05.10.2008 - 00:22 | Son Güncellenme:
AHU ÖZYURT Washington
ABD’de Demokratik Parti Başkan Yardımcısı Adayı Joe Biden ile Cumhuriyetçi Parti Başkan Yardımcısı Adayı Sarah Palin arasında perşembe gecesi yapılan münazara, 1992’den bu yana en fazla izlenen siyasi tartışma oldu. Dört ulusal kanalla üç haber kanalından yayımlanan tartışma, reyting açısından Cumhuriyetçi Parti Başkan Adayı John McCain ile Demokratik Parti’nin Başkan Adayı Barack Obama arasındaki başkanlık tartışmasını da geçerek yaklaşık 69.9 milyon kişiyi ekran başına bağladı.
Clinton ve Bush’u geçti
Bundan önce en çok izlenen tartışma 1992 yılı başkanlık seçimlerinde Bill Clinton, baba George Bush ve bağımsız aday Ross Perot arasında yapılmış ve yine 69.9 milyon izleyiciye ulaşmıştı.
Palin ile Biden’ın münazarası, geçen hafta John McCain ve Barack Obama arasında yapılan ve 52.4 milyon kişinin izlediği başkanlık tartışmasını yüzde 33 oranında geçmiş oldu. 1984 yılında dönemin başkan yardımcısı adayı baba George Bush ile ABD tarihinin ilk kadın başkan yardımcısı adayı Geraldine Ferraro arasındaki tartışma da 56.7 milyon kişi tarafından izlenmişti.
Palin ile Biden’ın tartışmasındaki reyting oranları, “Grey’s Anatomy” ve “CSI” gibi popüler dizilerin sezon finalini de geride bıraktı ve Amerikan futbolunda şampiyonu belirleyen “Superbowl” final maçının izlenme rakamlarına yaklaştı.
Palin’in gecede gösterdiği performans özellikle muhafazakâr ve Cumhuriyetçi kanadı heyecanlandırdı. Geçen hafta boyunca CBS kanalına verdiği mülakatlarda okuduğu bir gazete ya da dergi adı veremeyen, ABD Yüksek Mahkemesi’nin kürtaj kararı hariç hiçbir kararını hatırlayamayan Palin için beklentiler oldukça düşmüştü. Palin, perşembe gecesi sadece kendi istediğini anlatsa da sevimli görünmeyi başardı ve Biden gibi çok tecrübeli bir siyasetçi karşısında ezilmeyeceğini hissettirdi.
Kadınları ikna edemedi
“www.Salon.com” adlı internet sitesinin yazarlarından Joan Walsh MSNBC’de katıldığı bir yayında, “Göz kırpma meselesi kadın seçmenlere çok itici geldi. 40 ve 50 yaşın üzerindeki pek çok kadın, işinde başarılı olmak için çok çalışmak gerektiğine inanıyor. Göz kırparak, sevimli görünerek oy toplamak onlarda ters tepki yaratacak” dedi. CNN’in tartışma sırasında kararsız seçmenlere yaptırdığı ölçümlerde de göz kırpmanın erkek seçmenlerde etki yarattığı ancak kadın seçmenlerin buna hiç tepki göstermediği belirlenmişti.