Advertorial Tüketiciler iyi yaşam dedi, Nestlé’nin Türk mühendisleri geliştirdi
Sponsorlu

Tüketiciler iyi yaşam dedi, Nestlé’nin Türk mühendisleri geliştirdi

18.12.2020 - 14:13 | Son Güncellenme:

İyi yaşamı destekleyen ve besleyici ürünler öne çıkarken, yapılan araştırmalar tüketicilerin daha seçici bir yaklaşım sergilediğini gösteriyor. Nestlé Türkiye Sütlü İçecekler İş Birimi Genel Müdürü Buse Aksu Özgen, şirketin her yıl Ar- Ge’ye 1.7 milyar dolar yatırdığını belirtiyor.

Tüketiciler iyi yaşam dedi, Nestlé’nin Türk mühendisleri geliştirdi

Değişen tüketici trendleriyle birlikte günümüzde iyi yaşamı destekleyen ve besleyici ürünler öne çıkıyor. Yapılan araştırmalar da tüketicilerin yeme-içme tercihlerinde daha seçici bir yaklaşım sergilediğini gösteriyor. Tüketim ve yeme-içme alışkanlıklarıyla birlikte dünyanın hızla dönüşen koşulları içerisinde gıda intoleransının da değişmeye başladığı görülüyor. Nestlé de tüketicilerin ihtiyaçlarından yola çıkarak Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, her yıl Ar-Ge’ye 1.7 milyar dolarlık yatırım yapıyor.

Nestlé Türkiye Sütlü İçecekler İş Birimi Genel Müdürü Buse Aksu Özgen, son dönemde annelerin çocukları için ara öğünlerde dengeli beslenmeye uygun alternatifler bulmakta zorlandığını ortaya koyduklarını söyledi. Tüketicilerin sesine kulak verdikleri araştırmalardan yola çıktıklarını belirten Özgen, “Bu araştırmalarda temelde iki unsur ön plana çıktı; her 6 çocuktan 1’inin laktoza intoleransı var, yetişkinlerde ise bu oran yüzde 70’lere kadar çıkıyor. Bu veriler ışığında çalışmalar yürüten Nestlé Sütlü İçecekler olarak, fikirden uygulamaya geçiş sürecini 8 ay gibi kısa bir sürede tamamlayarak, Türkiye’deki tesislerimizde tamamen Türk mühendislerle Nesquik Laktozsuz ve Şeker İlavesiz’i ürettik” ifadelerini kullandı.

İnovasyon atağı
Son beş yıldır ortalama yüzde 40’ın üzerinde büyüse de halen toplam içecek kategorisinin yalnızca yüzde 1’’ini oluşturan soğuk kahve kategorisi ise Nestlé Sütlü İçecekler’in diğer bir büyüme alanı. Tüketici isteklerini değerlendirmeye devam eden marka, büyüme potansiyeli yüksek olan soğuk kahve kategorisinde de farklı taleplerle karşılaştı. Yapılan araştırmalarda tüketicilerin arasında kahveyi şekersiz tüketenlerin oranının arttığını gözlemlediklerini söyleyen Özgen, böylece Nescafé Xpress tarafında değişen kahve tüketim alışkanlıklarına yönelik önemli bir inovasyona da imza attıklarını aktardı. 

İki yeni ürün

Şeker ilavesiz ve tatlandırıcısız iki yeni ürünü pandeminin yarattığı zorluklara karşın sezona yetiştirerek tüketicilerle buluşturduklarını ifade eden Özgen, “Böylece ekibimiz hem Türkiye’deki aromalı çocuk sütleri kategorisinde hem de Nesquik dünyasında ilk olan Laktozsuz ve Şeker İlavesiz Nesquik ve soğuk kahve alanında Nescafé Xpress şeker ilavesiz ve tatlandırıcısız çeşitleriyle Nestlé dünyasında da örnek teşkil etti” diye konuştu.

Tüketiciler iyi yaşam dedi, Nestlé’nin Türk mühendisleri geliştirdi

Ar-Ge’ye 1.7 milyar dolar

Nestlé gıda sektöründe dünyanın en büyük Ar-Ge ağına sahip. Bu ağda 5 bin bilim insanı her yıl 80’in üzerinde patentli fikir ortaya çıkarıyor, bu ağa her yıl 1.7 milyar dolar yatırım yapıyor. Buse Aksu Özgen, şöyle devam etti: “Bu küresel ağın önemli bir parçası da Nesquik Laktozsuz ve Şeker İlavesiz, Nescafé Xpress Şeker ilavesiz gibi birçok inovasyonu mümkün kılan Türkiye’deki pazarlama ve Ar-Ge ekiplerimiz. Türk tüketicisinin ihtiyaçlarından yola çıkarak önümüzdeki dönemde de kategoriye yeni bir soluk getirecek çalışmaları hayata geçirmeyi planlamaktayız.”

Süpermarket kanalında lider

Sütlü İçecekler İş Birimi’nin içerisinde bulunduğu sütlü ürünler ve soğuk içecek kategorileri, 28 milyar TL büyüklüğüyle Türkiye’nin en büyük ve en hızlı büyüyen gıda kategorileri. Bu kategoriler 2020’de büyümelerini % 20 seviyelerinde sürdürdü. Türkiye’de Nesquik süt yüzde 30’a yakın pazar payı ile aromalı sütler kategorisinde süpermarket kanalındaki liderliğini sürdürüyor ve Nesquik tozun yüzde 96’lık bir pazar payı bulunuyor.

Yerel üretim

Bu yıl yerel üretime geçen Nescafé Xpress ise öncüsü olduğu soğuk kahve kategorisinde, yüzde 62’lik Pazar payı ile Türkiye’de lider konumda yer alıyor. Nescafé Xpress, Kovid-19 sürecinde devam eden iletişim çalışmaları, yenilenen yüzü ve yeni şeker ilavesiz ürünlerinin lansmanının da desteği ile artan rekabet ortamında soğuk kahve kategorisinin yüzde 42’lik büyümesindeki önemli katkısını sürdürdü.

Nescafé Xpress detaylı bilgi için tıklayın.

Nesquik detaylı bilgi için tıklayın.

Bu bir ilandır.