23.03.2021 - 14:34 | Son Güncellenme:
Pazarlama, ticaretin ve para kazanmanın en önemli yöntemidir. İyi bir pazarlama demek, elinizdeki ürünün değerini arttırmak ve bu ürünü kısa süre içerisinde paraya dönüştürmek demektir.
Alanına göre çeşitli yöntem ve tekniklerde pazarlama stratejileri bulunmaktadır. Bu stratejiler, ürünlerin ve potansiyel müşteri kitlelerinin belirlenmesinde, hangi yoldan ilerlemek gerektiğine karar veren yöntemlerdir. Son dönemlerde pazarlama yöntemlerine dijital pazarlama tekniği de dahil olmuştur.
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
Günümüz teknoloji çağında en çok kullanılan pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama, elimizdeki ürün ya da hizmetin dijital yollar aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaştırmayı hedefleyen bir pazarlama türüdür.
Özellikle internetin son 20 yılındaki gelişim, dijital pazarlamanın etkisini daha da arttırmıştır. Çünkü dijital pazarlama internet, mobil platformlar, akıllı telefonlar ve sosyal medya üzerinden hızla yapılabilir. Hızla gelişen platformlar sayesinde geleneksel radyo, gazete ve televizyon gibi mecralar yerini dijital pazarlamaya bırakmaya başlamıştır. Herhangi bir firma ya da marka dijital pazarlama yöntemini kullanarak etkinliğini arttırabilir ve piyasada söz sahibi hale gelebilir.
Dijital pazarlama internet sitelerinde, blog yayınlarında, etkileşimli araçlarda, Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya platformlarında, e-broşür ve ders kitaplarında ve e-kitaplarda yaygın olarak kullanılır. Tüm bu platformlar üzerinde reklam verme stratejisine dayalı dijital pazarlama tekniği uygulanmaktadır.
Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Dijital pazarlamanın birçok yol ve tekniği bulunmaktadır. Bunlardan en bilinenleri ise şunlardır:
Arama motoru Optimizasyonu (SEO)
İçerik Pazarla
Inbound (Çevrimiçi) Pazarlama
Sosyal Medya Pazarlamacılığı
Pay-Per-Click (PPC, Reklam Tıklama Başına)
Mail Marketing
Online PR Çalışmaları