11.06.2021 - 13:29 | Son Güncellenme:
Geçici kimlik belgesi, yeni kimlik başvurusu yapılırken alınabilir. Bireyler geçici kimlik talep ettiğini yetkililere bildirmesi gerekiyor. Kimlik başvuru aşamasında, geçici kimlikler alınabilir.
Geçici Kimlik Belgesi Nasıl Alınır?
Kimliklerini kaybeden veya değiştirmek için işlem yapan bireyler kimliksiz kalıyor. Kimliksiz olarak gezmenin cezası bulunması nedeniyle, bireyler geçici kimliklere sahip olmak istiyor. Yeni kimlikleri gelene kadar, belirlenen süre içinde yasal olarak geçici kimlikler kullanılabiliyor. Geçici kimliklere nasıl sahip olunacağı, kişilerin araştırma yaptığı konulardan biridir. Nüfus Müdürlüğü'ne yapılan yeni kimlik başvurusu esnasında, kişilerin geçici kimlik talep ettiğini bildirmesi gerekir.
Yapılan bildirimle beraber, kişilere bir belge verilir. Verilen belge kişilerin geçici süreyle kimlik yerine kullanacağı belgedir. Belgenin kaybolmamasına dikkat edilmelidir. Kimlik yerine geçen onaylı geçici kimlikler, kurumlar tarafından belirlenen süreler içerisinde kullanılmalıdır. Geçici kimliklerin süresi dolmasıyla birlikte, herhangi bir hükmü yoktur.
Geçici Kimlik Nereden Alınır?
Geçici kimlik almak isteyenler, nereye başvuru yaparak alacağını bilmiyor. Geçici kimlikler, normal kimlikler gibi Nüfus Müdürlüğü aracılığıyla alabiliyor. Kimlikleri olmayan bireyler, yeni kimlik başvuru işlemleri sırasında, yetkililere geçici kimlik almak istediğini bildirmesi gerekiyor. Geçici kimlik belgesi talep edilmemesi durumunda, kişilere geçici bir kimlik verilmiyor.
Bireyler yasal olarak herhangi bir sorun yaşamaması adına, geçici kimliklerini Nüfus Müdürlüğü'nden alması gerekir. Geçici kimlikler kişilere kısa bir süre kullanmak için verilir. Belirlenen tarihlerden sonra kullanılması mümkün değildir.