16.03.2021 - 00:07 | Son Güncellenme:
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TÜSİAD işbirliği ve Yaşar Üniversitesi desteğiyle şubat ayında hizmete açtığı Girişimcilik Merkezi İzmir, ilk girişimcilik programını başlatıyor. Bitkisel ve hayvansal üretim, tarımsal lojistik, pazarlama ve markalaşma, tarımda bilişim ve teknoloji, kırsal kalkınma, kooperatifçilik konularında yenilikçi fikir ve çözümlerin üretilmesi beklenen programa başvurular başladı.
3 Mayıs’a kadar başvuru sürecinin devam edeceği program sadece 18-35 yaş arası girişimcilere açık olacak. Katılım en az iki en fazla 5 kişiden oluşan ekipler halinde olacak. Başvuru için “girisimcilikmerkezi.izmir.bel.tr” sitesinde yer alan başvuru formu kullanılacak. Her bir katılımcı programa sadece bir iş fikri ile başvurabilecek.
Yatırım destekleri
Katılımcılara mentor desteği, birebir danışmanlık, eğitimler ve atölye çalışmaları başta olmak üzere girişimin her aşamasında destek verilecek. Çalışma alanları, sosyal alanlar, toplantı odaları ve dinlenme bölümleri bulunan merkezde katılımcılar, açık ofis mantığıyla rahatça çalışabilecek. İş dünyası liderleri, girişimciler, yatırımcılar ve ekosistem aktörleri ile düzenli buluşmalar sağlanacak. Başarılı iş fikirlerinin kamuoyunda tanıtılmasında da devreye girecek merkez, katılımcıların Ar-Ge için gerekli donanımların bulunduğu Fabrikasyon Laboratuvarı İzmir’e erişimlerini de sağlayacak. İlk yıl için belirlenen tarım teması kapsamında 12 aylık kuluçka süresi sonunda ilgili projelerin yatırıma uygun hale getirilmesi hedefleniyor.
Gençlere çağrı
Büyükşehir Belediye Başkanı Başkan Tunç Soyer, “Burası, dünyayı daha iyi bir yönde değiştirmek için fikirleri olan ve fakat bu fikirleri yaşama geçiremeyen gençlerimiz için açılmış bir meydandır” sözleriyle açılışını yaptığı merkez, her yıl farklı temada bir program ile şehrin girişimcilik ekosistemine başarılı iş fikirleri kazandıracak.
Tanıtımda güçbirliği
İzmir, dünyanın önde gelen turizm etkinliklerinden ITB Berlin Fuarı’na katıldı. Pandemi önlemleri nedeniyle bu yıl dijital ortamda düzenlenen fuarda; İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Vakfı, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, İZFAŞ, Swissotel Büyük Efes İzmir ve Mövenpick Hotel İzmir, İzmir Palas Otel bir araya gelerek ortak bir tanıtım stratejisi belirledi. İzmir’in farklı kurumları şehrin yeni tanıtım yüzü Visit İzmir platformu altında yer alarak şehri ortak bir dilde tanıttı.