmesini öneriyoruz. Balkonda askılı saksılar da kullanılabilir. Kış ürünleri için sera da yapılabilir.

- Balkonda bahçeciliğin faydaları neler?

Gıdaya güvenli ulaşım için faydalı bir hobi. Çocukların doğaya yaklaşması için bir fırsat. 

- Yeni hedefleriniz?

Projemiz 9. yılına giriyor. Bu sürdürülebilirliğini kanıtladığının bir göstergesi. Şimdi hedefimiz ‘Topluluk Bahçesi’ kurmak. Sulamanın, gübrelemenin ortak bir işbölümü olarak yapıldığı ürünlerin  okullara, hastanelere dağıtıldığı topluluk bahçelerini ülkemizde görmek heyecan verici olur.

- Yeryüzü Derneği’ne www.yeryuzudernegi.org internet adresinden ulaşılabilir.

Etiketler