Eğitim Subliminal Mesaj Nedir? Subliminal Mesaj Örnekleri Nelerdir?

Subliminal Mesaj Nedir? Subliminal Mesaj Örnekleri Nelerdir?

02.03.2021 - 15:34 | Son Güncellenme:

Halk arasında kullanılan ve literatür de adı geçmeye başlayan subliminal mesaj ne anlama gelmektedir? İletişim türleri arasında olarak bilimsel bir açıklaması var mıdır? Kimler mesajlarını bu yolla insanlara iletmek istemektedir? Subliminal mesaj nasıl yapılmaktadır ve nasıl içerik üretilmektedir? Hangi alanlar da daha çok bu yol kullanılmaktadır? Bu mesaj türünü kullanmadaki amaçlar ne olmaktadır? İşte bu mesaj türü hakkında tüm detaylar.

Subliminal Mesaj Nedir Subliminal Mesaj Örnekleri Nelerdir

 İletişim türleri arasında bilimsel olarak açıklanmayan fakat bir konu hakkında gizliden gizliye bilgi vermek gayesinde olan mesaj türüne subliminal mesaj denmektedir. Özellikle reklam ve rekabet sektörü bu yolu çokça kullanmaktadır.

Haberin Devamı

Subliminal Mesaj Nedir?

Diğer bir ismi bilinçaltı mesaj olarak ifade edilir. Bu mesaj türü belli etmeden bir objenin içerisin de saklanan mesaj ya da işaret olarak bilinmektedir. Bu mesajı her insan anlayamamaktadır. Zaten bunun amacı da bu yönde gelişmiştir. O an itibariyle herkesin anlayamaması istenmektedir.

Mesajların bilinçli olarak fark edilmediği, direkt olarak bilinçaltına hitap ettiği şeklinde açıklamalar yapılmaktadır. Mesela çizgi filmler de çocuklara fark ettirilmeden yüklenmek istenen mesajlar olduğu dile getirilmektedir. Bu durum bu mesaj türüne örnek olarak gösterilebilir.

Subliminal Mesaj Örnekleri Nelerdir?

Sublimal mesaj örneklerini daha çok propaganda yapan unsurların kullandığı bilinmektedir. Yani hedef kitleye farkında olmadan bir konu bir görüş hakkında mesajlar verebilmektedirler. Bu dijital teknoloji ve reklamcılık alanların da geliştirilen bir mesaj türüdür. Mesela film karakterlerinin kıyafetleri, kullandıkları eşyalar ya da yiyip içtikleri subliminal mesajlara örnek olarak verilebilir.

Haberin Devamı

Tüm bu işlemlerin ahlak uygunluğu tartışmalıdır aslında. Bu insanları belli bir markaya ya da düşünceye itmek için fark edilmeden kullanılan bir tür mesajdır. Bu mesajların ilk bakışta bilinçli olarak fark edilmesi mümkün olmamaktadır. Buda insanları propagandalara ya da reklamlara karşı savunmasız hale getirmektedir.