03.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:
Doğru zamanı yakalamak için projesi hazır olmasına rağmen bir yıl bekleyen Larian "Bratz artık Barbieyle oynamak istemeyen küçük kızları tekrar piyasaya çekecek. Hiçbir bebek birbirinin aynısı değil. Bratzler oyuncak bebek dünyasında bir matriks ve bu yüzden saç, göz ya da ten renkleri ile tarzları çok farklı" diyor. Bratzler Barbieden gerçekten de farklı. Boyları bir santimetre daha kısa. Gözleri ve dudakları Barbieye göre daha iri ve dolgun. "Anti-Barbie"ler hızlı çıkışlarını önümüzdeki aylarda da devam ettireceğe benziyor. Şirketin 2004 hedefi 300 milyon dolarlık satış yapmak. Bratzler en çok Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Afrika ülkelerinde ilgi görüyor. Bu arada şirketi almak isteyenler çıkmış ama şimdilik Larian kararsız: "Şu anda çok eğleniyorum ama tabii ki her şeyin bir bedeli var. Çok para veren birileri olursa Evet diyebilirim."Son bilgi çocuklarını Bratzlerle tanıştırmak isteyenlere: Bratzler İstanbuldaki Toys R Usta 30 ila 50 milyon liradan satılıyor. (Derleyen: Sıla Güven) Moda tutkunu, şehirli ve "tarz" bebek Bratzler şimdiden Barbienin pabucunu dama attı. Bratz bebekleri MGA Entertainment şirketi tarafından 2001 yılında "Sonsuza kadar en iyi arkadaşlar" felsefesiyle piyasaya sürüldü. Birkaç Bratz kızı var: Sasha, Meygan, Yasmin, Jade, Cloe... El ele tutuşan ve "en iyi arkadaş" olduklarını herkese gösteren bebekler ikili kutularda satılıyor. MGA Entertainmentın kurucusu Isaac Larian oyuncak bebek piyasasında bir devrim yarattıklarına inanıyor. Oyuncak bebek satışlarının yüzde 50sinde söz sahibi olan MGA Entertainment şirketinin yöneticisi ve Bratzlerin fikir babası Isaac Larian, 1970lerde İrandan Amerikaya gelmiş. Favori bebeği Yasmine (solda ortada) adını kızının doğumundan sonra vermiş. Diğer bebeklerden Sasha ise (yanda en solda) kızının siyah arkadaşından esinlenerek yaratılmış. Larian bebeklerin farklı ırklardan olmalarının uluslararası satışta büyük önem taşıdığını düşünüyor. Favori bebeği Yasmin İlk üretim: 1959Satış: 3,6 milyar dolarGörünüş: Genellikle sarı saçlı, mavi gözlü komşunun kızı imajıSlogan: Kızlar her şeyi yapabilirİnternet sitesi: www.barbie.com Barbie İlk üretim: 2001Satış: 100 milyon dolarGörünüş: Dolgun, parlak dudaklar, iri gözler; modaya ayak uyduran şehirli kız imajıSlogan: Modaya tutkun kızlarİnternet sitesi: www.bratzpack.com Bratz