Eğitim ‘Herkes matematik öğrenebilir’

‘Herkes matematik öğrenebilir’

29.04.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

En zorlu ders denilince akıllara ilk önce matematik geliyor. Birçok öğrencinin korkulu rüyası olan matematik, okulda akademik başarıda önemli bir paya sahip.

‘Herkes matematik öğrenebilir’

MİNE ÖZDEMİR GÜNELİ - Ancak ilkokuldan itibaren görülen bir ders olmasına rağmen lise ve üniversite sınavlarında bu alanda bir doğru bile çıkaramayan adaylar bulunuyor. Peki, matematik öğrenememenin ana nedeni ne? Bu sorunun cevabını 30 yıldır lise düzeyinde matematik öğretmenliği yapan Gaye Türkkan veriyor. Matematik öğrenmenin, matematik zekâsına sahip olmak ya da yetenekle doğrudan ilişkili olmadığını ifade eden Türkkan, zihinlere tabu gibi yerleşmiş bu algıyı herkesin matematik öğrenebilir algısıyla değiştirmek gerektiğini belirtiyor.

Haberin Devamı

‘Anlamaya yoğunlaşılmalı’

Birçok öğrencinin matematik ile kendisi arasına inşa ettiği bir duvar yüzünden öğrenme sürecini başlatamadığını dile getiren Türkkan, şunları söylüyor: “Bu duvarı, önyargı olarak düşünebilirsiniz. Öğrenebileceğine derinden inanmayan bir öğrenci, aslında gözlerini, kulaklarını öğrenmeye kapatmıştır. Duvarı yıkmadıkça öğrenci öğrenme sürecine gerçek anlamda dahil olamaz. Ancak duvarı yıktığında zihni serbest ve açık kalmayı sürdürecektir. Elbette ki öğrenme burada bitmeyecek, sadece burada başlayacak. Devamı sebat, azim, yılmazlıkla bir disiplin içerisinde ilerlediğimizde gelecek.”

Konuyu gerçekten anlamadan ezbere kaçarak soru çözüm teknikleriyle başarı elde edilebileceğinin sanılmasının ise işi şansa teslim etmek olduğunu kaydeden Türkkan, “Gerçekten özümseyerek anlayan kişi, problemler karşısında yaratıcı düşünebilir. Sınav sistemi yaratıcı düşünmemizi istiyor. Çünkü bilgiyi güncel hayata uyarlayıp hayatla ilişkilendirip düşünme yeterliliğimizi ölçüyor. Yani ilk olarak ezber içermeden anlam ve anlamaya yoğunlaşmalı. Kişi video ders anlatımı dışında herhangi bir matematik tanımını veya kavramı okuyarak kendi kendine anlamaya çalışmalı. Çünkü sistem bilgiyi veriyor. Bilgiyi algılayıp kullanabilme başka alanlara uyarlayabilme kapasitesini ölçmeye çalışıyor” diyor.